Aprilia RX/MX

Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 2.4.2011 16:25

Noo kytkinpuoli irti, ja samalla kytkin irti. Sit vaan kaks ratasta kohdistaa, no big deal ;)
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
Nikos^
Pyörä:
Aprilia RX50 -01
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
24.9.2010 23:03

ViestiKirjoittanut Nikos^ » 3.4.2011 21:07

dodiin.. nyt kuului koneesta melko iso kolahdus. seurauksena:
-Huono käyntiinlähtö
-varmaan 3 klp välivapaita
-ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä
-tärisee n. 3x enemmän ku ennen

:D
RX ja siihen sopiva Giannelli myynnissä, pistä yv.
jakezi95
Liittynyt:
24.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut jakezi95 » 3.4.2011 21:15

Mulla yhes räxäs ompi muutama vika joihin tarttisin apua. Eli ensinnäkin vapaalla ollessa kun pyörä on pukilla niin takarengas pyörii, mikä neuvoksi? Ja sitten kun on ajanu noin 10 km niin sammuu ja lähtee käyntiin vasta ku tulpan putsannu. Tulppa tulee melko öljysen näköseks vaikka on vaan tuoreöljyvoitelu käytössä. Neuvoja?
Nikos^
Pyörä:
Aprilia RX50 -01
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
24.9.2010 23:03

ViestiKirjoittanut Nikos^ » 3.4.2011 22:06

ei se takarenkaan pyöriminen oo vakavaa, ei edes vika :D Näillä keleillä on ihan normaalia että mopo sammuilee ja tulppia menee.. vesi + mopo ei sovi yhteen :D Ite hommasin uuen häikkärin nii nyt pelaa ku tuli laitettua ne kumitiivisteekki siihe....
RX ja siihen sopiva Giannelli myynnissä, pistä yv.
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 3.4.2011 23:55

Nikos^ kirjoitti:dodiin.. nyt kuului koneesta melko iso kolahdus. seurauksena:
-Huono käyntiinlähtö
-varmaan 3 klp välivapaita
-ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä
-tärisee n. 3x enemmän ku ennen

:D

Veikkaan että sulta katkes toinen männänrengas, hajos joku laakeri/vaihdepuolelta jotain :D Onnea!
jakezi95 kirjoitti:Ja sitten kun on ajanu noin 10 km niin sammuu ja lähtee käyntiin vasta ku tulpan putsannu. Tulppa tulee melko öljysen näköseks vaikka on vaan tuoreöljyvoitelu käytössä. Neuvoja?

Säädöt ei taida olla kohallaan? Kesäsäätöjä pitäs ettiä jo tässä vaiheessa 8)
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
jakezi95
Liittynyt:
24.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut jakezi95 » 4.4.2011 14:10

jakezi95 kirjoitti:Ja sitten kun on ajanu noin 10 km niin sammuu ja lähtee käyntiin vasta ku tulpan putsannu. Tulppa tulee melko öljysen näköseks vaikka on vaan tuoreöljyvoitelu käytössä. Neuvoja?

Säädöt ei taida olla kohallaan? Kesäsäätöjä pitäs ettiä jo tässä vaiheessa 8)[/quote]

Mulla on kyllä ollu samat säädöt viimekesänäki ja koko ajan ku en oo talvella ajellu
Nikos^
Pyörä:
Aprilia RX50 -01
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
24.9.2010 23:03

ViestiKirjoittanut Nikos^ » 4.4.2011 15:49

Pöndeix kirjoitti:
Nikos^ kirjoitti:dodiin.. nyt kuului koneesta melko iso kolahdus. seurauksena:
-Huono käyntiinlähtö
-varmaan 3 klp välivapaita
-ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä
-tärisee n. 3x enemmän ku ennen

:D

Veikkaan että sulta katkes toinen männänrengas, hajos joku laakeri/vaihdepuolelta jotain :D Onnea!
jakezi95 kirjoitti:Ja sitten kun on ajanu noin 10 km niin sammuu ja lähtee käyntiin vasta ku tulpan putsannu. Tulppa tulee melko öljysen näköseks vaikka on vaan tuoreöljyvoitelu käytössä. Neuvoja?

Säädöt ei taida olla kohallaan? Kesäsäätöjä pitäs ettiä jo tässä vaiheessa 8)

kiertokangen alapäänlaakeri paskana. ja pyttynähän toimii stage6 50cc kisapytty joka antaa vähemmän vääntöä kun räxän vakipytty ;D
RX ja siihen sopiva Giannelli myynnissä, pistä yv.
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 4.4.2011 16:50

Aika jännät oireet :roll: Itellä ku aikoinaan hajos kiertokangen laakeri niin kuulu vaan melkonen kolina mutta lähti hyvin käyntiin eikä kyllä tärissy normaalia enempää :)
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
ghjklg
Liittynyt:
3.4.2011 18:47

ViestiKirjoittanut ghjklg » 4.4.2011 17:21

elikkäs mun räxässä vaihdelaatikkoöljyt hupenee. öljyt ei kuitenkaan vuoda "ulkoisesti". Koneeseen vaihdettu laakerit,stefat jne mutta vika on vieläkin, ehkä ei kuitenkaan niin paljon vuoda ku ennen. mistä se öljy katoaa? mikä on vikana? onko jotain ehkä jääny vaihtamatta /laittamatta rempan yhteydessä? ois mukava ku joku tietäis, sais sitten räxän kesäks kuntoon :D
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 4.4.2011 20:15

ghjklg kirjoitti:elikkäs mun räxässä vaihdelaatikkoöljyt hupenee. öljyt ei kuitenkaan vuoda "ulkoisesti". Koneeseen vaihdettu laakerit,stefat jne mutta vika on vieläkin, ehkä ei kuitenkaan niin paljon vuoda ku ennen. mistä se öljy katoaa? mikä on vikana? onko jotain ehkä jääny vaihtamatta /laittamatta rempan yhteydessä? ois mukava ku joku tietäis, sais sitten räxän kesäks kuntoon :D


Lohkossa halkeama? Tai sit joku stefa vuotaa oikeen mukavasti :)
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.3.2011 17:50

ViestiKirjoittanut RRial » 4.4.2011 20:57

Kellään muulla ollut räxän takapyörän laakereiden rikkoutuminen ongelmana? vm 2003

ja joku kyseli tuolla kulutusta, mulla on kuriton vakioputki, tankillisella (7,5l???) pääsee sen 130-140km mutta en oo kyllä ihan varma onko tossa isompi suutin joskus vaihdettu siitä voi kulutuksen laskee sain 5,7l kulutukseks jos laskin oikein mut en oo kyllä varma tosta tankin koosta :D ei tästä varmaan hirveesti ollu apua sori, mutta tosiaan litra tai pari sinne tänne tuskin kukaan tuhansia kilometrejä mopolla viikossa jaksaa ajaa niin ei se kulutus varmaan nii kauheen tärkee asia oo..
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 4.4.2011 22:28

Ne laakerit menee kyllä paskaks jos niitä ei vaihda ajoissa, tai sit laakeripesä paskana..
Mun vanha Räksä meni tk:lla ja 12.14sha tankilla 150km luokkaa.. Tuo edellinen meni hyvällä tuurilla 70km arrowilla ja 12.14sha piperilla.. Parhaillaan sain 4 litraa menemään n.20km.. Oli kylläkin ekologinen ajotapa käytössä.. :D
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.3.2011 17:50

ViestiKirjoittanut RRial » 4.4.2011 23:21

Joo mutta luulen että ku ajoin ehkä sen 2500km viimekesänä mopolla ja laakerit vaihettiin 3 tai 4 kertaa ni on se vähän turhan tiuha tahti ja ajoin varmaan kolmasosan tosta matkasta rikkinäisillä laakereilla ku ei jaksa kokoajan olla vaihtamassa. Kaunista kuultavaa se kilinä..

Onko muuten ollut semmosta ongelmaa kellään että käytännössä jokaisen vaihteen välissä on välivapaa niin että vaihde saattaa yhtäkkiä vaan tippua pois paikaltaan. Onko vika käyttäjässä vai vaihdelaatikossa? Niitäkin ihania hetkiä on koettu että kun lähtee pysähdyksistä ja aina kun vaihtaa vaihdetta ja alkaa kiihdyttämään niin jokainen vaihde tippuu ennen kun kerkiää seuraavaa vaihtaa. Joskus se ei tee sitä, toisinaan taas tekee kokoajan. Eniten kuitenkin 4. ja 6. vaihde tippuu ja pidempää matkaa ajaessa vasen nilkka kramppasi kun pidin 6. vaihdetta väkisin ylhäällä kun sai muuten nostella sitä ehkä 500m välein -.-''
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 5.4.2011 0:08

Näissä ilmeisesti oli RS-malliset pyörän laakerit, eli suojatut normilaakerit?

JOs on, niin kannattaa sinne suojan alle kattoa, ja laittaa vaseliinia se täyteen. Monet kiinalaiset, ja SKF-laakerit(muista ei kokemusta) on uutena tavallisen kuivia, ja sen vuoksi varmasti hajoaakin heti.
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 5.4.2011 14:31

jakezi95 kirjoitti: Mulla on kyllä ollu samat säädöt viimekesänäki ja koko ajan ku en oo talvella ajellu


No öljypumppuakin voi säätää, milläs tulpalla ajat? Ja mitkäs säädöt kaasarissa?
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista