Derbin huolto ja ongelmat #1

lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut lareeee » 30.8.2012 18:21

Dioxide kirjoitti:No derbissä ei kauheesti mitään muuta mekaanista kuristusta ole kuin ilmanputsarin kuristin ja hukkaputki. Ja jos booaa niin ei kyllä kannata vaihtaa piperiin, oikeastaan ei kannata vaihtaa ollenkaan. Vakioputsari palvelee erittäin hyvin niin kauan kun kaasaria tai pyttyä et mene vaihtamaan, ja pitää imuäänetkin kohtalaisissa rajoissa.

72 suutin pitäisi periaatteessa olla sopiva, mutta voit koittaa vaikka 75, ja kylmillä keleillä kyllä ryypyn käyttö suositeltavaa käynnistyksen ohessa. Kato kuin paljon kakkaa kaasariin meni kun vaihoit suutinta :lol: ja säädä tyhjäkäyntiä ja seosruuvia.

Lisää kaasarin toiminnasta tietopankin kaasari artikkelissa : http://www.motot.net/wiki/Kaasutin


No piperi tuli ostettua niin varmaan sen kiinni laitan,ja "kakkaa" ei kaasarissa ole se on katottu jo aiemmin ja kokeilen vielä säätää noita uusiksi vaikka ei se viimeks mitää auttanu!!
Common_Rail
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.5.2011 19:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Common_Rail » 30.8.2012 19:31

Terve!
Kertoisko kukaan miten Derbi senda drd pro limited edition 09 vaihdetaan etupumpun stefat.

Keula on paioli, eli liukuputket alapäässä ja mitä oljyä ja paljonko?
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 30.8.2012 21:12

Kyllä oot poika kunnon homman ittelles hoitanu :D
näin huomatettakoon että tämä on paioli perus keulaan, mutta uskoakseni melko samanlainen. Itse onnistun ilman ohjeita, joten näistä voi olla edes vähän ohjaavaa apua ;) Ja en ota vastuuta jos hajotat mopon :P

elikkä :

esivalmistelut : Astia jonne kipata öljyt, kuusiokolot, lenkkiavaimet, koukku (itse kiersin ruuvilla, tosin pumppuihin jää rumat jäljet. Veli taittoi naulasta koukun), ruuvimeisseleitä ja kärkipihdit. Rengas pois tottakai.

1. Löysää, mutta älä avaa pumppujen yläpäässä olevat mutterit
2. Löysää pumpun kiinnikeet kunnes pumput liikkuvat helposti
3. Ota pumput irti, ja kaada öljyt astiaan. Valuta kunnolla, öljy tykkää valua hitaasti reunoja pitkin.
4. Kumiset pölysuojat pois edestä
5. Stefojen päällä voi olla O-renkaat, ota pois. Myös jousimaiset renkaat voivat olla siellä.
6. Nyt pitäisi näkyä stefat, ja ulomman putken sisäpinnassa on metalliset sokat/renkaat. Ota ne irti. (Itse koitin pitkään repiä stefoja huomaamatta niitä)
7. Nyt koukulla/ruuvimeisselillä/ihanmillävaanmikämahtuuväliin kampeat stefat ulos sieltä. Kärsivällisyyttä, tässä saattaa kestää minuutista viikkoon.
8. Stefat ulos saatuasi on hyvä verrata, onko ostamasi stefat oikeanlaiset :lol:
9. Yleensä stefa sarjassa tulee kaikki tarpeellinen, eli stefat, voiteluaine ja uudet renkaat/kiristimet
10. Voitele stefat runsaalla kädellä, helpottaa asentamista ja täten vähentää riskiä rikkoa ne.
11. Laita kaikki härpäkkeet jotka otit pois takaisin sisälle (etköhän itsekkin jo hoksannut :D)
12. Mittaa oikea määrä öljyjä. En osaa sanoa paljon USD paioliin menee, sillä kuten koko tämä ohje, on X-Race malliin.
13. Korkki kii, putket kiinni. Pyyhi liukuputkien ja pumpun liitoskohta, jotta näet valuttaako enään öljyä.
14. Kokeilet etujarrun avulla keinuttaa mopoa ja jos huomaat jotain normaalista poikkeavaa, ovat minun ohjeeni aivan turhat :lol:
Brääm Brääm ja baanalle :D
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut shule » 30.8.2012 22:03

joooo
Viimeksi muokannut shule päivämäärä 31.8.2012 7:17, muokattu yhteensä 1 kerran
(unknow)
Pyörä:
Derbi Senda
Liittynyt:
14.10.2011 22:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut (unknow) » 30.8.2012 22:59

Mikähä toho derbii ny taas tuli.... Ei käynnisty ja kastelee tulpan kokoaja ja se mikä sen kastelee on jäähdytys neste :eek: Joten miten se sinne nii pääsee? ja ku polkasee pari kertaa nii kuuluu ihan pulputusta sieltä syyläristäki
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 31.8.2012 0:15

Kannentiiviste vuotaa.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 31.8.2012 1:14

Shule, olisiko männänrengas hajonnut ja puristukset kadonneet? Voi tietty olla kannentiivisteessäkin häikkää mutta vähän epäilen. Joka tapauksessa se kannattaa uusia kun käytät pytyn auki.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
trubombah
Pyörä:
Derbi X-Race SM -06
Paikkakunta:
alahärmä
Liittynyt:
20.8.2008 17:49
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut trubombah » 31.8.2012 15:24

Terve, onkoha tos romus vaihteistos ongelmaa ku 2vaihteella nykii niinku vaihde pois päältä päälle millää muulla vaihteella ei tee sitä.. justii oli kone auki kampiaksilan takia ja nyt sitte tämä..
M: hebon putki..
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 31.8.2012 21:35

Mopon viat ovat 99% ajastasta kuskin aiheuttamia, että siinä sitten kutsut romuksi :lol:

Veikkaan että tekee tuota siulla kaikilla pienillä vaihteilla. Syitä on paljon, ketjua taaksepäin vaa.
Brääm Brääm ja baanalle :D
trubombah
Pyörä:
Derbi X-Race SM -06
Paikkakunta:
alahärmä
Liittynyt:
20.8.2008 17:49
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut trubombah » 1.9.2012 11:48

ennenku kampiakseli meni paskaksi nii toimi normaalisti? ja se ei tee tota kuin 2 vaihtellaa..
M: hebon putki..
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 1.9.2012 11:53

Omituista... Mitä niinkun kävi sitten, leikkasko kiinni ajaessa? Vaikka pitäis vaihteiston kuitenkin kestää tuommoiset ja luulis että nyt kytkimen ymmärsit vetää pohjaan.

Yleensä tuo aiheutuu pienillä vaihteilla kun kone kiertää liian korkealle (asian tunteva voi oikaista, en nyt muista termiä, mutta korkeilla kierroksilla kuitenkin)
Brääm Brääm ja baanalle :D
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 1.9.2012 13:28

Esim. Moottorijarruttelussa? Sitähän ei saisi 2-tahdille tehdä ollenkaan. Ainakaan jos öljyt sekottaa tankkiin suoraan...
Mutta en tie sitten, että voiko siittä mennä laatikko rikki. On siinä muitaki vaihtoehtoja ja Derbi teki itellä 5.vaihteella kaasu pohjassa kiihdyttäessä samaa, mutta hetken päästä häipyi, olisko sit ollu liian vähäinen öljymäärä tms.. Kytkinlevytkin voi toisaalta olla kulahtanu, jos ei jostain syystä pidä?
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
_T3_
Pyörä:
kolaroitu Mbk Ovetto -99 ¤Red Fighter¤ ja EX Kymco agility 50
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2010 21:02
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _T3_ » 1.9.2012 17:27

Moro taas :D derbi lähti viimeviikon perjantaina 2-3h polkemisen jälkeen käyntiin ja sain hiukan ajettua sillä heti, sit se sammus taas ja taas potkittii käyntii minuutteja ja sit sain pidempään ajettua ja taas sammus ja nyt ei lähde taas käyntiin. Kaveri sanos et kato kampiakselin stefat, noh ne katon heti kun saan magneeton ulosvetäjän ja sit kaveri sanos et bensapumppu vaihtoon, et siinäki vois olla vika vaik saa kipinää ja bensaa. Joten vika voi olla siinä et stefa(t) irronnu?
Kattokaa galleria ja kommentoikaa
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 1.9.2012 18:36

Älä kuuntele sitä kaverias, kuhan latelee noita syitä. Voi olla vaikka ihan että tulee niin paljon bensaa että kastelee tulpan, eli hana vaikka rikki. En lähtis konetta ihan heti availee. Kerroppas kokoonpano eli putki,suutin,ilmanputsari jne.
Brääm Brääm ja baanalle :D
_T3_
Pyörä:
kolaroitu Mbk Ovetto -99 ¤Red Fighter¤ ja EX Kymco agility 50
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2010 21:02
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _T3_ » 2.9.2012 11:42

putki vakio, putsari vakio yms ja suuttimena taitaa olla 85
Kattokaa galleria ja kommentoikaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista