Aprilia RX / MX

Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 17.2.2017 17:20

Voiskos joku kertoa mitkä smotot tähän räxään vm2000 siis menee suoraan? Mäxän smotot tiedossa, mutta niitä on harvemmin myynnissä. Meneekö Dt:n smotot laakerien vaihdolla vai onko esim. erikokoinen jarrulevy tai jotain? saa toki tarjota smotoja jos löytyy ;)
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 17.2.2017 17:47

Jarrulevyjen koot ovat tietääkseni 230mm etu ja 220mm taka jotka ovat mielestäni ihan perus kokoja ja kun ostat smotoja niin katso että eivät ole liian leveät :)
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 25.4.2017 16:05

Onko joku laittanut räksään derbin smotovannetta eteen? Oisko mittoja holkeista/listaa mitä pitää tehdä. Suunnitelmissa lisäksi sx 300mm etukiekko joten mistä jarrusatulan adapteri kannattaa tehdä ja oisko siihen jollakulla mittoja? Hahmottais vähän että onko kannattavaa hommaa laittaa smotoksi. Myykää mx/sx/dt/derbin etuvanne!
jaappeli
Liittynyt:
23.5.2017 18:43
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut jaappeli » 23.5.2017 18:46

RX -04 kaasari tulvii sitkeesti. Kaasari puhdistettu huolella, uusittu neulaventtiili, koho ja kohokammion tiiviste. Missäpä muualla vois vika olla?
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 23.5.2017 19:02

jaappeli kirjoitti:RX -04 kaasari tulvii sitkeesti. Kaasari puhdistettu huolella, uusittu neulaventtiili, koho ja kohokammion tiiviste. Missäpä muualla vois vika olla?
jokin asia estää neulaventtiilin sulkeutumisen
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
Olkkuzi
Liittynyt:
28.5.2017 0:15
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Olkkuzi » 28.5.2017 0:41

Osaisko joku neuvoa miten sais kulkemaan vuoden 2005 rx alle 65 mieluiten 60. Kulkee tällä hetkellä päälle 75 ja putkesta kuri pois ja taitaa olla rajoittamaton cdi . Olisko sähköinen rajoitin hyvä ? Vaikka sellanen mihin saa on/off kytkimen muttei laita sellasta ja kuinka laillinen tuo systeemi on ? Vai kannattaako muuttaa välejä? Olen ajatellu että laitan nykyisen vapaavirtailmansuodattimen tilalle alkuperäisen putsarin jos siihen sais jostain kaulan kaasarista putsariin ja tuo vie ehkä vähän tehoja ja pitääkö kaasariille tehdä sen jälkeen mitään? En tiedä et kuuluuko tänne mutta oliskohan jännitteen säätäjäs jotain vikaa kun tulee akun kenkiin 0,46v kun ei ollut akkua. Valot kyllä toimii tai valo kun on vaan edessä yksi. :lol: Ja olisko jollain sähkökuvaa kun pitäis edellisten omistajien sähköpatentteja purkaa ja ei toimi tööttikään. Siinä palijon kysymyksiä ja toivoisin asiallisia vastauksia. ;)
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 28.5.2017 9:27

htmlconvd-GhWcQI52x1.jpg
IMG_20170528_092120_285.JPG

Tuossa on kytkentäkaavio ja selvennykset. Itse laittaisin vakioputsarin (koska suodattaa paremmin) ja lyhyemmät välitykset.
Itsellä oli -02 räxässä 9-49 välit ja kyä meinaa kiihty ja kulki sen 60-65 :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
Olkkuzi
Liittynyt:
28.5.2017 0:15
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Olkkuzi » 28.5.2017 18:51

Kiitos tuosta kytkentäkaaviosta ja vielä selvennys tohon jännitehommaan et mittariston päällä on nappi joka taitaa olla edellisen omistajan oma patentti niin kun sitä painaa ei tapahdu mitään muuta kuin jännite laskee siihen 0.5v ja valotkin himmenee ja jos ei paina nappia niin akulle tulee n. 3v tyhjäkäynnillä ja kun kierrättää vähän niin n. 6v et taitaa olla jännitteensäätäjä rikki.
Miroox
Liittynyt:
15.3.2018 21:20
Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Miroox » 16.3.2018 1:42

Moro mul on ongelmia ton aprillia rx racingin dikitaalimittariston kanssa onko tietoo kellää mite esim "restartata" se mittaristo meinaa näyttää ihan mopon paikallaan ollessaan 95kmh :/
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 29.6.2018 23:57

Jos jollain apikkamiehellä tarvetta lähes uudelle giannellin putkistolle ja/tai isolle imukaulalle jotka sopii rx/mx, laita yv:tä.
vverkkari
Liittynyt:
6.2.2019 18:17
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut vverkkari » 6.2.2019 18:19

Missähän mahtanee olla -04 rxssä jännitteensäädin? Ei mitään aavistusta ja akulle ei tuu tarpeeks latausvirtaa...
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 6.2.2019 22:52

Jänäri löytyy CDI boksin vierestä ja se on se 3 napainen mitään sanomattoman näköinen palikka
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 10.11.2019 10:22

Nyt olisi purussa 2003 mäxä. vanteet, runko, kone ja putkisto myyty. Kyselkää jos osille tarvetta
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 22.2.2020 22:55

Mikäköhän mahtais olla vikana, kun räxä vm 2002( pääsuutin 62 ja kurit otettu pois paisarista) ei lähde enään kunnolla käyntiin. Ei lämpimillä tai kylmillä säillä. Tarvitsee aina vähintään kahdeksan polkaisua ryyppy päällä. Edellisena talvena tein täydellisen konerempan, joten stefat, laakerit, tiivisteet jne ovat uusia. Yläkerrasta vaihdoin männän, mutta vakiosylinteriä en. Käsin vain hoonasin.

Kesän alussa mopo lähti mainiosti käyntiin, tarvitsi vain sen kolme polkaisua maksimissaan. Ja kulki sisäänajossa kuin unelma. Syksyn tullessa polkaisujen tarve lisääntyi huomattavasti. Vääntökin tippui. Tulppa vaihdettu moneen otteeseen, kaasari ja ilmansuodatin putsattu. Ei vaikutusta. Olen miettinyt johtuisiko ongelma sylinterin liiallisesta väljyydestä?

On tullut huomattua myös räxän käyttäytyvän myös oudosti sateessa. Ei tahdo ollenkaan lähteä käyntiin (joutuu mäkistartata) ja ajaessa alkaa pätkimään ja sammuilemaan yhtäkkiä. Apua tarvitaan.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.2.2020 11:30

Voi olla kulunut sylinteri väljäksi. Suurin kuulostaa pieneltä, mutta tuossa on vissiin dellorton SHA 14.12 kaasutin? Silloin varmaankin ok.

Sadekelin ongelmat voivat johtua huonosta tulpanhatusta, tiiviste päästää vettä sisään.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista