DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 12.10.2012 22:32

Jep, ja kurittomana ite ainakin sain 11 piikkisellä kiihtymään 0-40 3s, 10 piikkisellä 4s. Hirveetä huudatusta on 10 piikkisellä muutenkin.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 12.10.2012 22:53

Joo siis toi technigas mikä mul nyt on kiinni, siin oli kurit alunperin kiinni. Se on ns. "Tarvike putki", mukanakin tuli todistus että hyväksytty tieliikennekäyttöön :lol: mut ei kai si muuta ku 11 ja 60 rattaat tilauksee + uudet ketjut ;) Ja Miiggael, minkä kokone takaratas oli jos kerra noin nopeeta kiihtyy :eek: mulla kestää sen 8-10s et menee 0-40km/h jotenka aikas kauan.. Mut joo kiitokset näistä vinkeistä/tiedoista ja kyselen lisää jos juttua tulee :)
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 12.10.2012 23:21

Niin kaikissa e-hyväksytyissä tehareissa on, sitä ei oo kuitenkaan tehty sitä varten että sillä ajettais kuristettuna.
Ja 62, eli vakio. Toi lukema siis kurittomana, vakiona siinä tais mennä joku about 13-15 sekunttia :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.10.2012 23:50

Ei se Noxi ole mikää ihme "tarvikeputki". Vaan se on ihan perus tehari, johon on laitettu kurit, näin se on saatu E-hyväksytyksi, joten se on E-hyväksytty tehari, näinollen paskempi kun vakioputki, mutta tieliikenteeseen hyväksytty.

Se on taas aivan eri asia, kuka sen kurin siellä pitää. En oikeestaan tiedä ketään. Eikä siinä ole mitään järkeä tehariin kuria laittaakkaan, koska se todellakin pilaa sen putken toiminnan täysin, ja se on paskempi kun vakioputki. Oikeesti, vakioputkella mistä on kuria suurennettu ja hyvät välit, saat varmana kiihtyy paremmin kun kuristetulla teharilla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ARZ
Pyörä:
Honda CR500, Yamaha dt 85cc, Minarelli am6 Rivi2 150cc
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
6.12.2011 23:17
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ARZ » 13.10.2012 16:57

millä ohjausakseli irti alemmasta t palasta
Honda CR500
MalaXTM
Liittynyt:
18.9.2009 19:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MalaXTM » 13.10.2012 20:10

kallaves kirjoitti:Nyt jeesii, oon pari viestii laittanu aiemmin jo mut ei vastausta oo tullu...

Paljoko ajettu mopolla? Itellä oli kans pätkintää tukos olevalla änkällä, mutta se kyllä pysyi käynnissä. :) Varmaan kaasarin seoksiin viittaavaa, jos menny myös tulppia(?) Tulpat kun menee helposti rikkaalla ajettaessa.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 13.10.2012 21:03

Siis toi kulkeminen ei oo ongelma, voinhan ottaa sen kurin kokonaan pois, jos vaan saa rattailla pelattua kulkemaan alle 65 :lol: Mutta kiihtyiskö toi dt paremmin 11/65 väleillä kun 11/60? Ja muute iha tiedoks vaan että toi kulkeminen ei ongelma ole, kuristuksia pystyn tekemään ihan minkä kokoisia vaan :D
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 13.10.2012 21:13

En usko että kiihtyis koska saa olla vaihtamassa vaihetta ihan koko ajan joten se vie kiihtyvyyttä.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 13.10.2012 21:32

Jep, ei kiihtyis paremmin koska joudut vaihtaa kokoaika. Sama kun mulla 10 piikkisellä kiihty hitaammin kun 11 piikkisellä. Ainoa asia missä pitemmistä kuin 11/60 väleistä olisi hyötyä, niin metässä.
Jollain 10/70 väleillä saisi varmaan kulkemaan alle 65. Mutta sanompahan että älä edes kokeile, liian lyhyillä väleillä ajaminen on niin perseestä kuin olla voi, metässä ajoa lukuunottamatta. Kurista mielummin.
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 14.10.2012 2:26

ARZ kirjoitti:millä ohjausakseli irti alemmasta t palasta


Itellä oli sama ongelma...
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 14.10.2012 22:42

Morjesta taas! Joo eli huomenna laitetaa tilauksee uus eturatas (11h) ja ketjut. Tallissa jo odottaa 60h takaratas ;) . Mun piti kysellä että mitkä ketjut sopii noihin? Kun viimeks se myyjä lykkäs yhdet ketjut kätee ja sano et noide pitäs sopia, jos ei sovi, ni tulkaa hakee uudet, ja ne sopi.

Entäs kun siellä on se ketjunohjuri (takahaarukan alla kiinni), 60 piikkinen ratas ei mahdu pyörimään renkaassa, vaan ottaa melkein kiinni jo ketjuohjuriin ilman ketjujakin.. :s Kannattaako ottaa kokonaan irti, vai äkkiä metallista väsätä jatkoa, että mahtuisi paremmin pyörimään? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta jatko-osan tekemisestä?

Onko kenelläkään tietoa, paljonko maksaa suurinpiirtein uusi eturatas? Kun toi 12h mikä ostettiin viimeksi, maksoi jotain 12-15 euroa :lol:

Mutta juu! toivottavasti tulee vastauksia pian :D
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 15.10.2012 19:18

Siittäkös meet nettisivuille ja katot mistä tilaat. suurinpiirtein 10-15 euroa. Ja sen alemman ketjunohjurin voi ottaa poissa, mutta kuhan ketjuja pitää sopivan tiukalla, nii ei pääse hyppimään poissa rattaalta. Vai meinaatko siinä rattaan vieressä olevaa, joka tulee swingin alle ?
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 15.10.2012 20:49

syylärissä olis 3 reikää suurin ehkä 2mm korkea ja 1mm leveä muut sitten on pienempiä, tuli varmaankin siitä kun syylärin edessä oleva suoja pääri iskemään siihen kun tuli keula alas ja ei ollut kovin öljyä etuhaarukassa, mitä öljyä sinne edes pitää laittaa :|
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 15.10.2012 22:54

Ite oon korjannu syylärin kemiallisella metallilla, hyvin pitää! No ihan tavallista keulaöljyä, 3,4dl. Itellä muistaakseni 10w:tä se ööli ja tosi hyvän tuntunen keula.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 16.10.2012 16:16

Voisko joku kertoo ku laittasin koropalat -07 detsiin ni minkälaiset pultit pitäis ostaa pituus ja paksuus ? jos vituttaa ni kertokaa edes oikea topicci tähä kysymykseen :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista