Flying Hyena kirjoitti:Kyseinen mopo ollut tallissa syksystä asti;
Hyena evo itsessään on erittäin tyylikäs puna-mustien osien kanssa (jopa kone on musta), tosin tarrat ovat maailman paskinta laatua, ja itse revin heti pois. Tutkiskelun aikana huomasin pari virhettä, jotka johtuivat maanmainion kone glansin toimista, esim. oikeasta taustapeilistä olivat urat kadonneet, ja vasta puolen tunnin nyhväämisen jälkeen sain kiinni, vilkkujen sähköt oli vedetty surkeasti, toimivat lähinnä kuunkierron mukaan (sain korjattua sähköpihdeillä ja teipillä, aikaa kului lähes 3h), mopossa oli muutamia kosmeettisia virheitä jotka johtuivat kone glansin surkeasta pakkaamisesta, ja pari muuta pikku virhettä.
TESTAUS
Lähtiessäni kokeilemaan mopoa, ensiksi huomasin mopon painon, 112kg on suuri massa mopolle jossa on 86-87cm istuinkorkeus. Mopo lähti nätisti sähköstartilla käyntiin, ja kuulosti suht tehokkaalta. Kun aloin varovasti kierrättelemään, niin huomasin että CDIn rajoittimen ottavan lähes heti vastaan, rajoitin nimittäin alkaa pätkimään jo 1/4 kaasulla (sain ''korjattua'' asian säätämällä CDI poksin ruuvia[samanlainen rajoituksen säätö kuin apollon 4t orioneissa]).
Itse ajossa mopo tuntuu suht mukavalta, kiihtyvyys oli vakioksi hyvä, vakaa tuntuma, tukeva juositus, hyvät jarrut yms.
Testauksesta mopo siis sai puhtaat paperit.
VIRITYS
kuristettu teho 2.8kw, kuristamattomana 4.7kw
Mikäli mopo tuntuu liian laiskalta vakiona, virityksen pitäisi olla suht helppoa, omien tietojeni mukaan mopo on kuristettu näin:
-CDI poksi, säätöruuvi auttaa vähän, mutta tilalle esim. genericin tai keewayn rajoittamaton vastaava (noin 40e) ---->PELKÄLLÄ TÄLLÄ MENEE NOIN 63<--------
-Jonkinlainen putki mikä suodattaa ilmaa pakokaasujen joukkosta, ja vähentää näin savutusta, itse tukin äänien takia, ei enään röpötä, lisäksi talvella ei tule savua naamalle :S
-Ilman putsarissa kurit,ottaa snorkkelista ne pois ja suutin 105, menee jotain 70 ja alkaa jo vääntää
-Vakio änkkä oikeasti TUKKOINEN, laitoin turbokitin änkän tilalle ja nyt menee jo 75-80 muna-asennossa
-Lisäksi liian raskaat välit, ei jaksa kutosella. Laittaa eteen 10 piikkisen niin paranee. Vakio väleillä nopeus kutosella noin 75 ja kierrokset jotain 8500
-vakio sytytystuplla lämpöarvolla 8, liian pieni viritettynä, 9 ja alkaa kiertää
-Luultavasti samanlainen katti kuin gennussa, ottaa pois ja vääntöä tulee + alkaa ottamaan piikkiä
Plussat ja miinukset:
+halpa
+erittäin tyylikäs puna-musta runko
+sähköstartti
+rungon ja jousituksen tukevuus
+hyvät renkaat, tyylikkäät vanteet
+hienot yksityiskohdat (led vilkut, nahka satula yms.)
+Takaiskarissa säätövaraa
+viritettynä uudella änkällä kiertää ihan h*lvetisti, saattaapi olla 15k jo rikki! Ei samaan pääse kavereitten derbit teharillakaan
-Kiinalainen epätasainen laatu
-itselläni vähän sähkövikoja
-etukatteet heikkoa muovia, surkeat kiinnikkeet, heiluvat
-2t öljyä lisätessä pitää ottaa vasen etukate irti
-Raskaat vakio välit
-Paikallisesta liikkeestä ostettuna uus CDI kallis, itsellä 75e, netistä oli loppu
-Paino, oli raskas ajaa talven läpi
Suosittelen henkilölle kuka osaa itse korjata ainakin helpoimmat viat, ja itselläni kun on Turbokitin änkkä, röpötin ja ilmanputsarin kurit pois+isompi suutin ja uus tulppa, niin kiertää ihan helkkaristi, ja käyrästö on melko hiljainen vaikka päässä onkin tälläinen änkkä
Itselläni tosiaan meni sen vajaa 80km/h gepsiin