Derbien virittäminen

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.1.2015 8:23

Rajoitetulta CDI:ltä kuullostaa, minkävärinen maadoitusjohto boksissa?

13/53 väleillä 12500rpm olis sen 100km/h smotoilla. 14/65 väleillä 95km/h nopeus vaatii noin 13500rpm. Mikäli jaksavat kiertää ton verran ajossa, en näe miksi eivät kulkisi kyseisiä lukemia. Nämä vielä tarkkoja nopeuksia, eri asia jos nuo sataset on vaikka mittariin ajettu.
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbinisti » 21.1.2015 9:10

Itsekin rupesin epäilemään boksia, mutta tarkastin sen ja huomasin, että vihreähän se maajohto on. Tosin, nuo minun Derbin huiput otettiin nyt talvella nastoilla, että se kenties vie hieman tehoista?
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
ketjuveto
Pyörä:
Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2011 22:40
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut ketjuveto » 21.1.2015 12:10

No sitten se todennäköisesti on kiinni kaasuttimen säädöistä,jos se cdi:kin on rajoittamaton:roll:
On se semmosta....
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 21.1.2015 16:05

@Ledinauha
En usko että viilaamattomalla vakiopytyllä ja gianellilla kiertää 13500 ajossa ja 12500 enoxillakin kuulostaa aika suurelta lukemalta.
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 21.1.2015 21:32

.. Ja epäilen, että vaikka olisi paikallisen kylähullun viilaama, ei se silti kiertäisi yli 12,500rpm ajossa 6. vaihteella, ellei putki olisi joku muu kuin Giannelli.
Realistiset huiput enoxilla, 13/53 väleillä ja am6:lla n. 85km/h luokkkaa.
Giannellilla suunnilleen saman verran 14/65 välityksillä.

Todennäköisesti siulla on liian pieni pääsuutin (eli polttoaine-ilmaseos liian laihalla täydellä kaasulla), joka aiheuttaa sen ettei jaksa kiertää.
10-15 numeroa isompi pääsuutin eka kiinni ja siitä säätelemään.

Aina ennemmin liian rikkaalla, kuin laihalla. ;)
"Karstoittunut tulppa on parempi kuin sulanut mäntä."
TheDexter626
Liittynyt:
22.1.2015 18:56
En tykkää veroista

ViestiKirjoittanut TheDexter626 » 22.1.2015 19:03

Tietääkö kukaan mihin nopeuksiin päästäisiin, jos laittaisin vuoden - 11 xtremeen rajoittamattoman cdi:n, suuremman suuttimen ja Leovincen tehoputken ? Saattaa kuulostaa aika tyhmältä , mutta ajattelin hankkia teharin nopeamman kiihtyvyyden vuoksi, ja näin ollen jättäisin teharin omat kurit paikoilleen.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 22.1.2015 19:30

Ei ole mitään järkeä, etenkään tuossa rajoittamattomassa CDI boksissa..
kurin kanssa ei kierrä edes rajoittimelle asti 6. vaihteella.

Kiihtyvyydessä et tunne ainakaan positiivista eroa kuristetun teharin kanssa, usko pois.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 22.1.2015 23:20

Todellakin tuo kuristettujen teharien tuoma "kiihtyvyys" on, sanotaanko, suoranaista vittuilua lainsäädännölle.

Ei niitä tehareita ole koskaan tarkoitettu ajettavaksi kurin ollessa paikoillaan; näin ne vain saadaan myytyä kuluttajalle. Nykyinen DRD X-tremen kuristettu vakioputkesi (pelkkä hukkis) on huomattavasti tehokkaampi kuin kurillinen Leovince.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 23.1.2015 16:52

Njoo.... Jätän tästä tämmöisen vain tähän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 25.1.2015 22:39

En olis uskonut, että kuristetulla teharilla saisi enemmän tehoa..
Ei ollut taaskaan mututieto totta. :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 26.1.2015 1:16

Tuo käyrä siis ilmeisesti mittaa kuristettu vakio vs. kuristettu Leovince? Jos näin, niin DRD X-tremehän on papereissa 4,2 kW, joka on tuota Leovinceä korkeampi lukema ;)
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 26.1.2015 17:04

Sillä paperien lukemalla ei ole mitään merkitystä, nuo on oikeita penkitystuloksia samasta penkistä. Derbin 4.2kW on todennäköisesti kaiken lisäksi vielä kurittomana mitattu.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 26.1.2015 22:21

J11 kirjoitti:En olis uskonut, että kuristetulla teharilla saisi enemmän tehoa..
Ei ollut taaskaan mututieto totta. :D


Njoo no siis kattokaapa nyt tuota kiihdytyskäyrääkin siinä lomassa. Vinssihän jää huipputeholukemista huolimatta reippaasti jälkeen :)

tientuk3 kirjoitti:Tuo käyrä siis ilmeisesti mittaa kuristettu vakio vs. kuristettu Leovince? Jos näin, niin DRD X-tremehän on papereissa 4,2 kW, joka on tuota Leovinceä korkeampi lukema ;)


Kuristettuja lienevät. Pitäisi vakion kiertää 9400 ja vinssin jtn. 10500rpm kurittomana.

Mitä lie noi nopeudet sitten on. Kai ne saa jossain maissa tota nopeutta mennä.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 27.1.2015 19:12

Vinssihän jää huipputeholukemista huolimatta reippaasti jälkeen

Sehän siinä onkin jännää.. vääntöalue varmaan heikompi Leovincessä. :D

Vakioputken kanssa tehoa lähtee n. 4,6cv (= ~ hp), joka on 3,9kw.
Jos siinä '11 DRD Xtremessä ainut kuristus paisarissa on se hukkaputki, niin silloin tehoa voi olla n. 4,2kw kuristamattomana.

____

Nyt vaihdan keskustelun aihetta "hiukan"..
Malossin palvojia riittää ihan jonkin verran, joten ajattelin näiden dynokäyrien luovan jotain mielenkiintoista keskustelua. ;)

Malossi MHR 80cc | D50B0
Kuva

Airsal 80cc | D50B0
Kuva

Hintaeroa vaivaiset 130,16€. :lol:

Kannattaa oikeasti siis vertailla noita sylintereitä, jos meinaa säästää rahaa.
Scootfastilla ovat penkittäneet erilaisia sylinteri-kaasari-putki -yhdistelmiä, joten heidän sivuiltaan kannattaa katsoa vähän noita dynokäyriä ennen kuin ostaa jonkun sylinterin pelkän valmistajan tai huhujen vuoksi.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 27.1.2015 19:59

Viellä kuristettuun vinseen palaten vaikka aihe ei minua kiinnostakkaan kuin esimerkkinä huipputehon merkitsemättömyydestä;
siinä vaiheessa kun vaihetta pitää vaihtaa toiselle, tippuu kierrokset tässä skenaariossa jotain 3krpm. Miltäs se käyrä näyttääkin sieltä käsin :)

Tilannehan on eri kun vaihdetta vaihdetaan vaikkapa mutkan jälkeen neloselta ylöspäin. Siitäkin tosin väistämättömien vaihtovirheiden vaikutus jne. ja nyt meneekin liian hankalaksi jo kun puhutaan kuristetusta vekottimesta :)
Vakioputkella itse kouluun ajelisin mielummin jos valitsemaan pistäisivät. Varmaan kaikkialle muuallekkin.

Noissa pytyissä sitten tulee semmonen ilmiö että malossit yms. HE pytyt on aukotuksiltaan semmosia että eivät hirveästi jousta putken myötä. Se näkyy usein kapeampana vääntönä, mutta voi veljet kun kaikki sattuukin napsahtamaan kohileen kun mennäänkin lujaa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista