DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 2.5.2014 15:04

remojärvi kirjoitti:tosta mittarihommasta en tiiä ku mulla ei toimivaa sellasta oo, mutta kannattaa tarkistaa puola, ellet oo jo kattonu, itellä ei tullu kipinää mut onneks yks liitin oli vaa irti puolasta :D


joo mulla on sellane rajottamaton jossa on puola ja cdi samassa.. voisko jossai niissä johdoissa olla jotain häikkää ? :roll:
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 2.5.2014 17:20

mikä ois vikana yamaha dt:sä kun käyntiin lähtee täyskaasulla ja ei pysy tyhjäkäynnillä? kaasutin just puhistettu ja säädöt laitettu kohalleen myös bensat vaihettu, puskee valkosta savua niin vietävästi, ja heti ku vähä laskee kaasua ni sammuu/koittaa nostaa nii menee hitaasti ylös ja taas samaa rumbaa...
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 2.5.2014 17:21

JKaitala kirjoitti:
remojärvi kirjoitti:tosta mittarihommasta en tiiä ku mulla ei toimivaa sellasta oo, mutta kannattaa tarkistaa puola, ellet oo jo kattonu, itellä ei tullu kipinää mut onneks yks liitin oli vaa irti puolasta :D


joo mulla on sellane rajottamaton jossa on puola ja cdi samassa.. voisko jossai niissä johdoissa olla jotain häikkää ? :roll:


kato johdot läpi
Laimee
Pyörä:
Yamaha Dt50r -05
Paikkakunta:
Pielavesi
Liittynyt:
21.6.2013 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laimee » 3.5.2014 13:31

Moro!
Nyt on pakko kysyä tiältä apuva, ku puolvuotta sitte tuo dt (05) kiihty ja väänti isoilla vaihteilla paremmin ku nykyää. Nykyää 5. & 6. vaihteella ei meinaa kiihtyä koska puolkaasu rupee olemaan myrkkyä puhumattakaan täys kaasusta (siis täyskaasulla rupee 5. & 6. vaihteilla turisemaan ja vauhti yleensä laskee). Ennen pysty vetäsemään meijän pihaan tulevan n.100m pitkän loivan ylämäen 6. vaihteella kaasu pohjassa ja vauhti ei tippunu, nykyään ei onnistu ja vauhti laskee vähintää 5km/h.
Ennen tosiaa oli vakio putsari, 90 suutin, kuriton mutta katillinen putki ja 13/70 välit.
Nykyää sitte on pipercross, 105 suutin (100 tuntu pieneltä ja 95:lla isoilla kierroksilla rupes pätkimään), kuriton ja katiton putki ja samat välit ja tuorevoitelun ohitin .
Onko vika säädöissä vai jossain muualla? Antakkee ees vähä vinkkiä...
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 4.5.2014 16:42

Katoin johdot läpi ja cdiille tulevan mustavalkosen johdon liitin oli kokonaan rikki ja johto irti siitä. Vaihoin liittimen mutta sama vika, ei kipinää... :paha: jossei kaikkien liittimien vaihdon jälkee ala toimimaan niin kai sitä täytyy avata magneettoo ?! :itku:
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 6.5.2014 13:24

Moro, eli tuli tuossa tommonen jonniin asteen vika spotattuu taas vaihteeks. Eli pystyn ajamaan jonkinaikaa onglemitta, mutta hetkenpäästä kierrokset nousevat aivan yhtäkkiä tappiinsa. Joudun sammuttamaan mopon virtaavaimesta ku huutaa niin perkeleesti. Sitten parkkeeraan mopon johonkin ja koitan sen sitten käynnistää, niin mopo käynnistyy normaalisti, mutta jos laitan vähänkin kaasua, niin kierrokset ei laske vaan pysyy siinä samassa tai nousee. Sitten jos antaa vielä vähän lisää kättä, niin sit alkaa taas huutaa loppuunasti. 2 tunnin jälkeen voi ajaa taas hetken rauhassa. Mopossa ei ole liian pieni suutin, seosruuvia vännelty, ja tietääkseni kaasu ei hirtä. Viime kesänä toimi hyvin. Nyt joku 300km sitten pytty ja mäntä vaihdettu.
Detteyee
Pyörä:
Yamaha DT 50cc -07 SM
Liittynyt:
20.8.2013 18:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detteyee » 6.5.2014 17:57

Moro. Tietääkö kukaan mikä vois DT:ssä olla vikana kun ihan uusi akku tyhjenee koko ajan eikä lataa käynnissä. 2 minuutin aikana 13.5V -->12.5V. Jännitteensäätimestä en tiedä muuta kuin että se vaikuttaa, kokeilin käynnissä myös ilman sitä myös ja ihan erilaiset kierrokset oli. Pitääkö staattorista asti vikaa alkaa etsimään vai mahtaako akussa, jännitteensäätimissä tai jossain muualla olla vika?
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 6.5.2014 19:52

remojärvi kirjoitti:mikä ois vikana yamaha dt:sä kun käyntiin lähtee täyskaasulla ja ei pysy tyhjäkäynnillä? kaasutin just puhistettu ja säädöt laitettu kohalleen myös bensat vaihettu, puskee valkosta savua niin vietävästi, ja heti ku vähä laskee kaasua ni sammuu/koittaa nostaa nii menee hitaasti ylös ja taas samaa rumbaa...


jatkoa edelliseen:

eli tässä omia miettimiäni vikoja: kertokaa onks nää yhtää sinne päi.
-kohokammiossa roskaa
-mäntä hinkkaa sylinterin reunaa eli kuluu
-putki tukossa, eli olin n. 50km ajellu vakioputkella kun lopetti käymisen, sitä ennen enoxi ollu kiinni.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.5.2014 12:20

Putki pois ja polta karstat + kurkkaa pakoaukosta sisään niin näkee vähän että onko missä kunnossa mäntä ja sylinteri. Kannattaa se kaasarikin käyttää auki, tuo kuulostaa aika pahasti tukkeutuneelta suuttimelta

Detteyee kirjoitti:Moro. Tietääkö kukaan mikä vois DT:ssä olla vikana kun ihan uusi akku tyhjenee koko ajan eikä lataa käynnissä. 2 minuutin aikana 13.5V -->12.5V. Jännitteensäätimestä en tiedä muuta kuin että se vaikuttaa, kokeilin käynnissä myös ilman sitä myös ja ihan erilaiset kierrokset oli. Pitääkö staattorista asti vikaa alkaa etsimään vai mahtaako akussa, jännitteensäätimissä tai jossain muualla olla vika?

Jännitteensäädin ja/tai latauksen diodi jos mopossa sellainen on. Löytyy akun ja jännitteensäätimen välisestä johdosta.
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut shule » 7.5.2014 16:17

Malagutisti kirjoitti:Putki pois ja polta karstat + kurkkaa pakoaukosta sisään niin näkee vähän että onko missä kunnossa mäntä ja sylinteri. Kannattaa se kaasarikin käyttää auki, tuo kuulostaa aika pahasti tukkeutuneelta suuttimelta.


Olen tuo sama henkilö eri nimellä vaan..
Eli joku tiiviste on mennyt rikki kun vesipumpun kopan ja koneen välistä tulee vähän koneöljyä? Ja pakoaukosta tulee hieman alkukäyrään sitä öljyä myös. Kone lähtee huonosti käyntiin ja savuttaa.

Mopohan oli DT -07
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.5.2014 20:12

Se on normaalia että pakoaukosta tulee vähän öljyä. Jos vesipumpun kopan ja lohkon välistä tulee öljyä on todennäköisesti vesipumpun stefa hajonnut. Stefan vaihto onnistuu konetta purkamatta.
lyyli2000
Liittynyt:
22.12.2012 19:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut lyyli2000 » 8.5.2014 21:44

mihin järjestykseen tulee malagutissa staattorilta tulevat puolan johdot?
Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 9.5.2014 17:44

Moro!

Pitää tulla kyselee vähä ohjeita, siis miten saan ton tnt uuden ilmanputsarin kii kun niinkuin kuvasta näkee niin tuo kaasarista tuleva putki ja ilmanputsarin kiinnike on saman paksuisia ja vaikka sen tuolla lailla saisi kii niin putsari osa ottaa iskariin kii, joten tuo vanha putki pitäisi varmaan ottaa pois mutta sitten ilmanputsarin kiinikkeen paksuus ei riitä... Ehdotuksia?

Kuvan lahetän kohta, ei suostu laittamaan samaan viestiin
Viimeksi muokannut Moboilia päivämäärä 9.5.2014 21:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 9.5.2014 17:46

Noniin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 10.5.2014 16:48

nyt kerrotte miten toi kiksi saahaa sellaseks et se palauttaa... on avattu messinkiruuvia ja käännetty kiskiä alas ja jousta laitettu yms.. en ymmärrä miten se ei palauta, apuja nopeasti.. ja joku pitkä kasausteksti ois iha jees jos joku viittis kirjottaa :)

E: saatiin toimimaan, jousi piti lukkopihdeillä jännittää ja iskeä mutteri kiinni

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista