DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andis » 16.10.2012 17:23

nooa10 kirjoitti:
Entäs kun siellä on se ketjunohjuri (takahaarukan alla kiinni), 60 piikkinen ratas ei mahdu pyörimään renkaassa, vaan ottaa melkein kiinni jo ketjuohjuriin ilman ketjujakin.. :s Kannattaako ottaa kokonaan irti, vai äkkiä metallista väsätä jatkoa, että mahtuisi paremmin pyörimään? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta jatko-osan tekemisestä?


Ite sahasin palasen pois siitä ohjurista, sen jälkeen mahtui pyörimään loistavasti. Itellä on 58-piikkinen takarissa.

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 160221.jpg

Tosta kuvasta voi yrittää kurkkia ;)
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 16.10.2012 17:57

Saisko täs lähipäivinä vähä paremman kuvan tosta sun leikkaamast ketjuohjurist ni näkis vähä lähempää :D Mut kokeiltii tänää metallista jatkaa, ni ei oikee hyvä tullu siitäkää. Huomenna yritän uudellee metallista väsätä jonkinlaisen jatko-palan :P
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 16.10.2012 19:32

itehän otin tuon ketjujen oikojan kokonaan pois :P
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 16.10.2012 19:35

tunturiDT sähän saat ne pultit selville ku otat mauserilla sen reiän välin siitä, eikä haittaa jos tulee ne pultit vähän ylikki sieltä, ota vain silmämääräsesti kuinka leveä takaiskari on ja siihen lussaat pari kolome senttiä.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 17.10.2012 17:47

cookiemonster kirjoitti:tunturiDT sähän saat ne pultit selville ku otat mauserilla sen reiän välin siitä, eikä haittaa jos tulee ne pultit vähän ylikki sieltä, ota vain silmämääräsesti kuinka leveä takaiskari on ja siihen lussaat pari kolome senttiä.

okei mutta siis jos reikä on sopiva niin kestääko 8 millin paksunen pultti
ja haittaako jos jo koropalan kohdalla alkaa kierteet ku minä vaan että jos se pistää kierteet pilalle tai jotain
ja jos pultti ei ole tarkalleen samanpaksuinen kuin koropalan reikä, eli jos se on pienempi niin eikös se pääse liikkumaan se pala siellä eli voiko se hajota vai katoaako se ero kiristäessä eli jos on tarpeeksi kireellä niin ei haittaa jos on ohuempi pultti?
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 17.10.2012 17:55

siis mulla itellä on omatekonen koropala, yks pultti (en muista minkä kokosia) mutta suunnilleen puolta pienempi kuin kaksi muuta siis alhaalle laitoin yhden suuren keskelle pieni ja ylös suuri, ei haittaa vaikka alkaa kierteet, minulla on koko matkalla kierteet niissä pulteissa, ja jos iskarin ja koropalan kiinnistyskohtiin jää paljasta pulttia niin laitat niin monta rikkaa kuin menee (molemmilla puolille tietenkin yhtä monta) ja laitat niin paljon että menee ihan tiiviiksi ja sitten vaan kirit kunnolla ni ei pitäis hajota, itellä siis on 70cc pytyllä ja teharilla + porattu moric ja ihan kestää "crossiajoa" eli hyppäytyksiä yms. ja joo oli vähän sekava viesti, pitäs laittaa kuvaa tuosta väköstyksestä kun on vähän vaikea selittää :lol:
KTo
Pyörä:
Yamaha DT50x -08
Liittynyt:
15.10.2012 9:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut KTo » 17.10.2012 19:37

Stefojen vaihto olisi edessä (toinen keulan pumppu vuotanut melkein tyhjäksi...), joten kysyisin onko vaikea homma itse vaihtaa ensimmäistä kertaa?
Tuollako ohjeella pitäis ihan 08 detsiin vaihtua?
+ jotain perus vinkkejä saa antaa myös vaihtoon liittyen
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 17.10.2012 21:09

Helppo. Keula vaa pois, pumpun alapäästä kuusiokolo auki ja öljyt valuu sieltä ulos ja sitten liukuputki lähteeki sieltä sisästä.
Pölysuoja ekana pois ja sen alla onki stefa jota pitää semmone metallilangasta väännetty homma kiinni. Stefat on sitte tosi lujassa siellä, ite oon joka kerta hajottanu sen stefan ihan päreiksi nii on lähteny sielt.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 18.10.2012 18:12

Nyt Äkkiä apua! Yamaha DT -07 tulpat hajoaa jonkun matkan ajon jälkeen. voisko olla joku vika jossain jännitteensäätimessä tai puolassa mutta nyt jotain apua ku en tiiä mitä tehdä ku kokoajan uudet tulpat hajoaa
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 19.10.2012 12:35

Meniskö tollanen mankin virtalukko helposti näihin dtisiin? Kun oma virtalukko alkanu reistailee ja haluisin ennen talvee hoitaa kuntoon..
Midrace Aerox projekti
Pevikka80
Pyörä:
Jopo
Liittynyt:
4.8.2011 21:59
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pevikka80 » 19.10.2012 13:34

Rupesi ihmetyttämään että miksi mopo pitää pientä rohinaa ja kahinaa kun antaa kierroksia?? :eek: thjäkäynnillä sitä ei huomaa laisinkaan?
http://www.youtube.com/watch?v=oRYp5-uwyJU&feature=plcp
Videosta kuulee jotenkin minkälaista ääntä pitää???!!!!
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 19.10.2012 13:38

no voi olla esimerkiksi, että sulla on joku löysällä siellä ? tai joku laakeri menossa.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.10.2012 14:29

Jep, joku löysällä, tai sitte voi hyvinki olla kampuran laakeri menossa paskaks. Videosta ei oikeen tiedä mistä päin se ääni kuuluu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pevikka80
Pyörä:
Jopo
Liittynyt:
4.8.2011 21:59
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pevikka80 » 19.10.2012 16:16

Mangneetonkopan lähelle ku tunkee korvan ni johan alkaa kuulumaan??
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.10.2012 16:30

Eli ihan kun ajattelinki, kampuran laakeri paskana magneeton puolelta. Varmistu vielä asiasta, ota magneeton koppa pois ja testaat tuntuuko välystä vauhtipyörää heilutellessa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista