DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Jam10
Liittynyt:
10.5.2014 19:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jam10 » 11.5.2014 16:58

Mikähän mahtaa olla vikana dt 50r 2006 ei pysy käynnissä?käy 3 sek ja sammuu,tulppa märkä,kipinä on "heikon" oloinen.
cdi boxi,tulppa hattu ja johto vaihdettu.
Oliskohan staattori rikki?


Staattorin johdot mittasin: pun ja valk välistä 119 ohmia
vihreän ja valk välistä 490 ohmia

cdi:lle tulevat johdot musta/valk 5,3 ohm
vihreä 494 ohm
pun 119 ohm
valk 0,07 ohm
keltainen 0,08 ohm

Kiitos vastauksista etukäteen!
Kenraali
Pyörä:
Yamaha DT 50 -07
Liittynyt:
3.3.2014 16:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kenraali » 12.5.2014 20:03

Ongelmana se että DT vuotaa kytkintapin kohdalta. Vikana kenties tiivisteet?vastauksia mahdollisimman pian! ja miten korjataan? 8o
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 12.5.2014 20:12

sama vika eli ei pysy tyhjäkäynnillä ja jos päästää kaasun ni sammuu, just uusittu yläkerran tiivisteet, vesipumpun tiiviste ja stefa sekä kaasutin puhistettu yms tulpat tulpanjohdot, mistäs lähtis vikaa ettimää? :) ei voi olla muu kuin kaasari?
Jam10
Liittynyt:
10.5.2014 19:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jam10 » 12.5.2014 22:59

no mulla on n.3kertaa maannut toi kaasari pöydällä :paha: ,ja on putsattu.
ryyppysarja vaihdettu,kokeiltu eri suuttimia ja toista neulaa,niin ei toimi.läpät katottu ei raota ok.pakoputki putsattu.Bensa uutta
ja sitä tulee(tulppa kastuu yrityksissä)


Käynti ja kulku oli just semmoista,kun oltais vedetty jostain
syvästä lätäköstä tai suuttimet olis aivan liian isoja.
cdi boxin vaihdon jälkeen oireet poistu,jäljelle jäi vaan tuo
,että ei lähde käyntiin

Mites sulla noi staattorin ohmit,nehän voi mitata suoraan sieltä cdiin tuleviin johtoihin , eli : punaisen ja valkoisen välistä?
vihreän ja valkoisen välistä?
Viimeksi muokannut Jam10 päivämäärä 13.5.2014 22:07, muokattu yhteensä 2 kertaa
lyyli2000
Liittynyt:
22.12.2012 19:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut lyyli2000 » 12.5.2014 23:27

mihin järjestykseen tulee malaguti xtm:ssä staattorilta tulevat johdot puolaan? ducatin sähköillä vm.08
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 13.5.2014 9:55

Ei tule vm.2008 johtoja puolaan staattorista. Ainoastaan yks johto moricilta puolaan.
Jos on ylivuotinen ja vanhanmallisilla sähköillä niin ylhäältä alas: 1.musta/valkoinen, 2.vihree, 3. punainen ja viimesenä valkoinen.

Jam10: Tuo puolan latauksen(vih.-valk). vastusarvo on ainaki tehtaan alarajan 560ohm. alapuolella, otappa vauhtipyörä irti ja kato ettei oo käämit hapettunu/muuten vaurioituneet.
sämpy23
Liittynyt:
1.5.2014 15:45
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sämpy23 » 13.5.2014 21:36

Mikä voi olla 07 detsissä vikana??????

mopo antaa kipiää vain silloin kun polkaisee hitaasti.. Mutta jos polkaisee vähänkin kovempaa kipinä häviää. APUJA KIITOS!!!! :s :s :s :s :s :s :s
Jam10
Liittynyt:
10.5.2014 19:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jam10 » 13.5.2014 22:43

Malagutisti kirjoitti:Ei tule vm.2008 johtoja puolaan staattorista. Ainoastaan yks johto moricilta puolaan.
Jos on ylivuotinen ja vanhanmallisilla sähköillä niin ylhäältä alas: 1.musta/valkoinen, 2.vihree, 3. punainen ja viimesenä valkoinen.

Jam10: Tuo puolan latauksen(vih.-valk). vastusarvo on ainaki tehtaan alarajan 560ohm. alapuolella, otappa vauhtipyörä irti ja kato ettei oo käämit hapettunu/muuten vaurioituneet.


Kiitos MalagutistI !

Tänään vaihdoin tuon tk 34 koon suuttimen 42:seen ja käyntiin tokalla polkasulla :lol:
Testilenkillä sammui kerran,mutta polkasulla samantien käyntiin.

Taitaa olla myös vaan jotain vikaa ,noissa mittarin näytössä ja valossakin ,kun heiluttelemalla johtonippua kierrosnopeus näyttää tyhjäkäynnillä
3200rpmtai 2000rpm tai sitten ei mitään, myös ajovalo himmenee /kirkastuu 8o

Huomenna jatkuu 8)

Homma jatkui, mittariston ja valon huonot kontaktit liittimissä.
Staattori vaihtoon,uuden staattorin ohmi arvo juurikin tuo 770ohm ja 120ohm +/- 20% (ja luvut kannattaa pitää mielessä)

Mulla toi rikkinäinen staattori teki seuraavaa:
Välillä tuntui,että mopo toimii,pätkimistä,surkeaa käyntiin lähtöä,
sammui kesken ajon,sai liikaa bensaa,
röpöttämistä ,Tulppa hieman "märkänä".

Sen verran rajamailla liikuttiin noissa staattorin arvoissa,että
(430ohm-530ohm),että tuntui kunnossa olevan joka toimenpiteen jälkeen.
Kipinä uudella staattorilla aivan selvä,sitä on.
rikkinäinen staattori näytti ihan hyvältä päällepäin,siisti ja johdot
kunnossa.
Remojärvellekkin tiedoksi sinuna mittaisin nuo staattorin ohmit.
Päivitellääs lisää sitten kun aihetta on.
Viimeksi muokannut Jam10 päivämäärä 15.5.2014 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Dettsoni.
Liittynyt:
17.6.2013 22:57
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dettsoni. » 15.5.2014 17:21

Elikkäs ongelmani on tämä: 2011 vuoden DT:stä kuuluu ajettaessa pieni naputus. Se ei ole iso, mutta kuuluu kuitenkin. Naputus kuuluu siis vain vauhdissa, ja kun kytkimen laittaa pohjaan, se harvenee ja loppuu. Ja ääni kuuluu tietenkin sitä tiheämmin mitä kovemmin ajaa.
Ajettu mopolla on vain 2100km, eli ihmettelisin jos joku koneeseen liittyvä vika olisi.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.5.2014 19:54

Jos ääni kuuluu vain vauhdissa, kyseessä tuskin on moottoriin liittyvä ongelma. Kone oireilee yleensä kierrosluvun mukaan voimistuvan tai heikkenevän äänen muodossa. Koitahan nostaa vaikkapa kaverin avustuksella mopon takapäätä ilmaan ja pyöritä samalla takarengasta, josko vika löytyisi sieltä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 16.5.2014 15:56

remojärvi kirjoitti:sama vika eli ei pysy tyhjäkäynnillä ja jos päästää kaasun ni sammuu, just uusittu yläkerran tiivisteet, vesipumpun tiiviste ja stefa sekä kaasutin puhistettu yms tulpat tulpanjohdot, mistäs lähtis vikaa ettimää? :) ei voi olla muu kuin kaasari?


E: nyt kaasari kävi pöydällä ja ei näkynyt mitään kummempaa vikaa. Neulaa laskettiin 1 pykälällä ku oli ylimmässä lovessa. imukaulakin oli ihan kunnossa. lisäksi kun on mopo on käynnissä kaasu suunnilleen kokoajan pohjassa, pakoaukosta tulee luultavasti 2tbensaa. Ainakin sille maistui? eli nyt niitä mahollisia vikoja tähän! :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.5.2014 17:43

Saattaa olla sytkäpuolen ongelma. Staattorin vastusarvojen mittaus, toisen mopon cdi/puola jne.
Kempsi
Liittynyt:
16.5.2014 18:55
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kempsi » 16.5.2014 19:01

Mikähän mahtaa olla vikana Yamaha DT50R -07:ssa kun huollossa käytettiin jossa vaihdettiin mäntä, stefat, tiivisteet, kaasarin säädöt/pudistus, moottoriöljyt ja pytty porattiin. Huollosta pois ajossa menopeli tuntui kuin uudelta, mutta 2 kertaa 5km matkan aikana töksähti ihan kuin olisi jarrut pistäny pohjaan? Vaikuttaa siltä että mäntä yrittää leikata kiinni vai mikä tässä mättää ? :|
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 16.5.2014 19:19

juu pitääpä mittailla noi ohmit ku on enemmän aikaa, päivittelen taas jos ilmenee uutta :)
_Samurai_
Liittynyt:
27.8.2010 21:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _Samurai_ » 17.5.2014 0:39

vaihoin koneeseen kaikki laakerit ja stefat, nyt kun on kasas ni vaihepolin ei liiku mihinkää suuntaa, siirtäjät on niiku 2-3 välissä ja 4-5 välissä :p voiko joku muukin olla syynä ettei se toimi? ja mistä minulta puuttuu stefa, kun laitoin 2kpl kampiakselille, 1kpl vaihepolkimelle, 1 kytkintapille, 1 eturattaan taakse ja vesipumpulle?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista