Malagutisti kirjoitti:Ei tule vm.2008 johtoja puolaan staattorista. Ainoastaan yks johto moricilta puolaan.
Jos on ylivuotinen ja vanhanmallisilla sähköillä niin ylhäältä alas: 1.musta/valkoinen, 2.vihree, 3. punainen ja viimesenä valkoinen.
Jam10: Tuo puolan latauksen(vih.-valk). vastusarvo on ainaki tehtaan alarajan 560ohm. alapuolella, otappa vauhtipyörä irti ja kato ettei oo käämit hapettunu/muuten vaurioituneet.
Kiitos MalagutistI !
Tänään vaihdoin tuon tk 34 koon suuttimen 42:seen ja käyntiin tokalla polkasulla
Testilenkillä sammui kerran,mutta polkasulla samantien käyntiin.
Taitaa olla myös vaan jotain vikaa ,noissa mittarin näytössä ja valossakin ,kun heiluttelemalla johtonippua kierrosnopeus näyttää tyhjäkäynnillä
3200rpmtai 2000rpm tai sitten ei mitään, myös ajovalo himmenee /kirkastuu
Huomenna jatkuu
Homma jatkui, mittariston ja valon huonot kontaktit liittimissä.
Staattori vaihtoon,uuden staattorin ohmi arvo juurikin tuo 770ohm ja 120ohm +/- 20% (ja luvut kannattaa pitää mielessä)
Mulla toi rikkinäinen staattori teki seuraavaa:
Välillä tuntui,että mopo toimii,pätkimistä,surkeaa käyntiin lähtöä,
sammui kesken ajon,sai liikaa bensaa,
röpöttämistä ,Tulppa hieman "märkänä".
Sen verran rajamailla liikuttiin noissa staattorin arvoissa,että
(430ohm-530ohm),että tuntui kunnossa olevan joka toimenpiteen jälkeen.
Kipinä uudella staattorilla aivan selvä,sitä on.
rikkinäinen staattori näytti ihan hyvältä päällepäin,siisti ja johdot
kunnossa.
Remojärvellekkin tiedoksi sinuna mittaisin nuo staattorin ohmit.
Päivitellääs lisää sitten kun aihetta on.