Suzuki ts (tessu)

kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 30.12.2010 2:32

kalis kirjoitti:Mietin että saisko TS125x:n koneen mopo tessuun?
Oon katellut kuvia ja rungot näyttää hyvin paljon samalta eli voisin jopa sanoa että 125 kone menee kiinni aika pienellä muokkauksella.Eroa piikki ja mopo tessulla on esim.takahaarukassa,katteissa...
Keulakin on hyvinkin samanlainen.

Sit vielä olisin laittamassa .5-1Tuumaa leveämmän takarenkaan tessuun ( http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/16174 )
Voisko joku selittää mistä tietään leveyden Esim. 18x120/100 ja mitä leveyttä se vastaa tuumina jne.
jonipoika^^
Pyörä:
suzuki ts -00
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
10.10.2007 15:47

ViestiKirjoittanut jonipoika^^ » 30.12.2010 21:39

kalis kirjoitti:
kalis kirjoitti:Mietin että saisko TS125x:n koneen mopo tessuun?
Oon katellut kuvia ja rungot näyttää hyvin paljon samalta eli voisin jopa sanoa että 125 kone menee kiinni aika pienellä muokkauksella.Eroa piikki ja mopo tessulla on esim.takahaarukassa,katteissa...
Keulakin on hyvinkin samanlainen.

Sit vielä olisin laittamassa .5-1Tuumaa leveämmän takarenkaan tessuun ( http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/16174 )
Voisko joku selittää mistä tietään leveyden Esim. 18x120/100 ja mitä leveyttä se vastaa tuumina jne.

18 tuumaa , 120mm/100mm , tuo eka (120 on tietääkseni ) leveys ja toi 100mm korkeus
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 6.1.2011 1:37

Paljon menis (n.) 70cc airsali,gianneli ja 15/54
jonipoika^^
Pyörä:
suzuki ts -00
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
10.10.2007 15:47

ViestiKirjoittanut jonipoika^^ » 7.1.2011 23:40

kalis kirjoitti:Paljon menis (n.) 70cc airsali,gianneli ja 15/54

mulla meni 80km/h ku oli airsal , gianelli ja vakio välit ja keulii niillä väliillä
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 25.1.2011 15:23

jonipoika^^ kirjoitti:
kalis kirjoitti:Paljon menis (n.) 70cc airsali,gianneli ja 15/54

mulla meni 80km/h ku oli airsal , gianelli ja vakio välit ja keulii niillä väliillä


Ittellä menee nyt ts n.60 (kytkin luistaa)
Kiinni on giannelin putkisto,.75suutin,männän imuhelmaa lyhennetty ja 13/54
Välit on liian lyhyet:
Ja ottaa tosi hyvää piikkiä.Ei uskoisi vakio sylinteriksi.
tude
Pyörä:
Möin pois.
Paikkakunta:
-.-
Liittynyt:
7.6.2007 0:04

ViestiKirjoittanut tude » 27.1.2011 23:07

Njoo, en nyt kattonu miten tarkkaa tuolla oli noihin viesteihin vastailtu, mutta 50cc.eu:n importti pytyt on iha perus valurautaa = porattavaa tavaraa, paitsi se 70cc pannu, koska se on jo valmiiks porattu viimeseen ylikokoon.. airsalissa on kovakromi joten sitä ei pysty porailemaan. Malosseja teillä tuskin edes oli?

Joku kyseli 125cc tessun motin pistämisestä, mikä nyt on täysin mopopoikien juttuja. Ei mitään järkee. Osta samantien se koko 125cc tessu, tai hylkää haavees. On siinä isompi runko ja muutenkin aika paljo saat sorvata paikalleen.

Ja joku puhu kipinän hukkaamisesta.. Toivottavasti vika on saatu jo korjattua, mutta jos tulpan vaihto ei tepsiny, nii kaasarin putsaus on aina paikallaan.. Ja minulla muistaakseni talvella oli numeroo kuumempi tulppa jotta pelas paremmin.. Vaikka 70cc:n kanssa mulla tais kyllä olla br9es aina.. Ja suutin muuatta numeroa isompi toki kylmien ilmojen johdosta. Ja sitte mittaile virtamittarilla virtoja jos ei näillä pelaamaan rupea.. eiköhä se jostaki löydy lopulta.
Rock'n ROLL
jonipoika^^
Pyörä:
suzuki ts -00
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
10.10.2007 15:47

ViestiKirjoittanut jonipoika^^ » 29.1.2011 22:15

tude kirjoitti:Njoo, en nyt kattonu miten tarkkaa tuolla oli noihin viesteihin vastailtu, mutta 50cc.eu:n importti pytyt on iha perus valurautaa = porattavaa tavaraa, paitsi se 70cc pannu, koska se on jo valmiiks porattu viimeseen ylikokoon.. airsalissa on kovakromi joten sitä ei pysty porailemaan. Malosseja teillä tuskin edes oli?

Joku kyseli 125cc tessun motin pistämisestä, mikä nyt on täysin mopopoikien juttuja. Ei mitään järkee. Osta samantien se koko 125cc tessu, tai hylkää haavees. On siinä isompi runko ja muutenkin aika paljo saat sorvata paikalleen.

Ja joku puhu kipinän hukkaamisesta.. Toivottavasti vika on saatu jo korjattua, mutta jos tulpan vaihto ei tepsiny, nii kaasarin putsaus on aina paikallaan.. Ja minulla muistaakseni talvella oli numeroo kuumempi tulppa jotta pelas paremmin.. Vaikka 70cc:n kanssa mulla tais kyllä olla br9es aina.. Ja suutin muuatta numeroa isompi toki kylmien ilmojen johdosta. Ja sitte mittaile virtamittarilla virtoja jos ei näillä pelaamaan rupea.. eiköhä se jostaki löydy lopulta.

juu kipinä on talles , tulpanjohto vei kipinän..
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 1.2.2011 16:03

Menisikö 19 tuumanen rengas tessun orggis takavanteelle vaikka se on 1 tuuman suurempi?
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 2.2.2011 18:02

Miten ts:ssän keula öljyt vaihdetaan ja paljonko sinne menee tavaraa?
jonipoika^^
Pyörä:
suzuki ts -00
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
10.10.2007 15:47

ViestiKirjoittanut jonipoika^^ » 3.2.2011 23:47

kalis kirjoitti:Menisikö 19 tuumanen rengas tessun orggis takavanteelle vaikka se on 1 tuuman suurempi?

ethän sä voi millään saara 19 rengasta 18 vanteelle ^,^
tude
Pyörä:
Möin pois.
Paikkakunta:
-.-
Liittynyt:
7.6.2007 0:04

ViestiKirjoittanut tude » 4.2.2011 15:10

Keulaöljyjen vaihto:
Pumput irti renkaasta ja t-paloista, pumpun pohjasta pultti auki (luultavasti erittäin tiukassa), sieltä valutat öljyt pois, mittaat paljoko tuli, pistät saman verran tai vähä enemmän takasin. En nyt muista paljoko ne veti. Ja jotain keulalle tarkotettua öljyä ... jotain 10w, 15w tai 30w.. no mistä tykkäät.
Rock'n ROLL
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 16.2.2011 22:12

Moi.Mulla vuotaa tessun tankki pohjasta pikkuisen eli kysyn nyt miten sen saisi lopetettua?
Pitäiskö hitsata,hio ja maalata vai jotain muuta?
jonipoika^^
Pyörä:
suzuki ts -00
Paikkakunta:
ylihärmä
Liittynyt:
10.10.2007 15:47

ViestiKirjoittanut jonipoika^^ » 21.2.2011 21:00

kalis kirjoitti:Moi.Mulla vuotaa tessun tankki pohjasta pikkuisen eli kysyn nyt miten sen saisi lopetettua?
Pitäiskö hitsata,hio ja maalata vai jotain muuta?

eikö joku kemiallinen metalli yms pitääsi ?
tude
Pyörä:
Möin pois.
Paikkakunta:
-.-
Liittynyt:
7.6.2007 0:04

ViestiKirjoittanut tude » 22.2.2011 0:37

Jos bensahanan juuresta vuotaa niin uusi hanan tiivisteet.. O-renkaita muistaakseni kaikki ja helppo homma.
Jos muualta, niin kemiskillä vaan joo.
Rock'n ROLL
kalis
Pyörä:
Suzuki ts vm.2000 ja suzuki s1 vm.94
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.7.2009 19:46

ViestiKirjoittanut kalis » 23.2.2011 20:48

Kaverin faija sano ;että putsaisi koko tankin pinnan ja heittäisi yhden pisteen hitsiä siihen päälle ja toinen olis ,että ostan tota kemiallista metallia ja heitän siihen tarran päälle
ja vielä sen verran reiästä:se on tankin oikealla puolella(kylessä) n.2mm kokoinen reikä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista