Tunturi Tiger Air/Aqua

JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51

ViestiKirjoittanut JjyKs » 12.3.2011 3:26

Lähetin voimakoneelle viestiä noiden kuvien kera. Luulisi sieltä oikeat osat saavan :|
Suamis
Pyörä:
Tunturi Tiger, Honda NSR projekti
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
20.2.2011 16:54
Pytty "väärinpäin"

ViestiKirjoittanut Suamis » 12.3.2011 17:51

Luin tuossa aikaisemmin noista jäähdytyksistä, miten kansi on toiste päin ja niin edelleen. Itteäni alkoi mietityttää että mitä jos laittaisi koko sylinterin "väärin päin"? Siis pakoputki lähtee sylinteristä taaksepäin ja kassu tulis moottorin etupuolelle. Selasin yks päivä nettii ja päädyin eräälle italialaiselle sivulle missä oli kuvia Malaguti Fiftystä, jossa oli systeemi toteutettu näi. Kaikkihan tietävät että Aquassa/Airissa on samat lohkot kuin Malagutissa :D . Itselläni on vielä samanlainen 75cc sylinteri mitä oli käytetty kyseisessä Malagutissa. Siinä on ilmeisesti lohkoja muokattu jotenkin. Ihan kokeilun halusta tuli mieleen rakentaa omasta Tigeristä tuon kaltainen laite. Tarvisiko tehdä tällaisessa tilanteessa jäähdytykselle jotain muutoksia? Siinä Malagutissa oli ylävesiletkun tulo vaihdettu kaasuttimen puolelle. Asiasta paremmin tietävät, kertokaa.


Tossa vielä linkki sivulle:
http://www.arf33.com/Malaguti_Fifty_New.htm
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 12.3.2011 21:34

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/-p-103.html Käykö tigruu?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
tiger96
Pyörä:
2*tiger agua -97 ja -93 & solifer sm -81
Paikkakunta:
veteli
Liittynyt:
18.10.2009 21:31

ViestiKirjoittanut tiger96 » 12.3.2011 21:55

uskoakseni, kun s1 ja s on samat t-palat kun tiikerissä niin uskoisin että laakeripesät on samat.

E: voimakoneella on kyllä erikseen noiden puch-koneellisten ohj.laakerit kun taas morinin koneellisten. että tiiä sitten...
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 12.3.2011 22:29

MSJD kirjoitti:http://www.tmi-janikaasalainen.fi/-p-103.html Käykö tigruu?

Käy. Tiikerissä vain vähän leviämmät t-palat ku sykerösä mutta muuten aivan identtiset.
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 13.3.2011 1:47

Suamis kirjoitti:Luin tuossa aikaisemmin noista jäähdytyksistä, miten kansi on toiste päin ja niin edelleen. Itteäni alkoi mietityttää että mitä jos laittaisi koko sylinterin "väärin päin"? Siis pakoputki lähtee sylinteristä taaksepäin ja kassu tulis moottorin etupuolelle. Selasin yks päivä nettii ja päädyin eräälle italialaiselle sivulle missä oli kuvia Malaguti Fiftystä, jossa oli systeemi toteutettu näi. Kaikkihan tietävät että Aquassa/Airissa on samat lohkot kuin Malagutissa :D . Itselläni on vielä samanlainen 75cc sylinteri mitä oli käytetty kyseisessä Malagutissa. Siinä on ilmeisesti lohkoja muokattu jotenkin. Ihan kokeilun halusta tuli mieleen rakentaa omasta Tigeristä tuon kaltainen laite. Tarvisiko tehdä tällaisessa tilanteessa jäähdytykselle jotain muutoksia? Siinä Malagutissa oli ylävesiletkun tulo vaihdettu kaasuttimen puolelle. Asiasta paremmin tietävät, kertokaa.


Tossa vielä linkki sivulle:
http://www.arf33.com/Malaguti_Fifty_New.htm

eli siis pitäähän sun nyt kääntää se kansikin että se vesi edes kiertää sielä jotenkin, eli ylävesiletku aina kaasarin puolelle ;)
Suamis
Pyörä:
Tunturi Tiger, Honda NSR projekti
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
20.2.2011 16:54

ViestiKirjoittanut Suamis » 13.3.2011 11:34

EtuX kirjoitti:
Suamis kirjoitti:Luin tuossa aikaisemmin noista jäähdytyksistä, miten kansi on toiste päin ja niin edelleen. Itteäni alkoi mietityttää että mitä jos laittaisi koko sylinterin "väärin päin"? Siis pakoputki lähtee sylinteristä taaksepäin ja kassu tulis moottorin etupuolelle. Selasin yks päivä nettii ja päädyin eräälle italialaiselle sivulle missä oli kuvia Malaguti Fiftystä, jossa oli systeemi toteutettu näi. Kaikkihan tietävät että Aquassa/Airissa on samat lohkot kuin Malagutissa :D . Itselläni on vielä samanlainen 75cc sylinteri mitä oli käytetty kyseisessä Malagutissa. Siinä on ilmeisesti lohkoja muokattu jotenkin. Ihan kokeilun halusta tuli mieleen rakentaa omasta Tigeristä tuon kaltainen laite. Tarvisiko tehdä tällaisessa tilanteessa jäähdytykselle jotain muutoksia? Siinä Malagutissa oli ylävesiletkun tulo vaihdettu kaasuttimen puolelle. Asiasta paremmin tietävät, kertokaa.


Tossa vielä linkki sivulle:
http://www.arf33.com/Malaguti_Fifty_New.htm

eli siis pitäähän sun nyt kääntää se kansikin että se vesi edes kiertää sielä jotenkin, eli ylävesiletku aina kaasarin puolelle ;)


Aivan aivan sitä tässä tarkoitin. Eli onko näin että jos ylävesiletku on kaasarin puolella niin pelittää? Se kansi ei käy nimittäin kun yksin päin siihen sylinteriin. Eli kun kaasutin on etupuolella niin ylävesiletkukin tulee etupuolelle. Alavesiletku lähtee siloin sylinterin vasemmalta puolelta takaa.
http://www.motot.net/galleria/kuva46112/Tollasesta sylinteristä on kysymys.
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 13.3.2011 12:25

kyllä eli ne vesiletkun tulot eripuolilla sylinterissä ja kannsessa niin toimii nnormaalisti ;)
Suamis
Pyörä:
Tunturi Tiger, Honda NSR projekti
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
20.2.2011 16:54

ViestiKirjoittanut Suamis » 13.3.2011 13:12

Noniin, loistavaa, kiitoksia! :D
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 15.3.2011 13:43

Päästääköhän kannentiiviste jäähdytinnestettä sylinteriin, kun pakoputkesta tippuu sellaista öljyn ja veden sekoitusta?
Ja sitten vielä, mulla on noi sarvet kauheen sellaset löysät että kun päästää irti niin heti keula "tippuu" toiselle sivulle. Niin voiskohan nuo auttaa siihen ongelmaan?

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=521.141.87
tiger96
Pyörä:
2*tiger agua -97 ja -93 & solifer sm -81
Paikkakunta:
veteli
Liittynyt:
18.10.2009 21:31

ViestiKirjoittanut tiger96 » 15.3.2011 17:02

uudet laakerit, tai otat vanhat laakerit sitten puhdistat ja rasvaat kunnolla. ja kiristät vähän sitä t-palojen mutteria enemmän.
roni2796
Liittynyt:
17.4.2010 23:32

ViestiKirjoittanut roni2796 » 15.3.2011 18:58

Sähköongelmaa..

Eli mikä voisi olla mahdollisesti vikana kun valopuolalta tulee ilman jännitesäädintä 32v, mutta säätimen kanssa jännite putoaa 8 volttiin? :eek:
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 15.3.2011 19:30

roni2796 kirjoitti:Sähköongelmaa..

Eli mikä voisi olla mahdollisesti vikana kun valopuolalta tulee ilman jännitesäädintä 32v, mutta säätimen kanssa jännite putoaa 8 volttiin? :eek:

mietihän ensin mikä on jännitteen säätimen tehtävä ennenkuin tälläistä kirjoittelet :lol: tottakai se jännite pienenee koska jännitteen tasaaja alentaa sen polttimoille sopivaksi ei nimittäin välttämättä kovin kauaa kestä 12v polttimo 32v virtoja ;)
roni2796
Liittynyt:
17.4.2010 23:32

ViestiKirjoittanut roni2796 » 15.3.2011 21:35

Kyllähän sen nyt kuka tahansa ymmärtää, että 12v polttimo hajoaa 32voltista. Mutta eikös 12v säätimen pitäisi rajoittaa se jännite sinne 12voltin paikkeelle, eikä 8volttiin?
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 15.3.2011 21:42

roni2796 kirjoitti:Kyllähän sen nyt kuka tahansa ymmärtää, että 12v polttimo hajoaa 32voltista. Mutta eikös 12v säätimen pitäisi rajoittaa se jännite sinne 12voltin paikkeelle, eikä 8volttiin?

no tosta taas en tiedä että mihin se tigerin säädin sen jännitteen säätää mutta mitäs väliä sillä on jos valot toimii ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista