Monkey viritys ja tekniikka

alj
Pyörä:
Pyöreä
Liittynyt:
20.8.2010 16:36

ViestiKirjoittanut alj » 9.4.2011 16:06

Tämä viesti on piilotettu käyttäjältä comanche888
Viimeksi muokannut alj päivämäärä 29.12.2014 19:18, muokattu yhteensä 1 kerran
http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
Haluisin tietää...

ViestiKirjoittanut DRDRD » 9.4.2011 17:19

...että käykö toi neulaventtiili mankiin? Onko kellään kokemusta? http://www.mc-scatter.com/kaasuttajan-n ... 31129.html
SuZuKi!1!
Pyörä:
Yamaha DT50R, Suzuki Street Magic
Liittynyt:
11.9.2009 17:20

ViestiKirjoittanut SuZuKi!1! » 9.4.2011 23:28

Ei ihan tänne kuuluva, mutta minkämoinen kaasutin on samurai 70cc:ssä? Liittyy tietysti jos sen löisi monkeyhin, jos edes omistaisi. :s
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 10.4.2011 1:15

alj kirjoitti:Moro monkeesi ihmiset. Mistäköhän saisi 428 jaolla 12 tai 11 piikisiä eturattaita?


Kattelin nopeesti kaikki paikat läpi mutta sellasia ei tunnu olevan olemassakaan, ainakaan 17mm akselille. 22mm akselille kyllä löytyy ;)

EDIT::: Löyty 14 piikkinen ja siitä ylöspäin, mut ei pienempää: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=327
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 10.4.2011 15:03

Kuuluisko ton koneen pyöriän ihan kevyesti poljettaessa kun yläpää irti ja kytkin plus isoratas sen vieressä kiinni..?? :| Ei ole kytkin koppa kiinni eikä kytkin vielä kiristetty mutta kun laittaa käynnistyspolkimen kiinni ja polkee niin tuntuu semmonen kovempi kohta, jonka jälkeen pyörii taas kevyesti kunnes tulee "kova" kohta uuestaan.. :nolo: Kyseesssä 110cc kone.

Toivottavasti ymmärsitte.. :|
mrRichard
Pyörä:
honda monkey(ThumpStar)125cc
Liittynyt:
26.3.2011 22:09

ViestiKirjoittanut mrRichard » 11.4.2011 15:47

saako tehomäntiä,kireempiä nokkaakseleita,kevyempiä kampi akseleita yms. 125cc thumpstar koneeseen?
Jos saa niin mistä?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 11.4.2011 16:58

http://www.ooracing.com/
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 11.4.2011 17:21

http://www.pitbikecenter.fi/

http://www.minimotoracing.fi/
Sambo
Pyörä:
Honda Monkey -87
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
20.1.2011 23:29

ViestiKirjoittanut Sambo » 11.4.2011 17:26

väärä alue.
Viimeksi muokannut Sambo päivämäärä 13.4.2011 16:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 11.4.2011 20:53

Onko iha normaalia että vaihteenvaihtaja liikkuu muutamia millejä lohkojen sisällä..?? :roll:
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 12.4.2011 16:49

vai että nelariin tehomäntiä
mrRichard
Pyörä:
honda monkey(ThumpStar)125cc
Liittynyt:
26.3.2011 22:09

ViestiKirjoittanut mrRichard » 12.4.2011 17:21

miks ei?
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 12.4.2011 17:24

mrRichard kirjoitti:miks ei?

Ns. tehomäntä eli korkepaine mäntä. ;)
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 12.4.2011 17:47

Mäntään kupua ja kireempää nokkaa, sillä sitä tehoa taiotaan heti ku on tehty kaikki normivirittelyt, eli vaihdettu kaasari, välit, putki, laitettu ohitin ja avarrettu kantta. Siitä sit kun eteenpäin haluaa (oletetaan että pysytään koko ajan samassa iskutilavuudessa) niin kevennetään osia.

Tai sit ostaa suoraan Monkeybikerilta ton Yuminashi 200cc:n:

Kuva

Monkeybiker.se kirjoitti:Specifications
Bore - 66mm
Stroke - 57,9mm
Cylinderhead - Roller rocker head with 31mm/25,5mm stainless valves. And NGK Iridium spark plug.
Carb - Keihin PE31 with optimized venturi.
Ignition - Special ignition system that is charging AC, connect with all normal colors on the Monkey wire harness, but supply DC for the ignition.
CDI - Programmed special CDI unit that gives optimal performance and control the heat of the engine.

Top speed is 180Km/h and you can do this without any problems on the highway. Acceleration from 0 to 100Km/h is 7.5 seconds.

The engine comes with 6 months factory warranty.

Price: 29990 SEK
mrRichard
Pyörä:
honda monkey(ThumpStar)125cc
Liittynyt:
26.3.2011 22:09

ViestiKirjoittanut mrRichard » 12.4.2011 18:09

Bartholomew kirjoitti:
mrRichard kirjoitti:miks ei?

Ns. tehomäntä eli korkepaine mäntä. ;)


no anteeks sitä tarkoitin!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista