Derbien virittäminen

jaskalmari
Liittynyt:
12.7.2013 4:34
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jaskalmari » 12.7.2013 4:48

Morjesta! semmosta vaan kyselisin että meneekö tämä Mk'n Thrower:

http://www.moposport.fi/fi/pakoputkisar ... d9fdUFM8xB

Derbi Senda DRD Racing 07 'aan?
Tuolla sivulla kun otsikossa lukee että der senda 00-05 mutta kuvan alla kuitenkin lukee vain 00- ? Onko nuo numerot edes vuosimalleja vai jotain ihan muuta?
Kiitoksia jo etukäteen!
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut mikerin » 12.7.2013 18:07

Kumpa nyt ensin opettelisit linkin laittamaan. Auttaisi asiaa todella paljon :roll:
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
jaskalmari
Liittynyt:
12.7.2013 4:34
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jaskalmari » 12.7.2013 18:17

Huppista keikkaa :lol: mutta tämä putki siis kyseessä

http://www.moposport.fi/fi/pakoputkisar ... eAd1EFM8xB
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Vegemon » 13.7.2013 4:41

Tietääkös muuten kukaan, tai onko kokemusta, että miten tuollainen barikit läppäventtiili ja läpät eroaa derbin vakio läppäventtiilistä ja läpistä?
$4mb4
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme, Suzuki PV 93
Liittynyt:
27.4.2013 17:18
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut $4mb4 » 13.7.2013 21:38

Oon yrittäny ettiä tietoa täältä keskusteluista ja tietopankista:
Eli sopiiko Derbi DRD Xtreme -12 malliin TK-alkukäyrä? Tietopankki väitti ettei sopisi ja keskusteluissa jotkut sanovat että sopii. Siksi kyseinen alkukäyrä etten viitsisi vakiota rueta "pilaamaan" 8)
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 14.7.2013 2:28

jaskalmari kirjoitti:meneekö tämä


joo
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Jozkuu
Pyörä:
KTM 690 SMC -10
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.8.2012 16:24
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Jozkuu » 15.7.2013 20:44

Tuli tänään tukittua hukkaputki, laitoin 80 suuttimen kiinni, kuulostaako äänet siltä, että on suutin oikeaa kokoa? http://www.youtube.com/watch?v=KLW3GjQtyE0

Huippuja kun kokeilin niin kulki 50km/h auton mittariin vakioväleillä, eikös sen nyt vähän kovempaa pitäisi kulkea?
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Seppoman » 15.7.2013 22:13

Noniin mestarit kertokeepa mistä väliltä hakemaan oikeenlaista suutinta 05 derbiin, josta kurit pois, mutta katti vielä löytyy? Kyseessä 14mm kassulla oleva versio. Tällä hetkellä 80 suutin ja ei kulje kun justiinsa jonkun 50-55 vakioväleillä kierrosten ollessa vain 8000-9000rpm.

Kannattaako muuten pakokaasunkierrätys putkilo katkasta putken juuresta ja hitsata umpeen tehon kannalta, tällä hetkellä ainoastaan ilmanputsarille menevä letku irti.

ps. Jozkuu: Kaasarin koko vois helpottaa ja revi ihmeessä loputkin kurit pois, et sä siitä mitään tykki poliisimagneettia saa vakio puikulalla kuiteskaan :)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.7.2013 22:50

Katalysaattorin hapetusjärjestelmän poisto ei lisää tehoa mitenkään havaittavasti kuten ei itse katin poistokaan. Sen sijaan pelkkä lisäilmaletkun irti nyppääminen haittaa menoa koska pakokaasut pääsevät karkaamaan omia aikojaan. Eli joko letku kiinni sellaisenaan tai irti ja reikä tukkoon.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Seppoman » 15.7.2013 23:23

Ok, ilma meneekin erisuuntaan :nolo: Taitaa se kumminkin tulla poistetuksi, kun melkein ruostunut jo irti ja letku ollut koko aika irti. Voinee olla myös syynä tuohon pieneen huippunopeuteen, että gasot karannu :roll:
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -MJU- » 16.7.2013 0:32

Juuno mikäli tossa mopossas on vaan hukkaputki kurina niin ei se vakioväleillä tota 55 kovempaa kuulukkaan kulkea
Tsekkaa galleria
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 19.7.2013 12:58

-MJU- kirjoitti:Juuno mikäli tossa mopossas on vaan hukkaputki kurina niin ei se vakioväleillä tota 55 kovempaa kuulukkaan kulkea

Hassua, miks mun -05 X-Race menee 65 hukkaputki auki ja ei minkäälaisia ihmeempiä virejä paitti että 75 suutin ? Ja ei, suutin ei ole liia iso, kokeiltu on...
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -MJU- » 19.7.2013 15:07

Mittariin vai gepsiin ? Oma ja kaikkien kavereitten meni hukkaputki tukittuna 14/65 väleillä sen 65 navigaattoriin.
Tsekkaa galleria
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 19.7.2013 17:34

Jep, ihan gps:n kanssa mitattu nopeus 65 tasasella.. Itekki oon ihmetelly että miten menee tuollalailla .
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
DTD-R
Pyörä:
Muutama hassu
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
10.5.2009 11:59
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut DTD-R » 29.7.2013 10:05

Vähä imukaula asiaa...

Vähä viriteltiin derbiä (´Black Edition) ja tulikin 70cc MK-HM, siankelli, 21mm PWK, yms. Ímukaula ostettiin 17,5-21mm jolla kusetettiin, sillä oli täysin identtinen vakion kanssa...

Noo siinä 900km toimi moitteettomasti kulki hyvin 109km/h, mutta staattori tais olla vähä herkillä ku aluslevyn ruuvien kohdalta hajos. No siinä sitten fixattiin se ja muistettiin että se imukaula kuristaa ja vaihettiin sitten siihen 32mm (kaasarin kurkun ulkohalkasija ~33mm) ja ei saatu millään säätöihin. PS vaiheltiin 120, 125, 130, 135.

125 toimi parhaiten mutta sitten loppui neulan säätö, röpötti ennen piikkiä, no laitettii neula ihan alas. Jäi vähän röpöttämään mutta jaksoi mennä piikille asti. Mahd. laihempaa neulaa en lähde etsimään. Silloin huomasi tehoeron, (vrt. vakio imukaulaan) mutta aina sammu kakkoselle vaihettaessa. ns. bensa loppui kun pysy juuri ja juuri käynnissä tyhjäkäynnillä ja piti odotella että pääsi taas liikkeelle (ryyppy päällä pääsi, mutta bensa loppui melkein heti)

Ilmaruuvia/seosruuvia (en muista kumpi) yritettiin säädellä mutta toimi parhaiten ollessaan 1/2 kierrosta auki 40 TS sekä 42. Eli tyhjäkäyntisuuttimenkin voisi vaihtaa 45?

Laiteltiin sitten vakio imukaula takaisin ja aikaisempiin säätöihin toimi hyvin ja normaalisti, mutta edelleen se kuristaa se vakio.
Sitten imukaulan kumi petti ja imuvuoto jossain (Imukaulan ja kaasarin kurkkujen suuruus ero..)

Tietääkö joku mahd. ongelman? Pitäisikö vääntää ite imukaula kun vehkeet ja kädet kyllä taitais sen.
Ehdotuksia??
"Flying Finn" The Legend still lives J.S.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista