Monkey viritys ja tekniikka

Joneppi
Pyörä:
Skyteam Monkey, Jonway Warrior
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
6.4.2011 23:32

ViestiKirjoittanut Joneppi » 6.4.2011 23:46

Elikkä, varmaanki monesti kysytty, mutta mitä viriä kannattas laittaa Skytariin?

Nyt on imukaula porattu ja alakauttanen putki kiinni. Kulkee sen 60-65km/h ja sais kyllä kiihtyä vähä ripeemmin...

Tarkotus ei ois tehä mitään hirveetä pommia, iha 50cc pytyllä mentäs.

Ja muuten, tää on eka vaihemopo, ja nelari, jonka omistan. Niin selittäkää tarkasti ku saattaa olla vähä hakusessa jotku jutut.. :D
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 7.4.2011 6:55

Ostat kevennetyn vauhtipyörän tai kevennät vauhtipyörän nii saat lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä ja tehoa yläkierroksille.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 7.4.2011 12:28

Ei sitä kannata keventää. Ostat vaikka 16mm Jing Ken jostain. Vaikka mä en tosiaan ostais vakiopytylle yhtään isompaa kaasaria.
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 7.4.2011 15:43

_keijomies_ kirjoitti:Ostat kevennetyn vauhtipyörän tai kevennät vauhtipyörän nii saat lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä ja tehoa yläkierroksille.

Niin ja häviää väännöt alhaalta jotenka huonontaa jopa kiihtyvyyttä :roll:
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 7.4.2011 15:55

kevennetyllä vauhtiksella ei juuri muuta hyötyä saavuteta, ku kaasuun vastaavuus paranee eli ottaa nopeemmin kierroksia ;) ja juuri nuo edellämainitut miinukset
Juhå
Pyörä:
Yömahaa wr.
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.6.2008 22:23

ViestiKirjoittanut Juhå » 7.4.2011 20:26

Joku vastaa joka tietää, et mistä toi manki vois vetää sateell vettä sisää tms, ku vähänki jos vettä roiskuu ni vetää sisää niin perkeleesti :S ilmanputsariin kokeiltu kaikkee suojaa jne, ei auttanu yhtää :S kiitos vastauksista !
DT [EX]
WR
Joneppi
Pyörä:
Skyteam Monkey, Jonway Warrior
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
6.4.2011 23:32

ViestiKirjoittanut Joneppi » 7.4.2011 21:23

Eli vakio pytyllä saa enemmä viriä vaan isommalla kaasarilla tai ratastamalla? Eikö oo muuta :D
BT`
Pyörä:
Honlei -04
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
23.2.2007 16:17

ViestiKirjoittanut BT` » 7.4.2011 21:42

Virinokka, kannen avarrus, putki.

Ja kannattaa kattoo cdi:n piuhat yms, jos sateella ottaa ongelmaa.
-72cc
-16mm SHA
-Avarrettu kansi
-VV-putki
Norkin
Pyörä:
KTM EXC 125 -2012
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
19.5.2010 15:43

ViestiKirjoittanut Norkin » 8.4.2011 23:11

Moro!

Millaset kurit tuossa 96 vuoden mankissa on? ja vaikuttaakko ohitin paljon? kuinka paksulla terällä kannattaa porata se alkukäyrän kuri? ja miten se loppupillin kuri menee?
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43

ViestiKirjoittanut AapoV » 8.4.2011 23:25

Norkin kirjoitti:Moro!

Millaset kurit tuossa 96 vuoden mankissa on? ja vaikuttaakko ohitin paljon? kuinka paksulla terällä kannattaa porata se alkukäyrän kuri? ja miten se loppupillin kuri menee?


http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm

tuolla on vähän kaikenlaista mankin virityksistä (kantsii välillä googlettaa ensin) ja noista kureista.

Ohitin siis käytännössä auttaa vain viritetyssä mankissa, koska vakiomankissa vakiorattailla huippujen nousu jää minimaaliseksi ja vakiomana pidennetyillä väleillä ei jaksa vetää loppuun kuin alamäessä. Siis viritetyssä se auttaa. Ei ole kyllä iso homma, että voihan sen laittaa vaikka olisikin vakio
Norkin
Pyörä:
KTM EXC 125 -2012
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
19.5.2010 15:43

ViestiKirjoittanut Norkin » 8.4.2011 23:35

Juu, no auttaakohan se jos poistaa ton pakoputken ja imukaulan kurin. ja sit viä ohitin, niin kulkeeko niillä 60 vai pitääkö ostaa kaasari? ja tosiaan minkä kokosella poranterällä se kannattaa porata? siis se kuri
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43

ViestiKirjoittanut AapoV » 9.4.2011 0:10

Norkin kirjoitti:Juu, no auttaakohan se jos poistaa ton pakoputken ja imukaulan kurin. ja sit viä ohitin, niin kulkeeko niillä 60 vai pitääkö ostaa kaasari? ja tosiaan minkä kokosella poranterällä se kannattaa porata? siis se kuri


alkukäyrän kuri siis pitäisi porata pakoaukon kokoiseksi, eli 13mm (?). Kannattaa varmistaa ennen kun rupeet porailemaan... kurien poisto ei yksinään auta kovinkaan paljoa mankissa ilman muita virejä, joten en osaa sanoa jaksaako mennä 60.. että tilaa vaikka ensin uudet rattaat jne ja ota ne kurit pois ja kato jaksaako kulkea minkä verran ja osta sitten vasta se kaasari tarvittaessa
DummahBass
Pyörä:
Honda Monkey vm-96 , Husqvarna SMS 4 Hermunen replica
Paikkakunta:
Ylöjärvi , asuntila
Liittynyt:
20.4.2010 16:31
Moottorin purku

ViestiKirjoittanut DummahBass » 9.4.2011 11:00

ELi semmosta vaan että 92-vm mankis niin toi kytkimen kiinnitys lukkomutteri niin kumpaan suuntaa se aukee? http://www.moposoppi.fi/images/kytkimenlukkomutteri.jpg tästä mutterista ois kysymys
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 9.4.2011 12:20

Eikös ne aina aukea ihan normaaliin suuntaan eli vastapäivään (vasemmalle).. ;)
Sitä vaan voi joutua hakkaamaan aivan saatanan lujaa.. :roll:
DummahBass
Pyörä:
Honda Monkey vm-96 , Husqvarna SMS 4 Hermunen replica
Paikkakunta:
Ylöjärvi , asuntila
Liittynyt:
20.4.2010 16:31
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DummahBass » 9.4.2011 12:49

oolright pitää ruveta hakkaan sitä siis :D Kiits tiedosta

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista