Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Töee kirjoitti:Elikkäs ostin Yamaha Dt:n ja on semmoinen vika että ensiksi ei kiertänyt mihkään ja tuntui käyvän rikkaalla joten vaihdoin pienempää suutinta (5 kokoa pienempi) ja se ei tuntunut vaikuttavan yhtään eikä ilmaruuvin säätö vaikuta mihinkään mutta sitten mopo rupesi "yskimään" putkesta ja hetken päästä ei lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Vuosmalli, viritykset ja suuttimen koko auttaisi kovasti. Lototaan nyt kuitenkin oireilla: vaihda tulppa ja häiriönpoistaja. Katso samalla kipinä.
E:lisäsin quoten sivunvaihdon kunniaksi.
Töee
- Liittynyt:
- 18.4.2016 20:33
Vuosimalli on 05, vireinä tyhjä putki ja rajottamaton cdi ja suuttimen koko nyt 85. Kipinäkin on hyvä
kimmo67
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125 -08
- Paikkakunta:
- Hattula
- Liittynyt:
- 5.12.2014 18:52
Mikä vois olla vikana?,ollut tämäkin vika pari kuukautta eli kun laittaa virrat päälle mittari ei näytä kilometrejä eikä nopeutta vaan siinä vilkkuu vuorotellen 6h end ja 12h end ja 6h ated ja 12h ated tässä järjestyksessä. Vaikka virtoja ei oo päällä niin silti vilkkuminen jatkuu. Ja dt on 06 vuotinen.
Kun 2 tahtimiehellä tulee konerikko sillä hymyilee suu ja nelitahtimiehellä lompakko
laripitkalaa
- Liittynyt:
- 8.5.2016 19:14
Mikähä on yamaha dt ssä vikana ku mittarista taustavalo palaa mut ei näytä lukemaa
liittimet on testattu ja muut. Samalla palaa myös moottorin vikavalo
Viimeksi muokannut laripitkalaa päivämäärä 28.6.2016 14:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Suosittelen etsiytymään skootterien tekniikkapuolelle, tämä alue on vaihdemopoille. Kannattaa aluksi avata variaattori ja tutkia löytyykö sieltä jotain ihmeellisyyksiä, luistaako hihna ja liikkuuko se ylös asti yms. Jarrujen laahaaminen voi tietty myös aiheuttaa yhtäkkisen tehon laskun.
Muurari
- Pyörä:
- KTM
- Liittynyt:
- 15.10.2015 1:24
Millasta koropalaa jengillä on detsissä ollu? Itellä tuntuu kun laittaa pienimmän mahd. koron nii heti nokkamaassa ja laahari kestää viikon.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Itse olen laittanut alemmasta pultinreiästä palat kiinni ja iskarille reiän vähän noiden kahden linjasta taaksepäin ja juuri niin että pultti mahtuu menemään läpi ottamatta takahaarukan korvakkeeseen. Tee matalampi alaohjuri ja laita haarukassa olevaan laahaimeen jotain nylonlevyä tms. kulutuspalaksi.
VeDeeeee
- Liittynyt:
- 23.6.2016 13:08
Osaisko joku viisas kertoa mikä tzr 50 -07:ssa on vikana.
Elikkä kipinä on hukassa, staattorilta ei tunnu tulevan virtaa kunnolla startattaessa kuin vain jokunen 1,5 volttia vaan. Ja staattori on vaihdettu uuteen joten voisko magneetossa olla vikaa? Lopuksi tälläinen kysymys että paljonkohan tzr:n staattorin vastusarvot ovat, ja miten ne mitataan tarkalleen ottaen.
DT50cc
- Liittynyt:
- 3.7.2016 23:55
Elikkäs mulla on dt vm2008 josta on poistettu kuristukset alkukäyrästä ja cdi ohitettu ledillä. Pari päivää sitten putsasin ilmansuodattimen ja sen jälkeen mopo on alkanut röpöttämään ja pätkimään eikä ota kunnolla kierroksia. Ilmansuodatin oli siis aivan tukossa. Olen koittanut vaihtaa suutinta ja säädellä kaasaria ilmaseosruuvista ja tyhjäkäyntiruuvista mutta ei vain toimi. Kaveri epäili että olis sähkövika voiko pitää paikkaansa?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
VeDeeeee kirjoitti:Osaisko joku viisas kertoa mikä tzr 50 -07:ssa on vikana.
Elikkä kipinä on hukassa, staattorilta ei tunnu tulevan virtaa kunnolla startattaessa kuin vain jokunen 1,5 volttia vaan. Ja staattori on vaihdettu uuteen joten voisko magneetossa olla vikaa? Lopuksi tälläinen kysymys että paljonkohan tzr:n staattorin vastusarvot ovat, ja miten ne mitataan tarkalleen ottaen.
Malagutisti kirjoitti:Yleismittarin vastusmittausalueella saa jonkinlaisen arvion
->06 puna-valko välistä 120ohm +-20%
Vihree-valko välistä 700ohm+-20%
07->en muista värejä ja nää mitattu toimivasta. latauskäämi n.1 ohm ja triggeri tais olla 100-200 ohm. Latauskäämistä kuuluu löytyä myös n.0.5 ohm vastusta maan ja johtojen välistä. Voin tarkistaa nää kun ehdin.
Vuosimallit ei pidä TZR kohdalla paikkaanaa. Jos ei ole moriccia niin ylempi ohje. Vaihda myös jännitteen säädin ja akulle menevästä johdosta löytyvä (tasasuuntaus) diodi. Mistä tuo jännite on mitattu. Virran yksikkö muuten on Ampeeri (A) ja jännitteen Voltti (V). Googlella löytää mittarin käyttöohjeita.
DT50cc kirjoitti:Elikkäs mulla on dt vm2008 josta on poistettu kuristukset alkukäyrästä ja cdi ohitettu ledillä. Pari päivää sitten putsasin ilmansuodattimen ja sen jälkeen mopo on alkanut röpöttämään ja pätkimään eikä ota kunnolla kierroksia. Ilmansuodatin oli siis aivan tukossa. Olen koittanut vaihtaa suutinta ja säädellä kaasaria ilmaseosruuvista ja tyhjäkäyntiruuvista mutta ei vain toimi. Kaveri epäili että olis sähkövika voiko pitää paikkaansa?
Katos ettei ole ilmanputsarin mutteri pudonnut ilman pulsari kotelon pohjalle. Öljysitkö putsarin? Alkoiko tuo vika nyt edes putsarin puhdistuksesta? Jos ennen sitä niin vaihda tulppa ja uusi ledi.
porotokka
- Pyörä:
- Kawasaki Z500 -82 customoitu
- Liittynyt:
- 16.7.2016 20:05
En nyt tiiä tuleeko tää oikeelle alueelle kysymys, mutta kysynpä kuitenkin
Yamaha DT 50 R 2007 laitos. Kertokaapas mitä tuo moottorivalo mittaristossa tarkoittaapi, eli oireena on kun laittaa lukosta virrat päälle, niin valo palaa hetken, ja sammuu, mittaristo täysin mykkänä. Akku ok, sulake ok. Miinuskenkää käytetty pois 3 minsaa, ei vaikutusta asiaan.
VeDeeeee
- Liittynyt:
- 23.6.2016 13:08
Nonii auttakaas uusavutonta, eli jännitteen mittasin tzr:stä sillon suoraan staattorin piuhoilta ja sain sen 1.5 volttii enintään. Ja tässähän on moricin sähköt eli se 12 kääminen staattori. Valko/punainen ja sini/valkoinen piuha lähtee siitä pick up coilista ja stattorilta itse lähtee kelta/punainen ja valkoinen. Ja valkoinenhan on maa?
Mittailin vastuksia niin kelta/punaiselta maahan niin sain ääretöntä 00.0ohmia.
pickup coililta valko/punaisesta sini/valkoiseen sain n.380ohmia.
Mittasinko väärin, vai missä vika?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Sain omastani, joka on siis luultavasti toimiva, tällaiset tulokset
1.keltainen/punainen-valkoinen 120 mΩ ÷ 20 %
2.keltainen/punainen-maa 500 mΩ ÷ 20 %
3.valkoinen-maa 600 mΩ ÷ 20 %
0.00 ei ole ääretön, vaan oikosulku. Taitaa tuo latauspuoli olla kaputt, sieltä pitäisi tulla paljon enemmän. Mittasithan staattori vaihtovirta-alueella? Mikäli et, mittasit ainoastaan sinimuotoisen vaihtovirran dc-komponenttia.
VeDeeeee
- Liittynyt:
- 23.6.2016 13:08
Kiitokset vastauksista, staattori ja cdi oli mennyt näköjään entisellä omistajalla. Nyt löyty kipinä ja voin jatkaa projektoimista
KassuAyyLmao
- Pyörä:
- KTM 300 EXC vm 2012
- Liittynyt:
- 4.9.2016 21:04
Multa löytyy tollanen 07 vuoden mopo DT joka ei tahdo vedättää kutos- ja vitosvaihdetta loppuun asti, kiertäminen loppuu siinä 8500-9000rpm kohdalla. Detsistä löytyy madallettu kansi, vakio kaasari koon 100 suuttimella, 13/58 välit, porattu rajotin ja alkukäyrän kuri otettu kokonaan pois. Kytkin rempattu n. 2000km sitten ja yläkerta 4000km sitten. Kampiakselissakaan ei ole yhtään väljää. Huiputkin on vaan sitä 65-70 luokkaa ja luulisi että noilla väleillä lähtis rivakammin. Oon miettinyt tota katin ottamista pois paisarista. Osaisko joku auttaa?
Detsin sisältö lyhyesti:
-Madallettu kansi
-100 suutin
-välit 13/58
-porattu rajoitin
-alkukäyrän kuri pois
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista