bömbeer_
- Pyörä:
- Ktm exc 125 vm 06
- Liittynyt:
- 25.4.2010 14:04
löytyiskö mx\rx takajarru satulaa? kattelin uutta ja se maksaa sen 200e
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Noita 58 takarattaita saa myös tuolta nakkilan pyörä&mopo. Ite tilasin sieltä. Nyt on tulossa tuommosta kytkintä ->http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=846R0310. Alko tuo vanha luistamaan ku vaihto tehariin. Onko kellään kokemusta tuosta tai kytkinlevyjen ja jousien vaihdosta yleensä? Onko helppoa?
jepe95
- Pyörä:
- derbi drd pro sm
- Paikkakunta:
- espoo
- Liittynyt:
- 31.12.2009 1:33
saakos tohon mäxään isompaa etulevyy kiinni, ku esim 125 mäxäs on semmone iso.
[peltsi
- Pyörä:
- Ex. Suzuki TS 50 XK nyk. Suzuki PV-97 ja Suzuki PV-92
- Paikkakunta:
- KMaa
- Liittynyt:
- 4.10.2009 2:52
Paljonko tuommonen RX söis bensaa täysin kurittomana? Olis kiikarissa semmonen.
Japanilainen se olla pitää.
PV-Foorumi
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Kävi semmonen juttu että mun aprilia leipo ;( no, hyvä puoli on se että nyt on halukkaille varaosia tarjolla. Katsokaa ja kysykää!!!!
4rttu
- Paikkakunta:
- Tohmajärvi
- Liittynyt:
- 8.4.2007 15:27
Mahtasko kellään olla jotain hyviä neuvoja jäykistää tuon mx:n usd-keula ku on aika löysähkö, vaiko ostaa suoraan toisenkin etupumpun sisälle jousi?
alopart
- Liittynyt:
- 1.4.2011 18:55
Mikä ihme voi mennä pieleen vaihteistoremontissa?
Kone käy, mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu. Vaihde ei vain mene silmään näyttäisi siltä, että kokoajan pyörii se sama vaihde.
Vaihde poljin ei palaudu "keski" asentoon kun painaa sen alas tai vetää ylös.
Ainut homma minkä heitin arpomalla kone rempan aikana oli se mysteeri kuula.
vaihderummun "päässä" on kuula. Rummun päässä on sitten myös koloja jossa kuula varmaankin hyppii kolosta koloon. missä niistä koloista sen kuulan täytyisi olla?
Vaihde rumpu jotenkin lohkojen irottuksen yhteydesä lumpsahti irti. testailin kaikki vaihteen läpi enen lohkojen yhteen painamista. rumpu pyörähteli niinkuin kuuluukin ja kaikki vaihteet kelasin läpi.
Voisiko kytkinpuolella olla jotain viturallaa? vaihteen siirrin?
hitusen vituttaa mopedi tankkia myöten kasassa.
Tapra
- Liittynyt:
- 10.8.2010 16:11
Mitä välejä suosittelette tohon räxään? nytten on 12/51, kaasutin 14.12 sha ja putkessa kiinni rikka ja kiihtyy hitaasti ja ylämäissä joutuu pykältämään 2-3 vaihteelle. Rikkaa on porattu, 11 piikkistä eturatasta on kokeiltu ja on myös katsottu että kaasu avautuu kokonaan. Tarkotuksena saada kulkemaan 48-60 km/h väliltä ja että kiihtys hyvin ja jaksas mennä ylämäissä.
Ja savuttaako teidänkin räksät perkeeleesti?
Pöndeix
- Pyörä:
- Yamaha FZR 1,0
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 15.9.2008 17:01
alopart kirjoitti:Mikä ihme voi mennä pieleen vaihteistoremontissa?
Kone käy, mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu. Vaihde ei vain mene silmään näyttäisi siltä, että kokoajan pyörii se sama vaihde.
Vaihde poljin ei palaudu "keski" asentoon kun painaa sen alas tai vetää ylös.
Ainut homma minkä heitin arpomalla kone rempan aikana oli se mysteeri kuula.
vaihderummun "päässä" on kuula. Rummun päässä on sitten myös koloja jossa kuula varmaankin hyppii kolosta koloon. missä niistä koloista sen kuulan täytyisi olla?
Vaihde rumpu jotenkin lohkojen irottuksen yhteydesä lumpsahti irti. testailin kaikki vaihteen läpi enen lohkojen yhteen painamista. rumpu pyörähteli niinkuin kuuluukin ja kaikki vaihteet kelasin läpi.
Voisiko kytkinpuolella olla jotain viturallaa? vaihteen siirrin?
hitusen vituttaa mopedi tankkia myöten kasassa.
T'ähän en voi muuta sanoa ku että ekalla yrityksellä minarelli ei koskaan mene kasaan
Ite jouduin joskus 3-4 kertaa purkamaan uudestaan ennen ku toimi lopullisesti. Veikkaan että vaihteensiirrin loksahtanu pois paikaltaan, se kuula ei vaikuta vaihteiden vaihtamiseen niin dramaattisesti. Toimis myös ilman sitä, vaikkakin huonosti
alopart
- Liittynyt:
- 1.4.2011 18:55
Pöndeix kirjoitti:alopart kirjoitti:Mikä ihme voi mennä pieleen vaihteistoremontissa?
Kone käy, mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu. Vaihde ei vain mene silmään näyttäisi siltä, että kokoajan pyörii se sama vaihde.
Vaihde poljin ei palaudu "keski" asentoon kun painaa sen alas tai vetää ylös.
Ainut homma minkä heitin arpomalla kone rempan aikana oli se mysteeri kuula.
vaihderummun "päässä" on kuula. Rummun päässä on sitten myös koloja jossa kuula varmaankin hyppii kolosta koloon. missä niistä koloista sen kuulan täytyisi olla?
Vaihde rumpu jotenkin lohkojen irottuksen yhteydesä lumpsahti irti. testailin kaikki vaihteen läpi enen lohkojen yhteen painamista. rumpu pyörähteli niinkuin kuuluukin ja kaikki vaihteet kelasin läpi.
Voisiko kytkinpuolella olla jotain viturallaa? vaihteen siirrin?
hitusen vituttaa mopedi tankkia myöten kasassa.
T'ähän en voi muuta sanoa ku että ekalla yrityksellä minarelli ei koskaan mene kasaan
Ite jouduin joskus 3-4 kertaa purkamaan uudestaan ennen ku toimi lopullisesti. Veikkaan että vaihteensiirrin loksahtanu pois paikaltaan, se kuula ei vaikuta vaihteiden vaihtamiseen niin dramaattisesti. Toimis myös ilman sitä, vaikkakin huonosti
Kiitos pikaisesta vastauksesta!
Jos olisi oma mopo niin polttaisin meleko varmasti.
tarkoitatko vaihteensiirtimellä sitä on siinä rummun ympärilla? tai niitä on siinä 3 kappaletta.
ID: 4,11,12 osat?
http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=4039vaiko kytkinkopan puolella olevaa vaihteen valitsijaa?
ID: 10
http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=2400
Fill3r
- Pyörä:
- muutama ruoska
- Paikkakunta:
- letku city
- Liittynyt:
- 26.2.2009 19:58
[peltsi kirjoitti:Paljonko tuommonen RX söis bensaa täysin kurittomana? Olis kiikarissa semmonen.
Vie varmaa tollaset 4-5l/100km. Ei kai se sen enempää kuluta ku muutkaa uusendurot.
Tapra kirjoitti:Mitä välejä suosittelette tohon räxään? nytten on 12/51, kaasutin 14.12 sha ja putkessa kiinni rikka ja kiihtyy hitaasti ja ylämäissä joutuu pykältämään 2-3 vaihteelle. Rikkaa on porattu, 11 piikkistä eturatasta on kokeiltu ja on myös katsottu että kaasu avautuu kokonaan. Tarkotuksena saada kulkemaan 48-60 km/h väliltä ja että kiihtys hyvin ja jaksas mennä ylämäissä.
Sopivat välit olis varmaa 12-58 niillä jaksais paremmi kiihtyy ja mennä mäkiä ylös. kurilla voi sitä kulkupuolta sit rajottaa.
Tapra kirjoitti: Ja savuttaako teidänkin räksät perkeeleesti?
Ei mun ainakaan savuta lämpimänä ollenkaan.
Pöndeix
- Pyörä:
- Yamaha FZR 1,0
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 15.9.2008 17:01
No siis tarkoitin tuota 4,11,12. Mutta voi olla myös tuo 10 tai sit vaihderumpu lähteny paikaltaan?
Vaihteisto on vähän huonosti suunniteltu minarellissa
EDIT: Kriittisin vaihe on ku isket lohkot yhteen, kannattaa kääntää konetta hieman kyljelleen
Nikos^
- Pyörä:
- Aprilia RX50 -01
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 24.9.2010 23:03
onko kellään mitään teoriaa tästä; mopo leikkasi kesällä niin rajusti, että piti vaihtaa kampiakseli ja koko sylinterisarja. Kampura paikallaan ja mopo käyntiin. Ajellaan pari päivää nii alkaa koneesta kuulua aivan epämääräistä rapinaa, kolinaa yms.. Rajoitetaan ajelua vähäsen, mutta jatketaan taas parin viikon päästä. Sitte eräänä kauniina marraskuisena iltana se ääni hävisi. Tilalle tuli aivan V*tunmoinen tärinä. Tämä mopo tärisee ja paljon. Ja tärisee edelleen. Ja kiekkaa ottaa vaivaiset 9k!?
Nyt te mopojenrassailijat, antakaa jotakin vinkkiä, että mitäs pitäisi tässä tilanteessa tehdä!
RX ja siihen sopiva Giannelli myynnissä, pistä yv.
Pöndeix
- Pyörä:
- Yamaha FZR 1,0
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 15.9.2008 17:01
^ No vaihdoitteko kampiakselin kanssa myös laakerit? Jos ette niin rohina vois siitä kuulua. Ja tärinä voi johtua vaikkapa tasapainoakselin väärin kohdistamisesta, muistaakseni minarellissa on ne merkit?
Nikos^
- Pyörä:
- Aprilia RX50 -01
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 24.9.2010 23:03
juu laakerit on vaihdettu.. onko isokin hommaki tuo akselin kohdistaminen=?
RX ja siihen sopiva Giannelli myynnissä, pistä yv.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista