Puch-moottoriset Tunturit

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.12.2011 21:13

Hm. Tuli semmone mielee et sillä rahalla mikä tohon porautukseen menis sais jo uuden pytyn ja kaasalaisen männät on halvempia. Millasia non?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 17.12.2011 23:04

J.Tuominen kirjoitti:missä asennos tuo vaihteen siirtäjä hassäkkä kannatta tuonne lohkoihin laitaa,super sportin koneen kasaus menossa.

Ei tartte miettiä, kunhan laitat ne hampaat keskiasentoon ja lohkoon kiinni.

Retroilija kirjoitti:Hm. Tuli semmone mielee et sillä rahalla mikä tohon porautukseen menis sais jo uuden pytyn ja kaasalaisen männät on halvempia. Millasia non?


Mikä maksaa poraus?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.12.2011 23:16

Sehän on 20e plus 9e jokaisesta puolesta millistä, pienin kunnon mäntä on 39.5mm ja maksaa 26(?)e, viimeistely 8e, putsaus 4e ja siihen toimituskulut päälle. Kaasalaisella maksaa pytty 60 euroo ja mäntä max 15e. Sit vois väljän pytyn myydä jolleki hyväuskoselle paril kympil >:3
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.12.2011 1:29

Itse porauttelen nuota vanhoja orggis Elkoja ennemmin kuin ostan kiinanpytyn, paljon parempia laadultaan ja kestävyydeltään, vaikka hieman hintoihinsa tuleekin. Yhden väljän orggis sylinterin myin uuden männän kera 70€ hintaan eteenpäin, oli kuulemma pakko saada Elko.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.12.2011 11:16

Asia selevä. Ni kertokaas joku mulle miten mä saan ton eturenkaan poikittain heilumisen loppumaan?
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 18.12.2011 13:01

Retroilija kirjoitti:Sehän on 20e plus 9e jokaisesta puolesta millistä, pienin kunnon mäntä on 39.5mm ja maksaa 26(?)e, viimeistely 8e, putsaus 4e ja siihen toimituskulut päälle. Kaasalaisella maksaa pytty 60 euroo ja mäntä max 15e. Sit vois väljän pytyn myydä jolleki hyväuskoselle paril kympil >:3


Viet pytyn porautetttavaks paikalliselle ammattikoululle, koneistamolle tms. He poraavat kerralla haluamaasi kokoon ja ottavat siitä max, 20€. Jos eivät tee viimeistelyä koneistamolla haet kaupasta hiekkapaperia ja hoonailet sillä. Pesun voit suorittaa bensalla/löpöllä jolla liottelet paskat pois.


Jos joka tapauksessa haluat pytystä luopua niin tarjoile tänne vaan!
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.12.2011 17:50

Putsasin kaasarin nyt kunnolla ja asentaessa meni taas jotai vituiks. Kaasukahvan puolelta vaijeri putos urastaan (?) enkä saa sitä pysymään siinä ja kaasarin puolelta ryyppy jumissa ja näyttää ettei kaasu toimi lainkaan. Pitäiskö laittaa öljyy..?
Kuva
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.12.2011 18:28

Rasvaa vaijeri ja säädä se vaijeri oikeaksi sen kaasarin päällä olevan ruuvin kanssa, mistä menee toi vaijeri läpi(se kultanen).

pienin kunnon mäntä on 39.5mm
Kyllä niitä kunnon mäntiä pitäisi saada piempinäkin, oletko käynyt varmasti kaikki kaupat läpi?

Ja jos se tuna on vähän viritetty tai vakio, menee noi taiwanilaisetkin siellä.

Ni kertokaas joku mulle miten mä saan ton eturenkaan poikittain heilumisen loppumaan?
Uusit laakerit?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.12.2011 18:38

Ni miten sit kaasukahvan puolella toimitaan?

Emmää jaks alkaa mettästää pienempiä mäntiä ainakaa ihan vielä ennen ku tulee paikalliselta koneistamolta vastausta, ja kyl mä oon aina satsannu laatuun.

Se rengas siis heiluu U-raudan mukana. Pitää kuulemma jotain puslia vaihtaa mut emmää semmosist mitää tiiä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.12.2011 18:58

Ni miten sit kaasukahvan puolella toimitaan?
Ite olen vaan törkänny sen pään sinne reikään. Itellä se on siellä pysynyt, jos vaan vaijeri liukuu siellä suojan sisässä kunolla, ja kaasuttimessa kaikki pelaa.
J.Tuominen
Pyörä:
Yamaha DT -02,Suzuki Pv -93,Tunturi Super Sport,paappis ja Sportti
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
14.9.2008 20:58
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut J.Tuominen » 18.12.2011 20:18

Mikä maksaa poraus?

täälä poraus ja hoonaus maksaa tasan 20e mihin kokon vain, ei tarvitse maksaa 9e lisää puolta milliä kohden
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.12.2011 14:10

Kannattaako mun laittaa tonne luistin kammioon kakstahtiöljyy?
av88
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
11.5.2011 15:54
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut av88 » 19.12.2011 16:24

Tietääkö joku onko tuolla boxilla missä lukee 50 mitään virkaa super sportissa, vai onko se vain koriste?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 19.12.2011 16:43

Se on työkaluboxi. Ei sillä muuta virkaa ole kuin se, että sinne voi laittaa työkaluja tai mitä ikinä lystääkin.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.12.2011 18:12

Ostimpas varaosa-villeltä männänrenkaat. Vituiks meni ku jeesuksen pääsiäinen. Täl kertaa katkes molemmat renkaat. Huomasimpa sentään et se kaasari oli jumis vaa sen takii ettei neula ollu kunnolla reiässään. En laittanu kii viel.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista