DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.5.2014 11:18

Sarjoissa on mielestäni ylimääräinen stefa. Kone auki, siellä on varmaan siirtäjät väärin.
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 19.5.2014 14:26, muokattu yhteensä 1 kerran
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 18.5.2014 20:58

joo eli nyt kattelin noit ohmeja ja siel oli punakeltasta valkosta sinivalkosta ja punavalkosta johtoa. vihrees johos oli joku liitin mistä punavalkonen meni läpi ja vihreä johto pätkitty. samallainen liitin keltaisen johdon ja sinivalkoisen kanssa. jos nyt oikein mittasin niin valkosen kanssa lukuja anto vain punakeltainen? vai mittasinko oikein?
E: pitääkö ne mitata sieltä sokeripalan päästä vai ottaa kopat ja vauhtipyörät auki ja sieltä? en oo mikään paras näissä sähköasioissa...
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.5.2014 23:02

Yhdistin kaksi postausta yllä olevaan viestiin. Viestiä voi muokata lähettämisen jälkeen joten ei ole tarpeen postata kahta viestiä peräkkäin eikä myöskään lainata edellistä viestiä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jam10
Liittynyt:
10.5.2014 19:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jam10 » 19.5.2014 12:14

Ei tartte irroittaa vauhtipyörää,laita yleismittari ohmi alueelle.

1:valkoisen ja punaisen johdon liittimeen laitat yleismittarin punaisen johdon ja yleismittarin mustan johdon laitat koneen runkoon. Tuliko n.120 ohmia?(mittaa myös sin/valk)

2:sama kuin edellä,mittaa nyt puna/kelt johto saitko n.770 ohmia?
(mittaa myös valkoinen johto)


Staattorilta lähtee: valk/pun,sin/valk ,pun/kelt ja valkoinen johto.


vauhtipyörä irroittamiseen tarviit ulosvetäjän.
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 19.5.2014 15:40

joo nyt katoin ohjeiden mukasesti ja vaan valkonen johto antaa jotain 20-30 ohmia. mitenkäs nyt? avasin muute magneeton kopan ja sinne oli päässy kostettua.
Jam10
Liittynyt:
10.5.2014 19:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jam10 » 19.5.2014 15:58

Sitten vaan vauhtipyörä irti,nyt vaan sitten kuivattelemaan.
Mittaa ne johdot sitten sieltä suoraan staattorilta jos kuivattelun
(hiusfööni,kosteuden poistajaa perään) jälkeenkin ei mitään tule ,eiku kauppaan.
appleispro
Liittynyt:
13.5.2014 0:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut appleispro » 19.5.2014 19:26

Mun DT:ssä nyt ilmennyt sellanen vika että kytkin ei toimi. Nyt on ostettu uusi kytkinvaijeri ja kytkinakselin joku tappi (se "vipu" mitä se kytkin vaijeri käntää siinä kytkinkopan päällä). Eikä silti vaikka laittaisi kytkin vivun pohjaan ja säädöt ihan ulos niin tuntuu että vaijeril olisi aivan liian pitkä. Vanhalla ja nyt uudellakin vaijerilla, mikä voisi olla vikana? Kytkin levytkin on suht hyvässä kunnossa. :o

Korjattu; Kytkimen alakerran säädöt oli vituillaan siinä levyjen kohdalla. ;)
Viimeksi muokannut appleispro päivämäärä 25.6.2014 1:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
aleksi98
Liittynyt:
17.4.2013 20:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aleksi98 » 20.5.2014 16:47

Hei!

Ongelmani on että mopon vaihteisto jotenkin pätkii kun lähtee ajamaan ja ajaa. Moric on paikallaan ja kuriton putki.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 21.5.2014 13:14

Vaihteisto? Wat? Sulla on varmaan tulppa menossa rikki. Käy hakee uus ja kokeile :)
Jaakke
Liittynyt:
26.5.2014 16:53
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jaakke » 26.5.2014 17:09

Moro
Elikkä dt vm.2007 ei tule kipinää ja nyt uuden staattorin asentamisen jälkeen mittailin noita ohmeja ja mittari ei näytä oikein mitään järkevää. Mihin tuo maadoittaa itsensä ja pystyykö sen jostain tarkistamaan? Ja akku on huonossa hapessa muttei pitäisi tuohon vaikuttaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 26.5.2014 20:44

Jaakke kirjoitti:Moro
Elikkä dt vm.2007 ei tule kipinää ja nyt uuden staattorin asentamisen jälkeen mittailin noita ohmeja ja mittari ei näytä oikein mitään järkevää. Mihin tuo maadoittaa itsensä ja pystyykö sen jostain tarkistamaan? Ja akku on huonossa hapessa muttei pitäisi tuohon vaikuttaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Maadotus löytyy takaapäin katsottaessa oikean takakatteen alta siinä samassa missä on jännitteen säädin. ;)
laatikkohaamu
Liittynyt:
17.11.2013 0:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut laatikkohaamu » 29.5.2014 19:44

kertokaas mistä saisin detsiin emäputken laakerin kun meni rikki kun pois otin? :D ei meinaa löytyä mistään. kyseessä siis dt 50 04 ja nopeita vastauksia kiitos!! :D
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 30.5.2014 4:02

Paikalliseen merkkiliikkeeseen vanhan laakerin kans ja näyttämään, tai sit kauppoihin mistä löytynee laakereita ja samanlaista ettimmähän :)
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 31.5.2014 11:32

En tiiä onko oikee keskustelupuoli tälle ,mutta onko kuinka helppoa suoristaa etuvanne pystysuunnassa ,kun kokemusta löytyy kuitenkin bmx vanteiden pinnoituksesta.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 31.5.2014 21:57

scorehunt3r kirjoitti:En tiiä onko oikee keskustelupuoli tälle ,mutta onko kuinka helppoa suoristaa etuvanne pystysuunnassa ,kun kokemusta löytyy kuitenkin bmx vanteiden pinnoituksesta.

Sehän riippu kuinka vinona mutta onhan se vaikeaa. 45kmh vauhdissa et pakolla huomaa itse suoristetulla vanteela alkuperäiseen hirveästi eroa mutta suurimmilla nopeuksilla vispaa kuin hullun muna. (Kaverilla oli hiukan vino) Ja vaikka olisi BMX vanteista kokemista niin ei hirveästi auta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista