110cc ym muut kiinan pojan moottorit

solifer sm 86
Pyörä:
solifer sm ja jincheng manki
Paikkakunta:
vieremä
Liittynyt:
6.3.2011 23:08
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut solifer sm 86 » 24.3.2013 22:37

Kokeileppa ilman kytkin vaijeria,tai jos on puolari niin säätää kytkintä. No loota auki niin siitä se seleviijää.
rahalla saa ja solikalla pääsee 8)
Apamies
Pyörä:
KTM exc 125cc -09 & KTM exc 125cc SixDays -09
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
5.5.2012 21:40
Morjes! Ittelläni fude/samurai 150cc.

ViestiKirjoittanut Apamies » 23.4.2013 11:07

Joo siis vaihdettu venttiilit isompiin imu 30mm ja pako 26mm.. kaasarillakin kokoa 30mm. mutta joo sähköt meni talvella ja ostin uuden ja kytkin samalla tein kone rempan (yläpää) joten venttiilien säätö kusi.. kun en muista tarkkaa "tyhjää" kohtaa, jossa venttiilit pitää säätää eiks ne ollu imu ja pako 0.10 ? kertokaas ja auttakaa :roll: Muutenkin otan viritys ohjeita vastaa :D ajatteluna joku hieno päivä turbonki tuoho sujauttaa ja ajaa sen 5min ennenkun räjähtää :D No juu mutta siis APUA!
Apamies
Pyörä:
KTM exc 125cc -09 & KTM exc 125cc SixDays -09
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
5.5.2012 21:40
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Apamies » 23.4.2013 11:11

Super Sport -81 L kirjoitti:Mitäs teen?

Onkkelma on 110cc Fude Cross kipinä: Sitä ei ole.

Tehdyt asiat:
-tarkastettu/puhdistettu liitännät
-kokeiltu tulpan toimivuus Tunturissa 8)
-kokeiltu Tunturin hatulla
-testattu yleismittarilla tulpanjohto
-vaihdettu ensiökäämi ( myös testattu mittarilla 400 ohmia)
-Testattu impulssikäämi mittarilla 126 ohmia
-impulssikäämistä tulee polkaistaessa pieni jännite
-ensiökäämistä 20-100 VAC riippuen polkaisuvoimasta
-Sama 20-100 VAC tulee myös CDI:ltä sytkäpuolalle
-Puolan maadoitus hinkattu hyväksi
-Kokeiltu myös toisella sytytyspuolalla

MUTTA: kuuluuko sytkäpuolalle CDI:ltä tuleva johto maadoittua? Koska näin on...
Sen tiedän että puola maadoittuu kiinnityskorvakosta, mutta tämä virtajohto askarruttaa.

Kiitoos 8)






Joo siis itelläkin on näitä sähkö juttuja ollu. Siis CDI:stä tuleva johto menee puolaa jan Puola itse ottaa maihin, koska puolaan voi vain liittää yhden johdon eli ei ole toista joka menee maihin. Hei muista hinkata puolan alta johon se ottaa maihin :)
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Morjes! Ittelläni fude/samurai 150cc.

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.4.2013 11:24

Apamies kirjoitti:Joo siis vaihdettu venttiilit isompiin imu 30mm ja pako 26mm.. kaasarillakin kokoa 30mm. mutta joo sähköt meni talvella ja ostin uuden ja kytkin samalla tein kone rempan (yläpää) joten venttiilien säätö kusi.. kun en muista tarkkaa "tyhjää" kohtaa, jossa venttiilit pitää säätää eiks ne ollu imu ja pako 0.10 ? kertokaas ja auttakaa :roll: Muutenkin otan viritys ohjeita vastaa :D ajatteluna joku hieno päivä turbonki tuoho sujauttaa ja ajaa sen 5min ennenkun räjähtää :D No juu mutta siis APUA!


Eli laitat nokkaketjun ajotuksen kohdilleen, ja sit säädät sitä "välystä", ja ite laittasin imuun reilu 0,05 ja pakoon vajaa 0,1
Tsekkaa pv proju!
moxolo
Pyörä:
Derbi X-Treme SM 07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.3.2010 19:49
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut moxolo » 6.5.2013 10:44

Oisko kellään tietoa et minkä kokonen on zongzcheng merkkisen 125cc koneen vetoakselin stefan koko kun siinä on isompi vetoakseli kuin monkeyssa tai samuraissa
penimies
Liittynyt:
12.8.2012 11:36
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut penimies » 10.5.2013 14:58

Nyt tuntuu kauhean avuttomalta, mutta lainasin kaverilta 110cc crossia ja nyt mietityttää, että tuleeko öljy bensan sekaan tankin kautta vai miten?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 11.5.2013 12:09

Jos se on 4t, niinku tod näk on. Niin ei tule. Siellä pitäs olla öljyt iha konee sisällä ja tankkii pelkkää 98 :)
Tsekkaa pv proju!
Super Sport -81 L
Liittynyt:
20.2.2013 18:19
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Super Sport -81 L » 12.5.2013 15:05

Apamies kirjoitti:Joo siis itelläkin on näitä sähkö juttuja ollu. Siis CDI:stä tuleva johto menee puolaa jan Puola itse ottaa maihin, koska puolaan voi vain liittää yhden johdon eli ei ole toista joka menee maihin. Hei muista hinkata puolan alta johon se ottaa maihin :)
Juu siis tämä onkkelmahan poistui lopulta kun tilasin ebaysta vitosella CDI:n (suomessa noin 20-30e) Ja katso, kipinä tuli. Rahaa meni sitten ensiökäämiin ja sytkäpuolaan. Ja jos kokeilet omasta puolasta, niin CDI:ltä puolalle tulevan johdon TULEE maadoittua puolan korvakon kautta, sillä näin on omassani ja hyvin hyrrää :)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.5.2013 17:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Stemppa » 21.5.2013 15:06

Moro!
Sain tossa vähän aikaa sitte pikkuserkun rikkinäisen 50cc comanche mönkkärin.
Faijan kanssa avattiin se ja huomattiin että oli leikannu kiinni.
Elikkä nyt ois tarkotus vähän "tuunata" sitä pidentämällä runkoa ja hommaamalla joku vaikkapa samurain 110cc kone siihen.

Mahdollisuutena olisi myös vanhan 50cc pytyn muuntaminen vaikkapa 80cc.


Mistä saisi halvalla tommosia 90-125cc pyttyjä? Ei haittaa mikä merkki eikä onko uusi vai käytetty.
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut No1 » 23.5.2013 20:32

eiköhän niitä käytettynä aika edullisesti etsimällä löydä? mullakin on 110cc pytty ylimääräsenä, mutta onko männäntappi muka samankokoinen?
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Stemppa » 23.5.2013 23:10

No1 kirjoitti:eiköhän niitä käytettynä aika edullisesti etsimällä löydä? mullakin on 110cc pytty ylimääräsenä, mutta onko männäntappi muka samankokoinen?

Sori jos jankkaan mutta siis mistä löytää? Kun ei ainakaan nettimotosta tuppaa mitään kokonaista konetta löytyä... kokonainen kone olisi niinkuin ensisijaisesti hakusessa.
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut No1 » 24.5.2013 0:35

jaa tarvit kokonaisen koneen.. eihän se koneglanssillakaan oo kun n. 200€ uutena, käytettynä ei tosiaan juurikaan näytä löytyvän..
Stemppa
Liittynyt:
21.5.2013 14:55
Re: Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Stemppa » 24.5.2013 10:12

No1 kirjoitti:jaa tarvit kokonaisen koneen.. eihän se koneglanssillakaan oo kun n. 200€ uutena, käytettynä ei tosiaan juurikaan näytä löytyvän..

200e ois pikkasen liikaa, kun en uutta tarvitse. Käytettynä kun saisi satasen paikkeilla ni olis hyvä...
Vihulainen
Liittynyt:
24.2.2013 22:47
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Vihulainen » 1.6.2013 23:09

mistähän sais 150cc lifaniin vaihteiston?? kone on vm04.
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Raebaum » 2.6.2013 22:04

Orionmotorsin sivuilta varmaan, en sitte tiedä käykö ne tohon vuosmalliin. Kannattaa kysyä. ;)
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista