.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
kumpaa putkea suosittelette?
scr corse handmade 50/70 (8500-14500rpm) vai scr corse handmade
cross 50/70 (7000-11500rpm)?
nykyinen kokoonpano:
-vakiosylinteri -> viilaan pakoaukon 190-195 asteiseksi ja leveyttä 65-70%
-14mm phva kaasutin -> 21-24mm pwk kaasari + isompi imukaula + kawasaki kx 85 v-force 3
-(kuristamaton vakioputki)
lähitulevaisuudessa ehkä tulee 80cc pytty (airsal/barikit), isompi kaasari (28-32mm), ja mielellään putken pitäis toimia hyvin tollasellakin kokoonpanolla.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Jos isompi pytty tulevaisuudessa niin korkeammalta kiekuvampi. Cross sopii hyvin vakiosylinterin kanssa mutta ehkä kuitenkin ensimmäinen jos meinaat vielä isompaa sylinteriä.
Brääm Brääm ja baanalle :D
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
ok, kiitos
eli hommaan sitten tuon scr corse hm:än.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Muista kuitenkin, että tuo HM on mid-race tason putki ja oma mielipide on, että on liikaa jopa airsalille/barikitille. Airsalin 80cc on kuitenkin vääntöpytty, jossa sylinterin tehoalue ei ole kauhean korkealla. Suosittelen Arrowia/Gianellia, muistaakseni tehoalue tonne 12,5k rpm asti.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
juu tiedän kyllä et hm on mid-race.
ja unohtu mainita ensimmäisestä viestistä, että airsalista/barikitista pakoaukon ajoitus sinne 195 tienoille.. eli huipputeho sijoittunee sinne +11 000rpm.
jossain tais olla että hm on mitoitettu 50/70 pytyille joissa 190 asteinen pako (?), mutta silti kierroksia riittää jopa sinne 14 000.
mites tää arrow/gianelli, et onko mitoitettu 50 kuutioiselle pytylle vai sitä isommillekkin?
hakusessa on siis 80cc sylinterin kanssa toimiva putki, jossa riittää tehoa korkeilla kierroksilla. tehotavoite on ~15hp takapallolta.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
110cc parmakitti ni sit vaa mietitää mite saahaa se teho liikuttamaa sutimisen sijaan
Itse ymmärsin että tästä moposta oltiin kyhäämäässä Mid-race tyyppistä, siksi suosittelin.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Avuntarpeessa
- Liittynyt:
- 24.6.2013 2:24
Käykö tämä putki Derbi Senda Xrace vm-07 ..
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... gxMDUwNEM= en löydä tuolta siihen sopivaa putkea ja luin jostai että palkkirunkoiselle vm.2000- ja siitä ylöspäin kävisi, ni en sitte tiiä onko totta ja haluaisin saada kunnon varmistuksen
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@dioxide taitaa 110cc parmakit vähän ylittää miun budjetin ..
kyl sellasella barikit 80cc alu racingillä pitäis saada oikeilla osilla n. 16-19hp koneelta.
HenkkaT
- Pyörä:
- Supra & 200SX
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 3.1.2008 17:59
Driver7 kirjoitti:Muista kuitenkin, että tuo HM on mid-race tason putki ja oma mielipide on, että on liikaa jopa airsalille/barikitille. Airsalin 80cc on kuitenkin vääntöpytty, jossa sylinterin tehoalue ei ole kauhean korkealla. Suosittelen Arrowia/Gianellia, muistaakseni tehoalue tonne 12,5k rpm asti.
Tämä.
Hyvä kombo olisi juurikin 80 airsali ihan vakiokanavillaan ja joku perustehari jossa tehoalue alkaisi siellä 7-8krpm välillä ja loppuisi 12-13. Kulkisi mukavasti inhimillisillä välityksillä jotain sataa ja heppoja pitäs olla about se 15.
Itsellä toimi aikoinaan derbissä 70 airsali + scr krominen alakauttanen (joka vastaa siis tehoalueeltaan turbokittia) paremmin kuin scr:n yläkauttanen midrace putki. Tarkkoja mallinimiä en muista kun tosiaan tästä 4v aikaa. Alakauttasella kuulostikin enemmän kevarilta.
Johan sen pitäisi maalaisjärki sanoa jos tehopiikki alkaa 8,5k niin se myös loppuu siellä mihin vakiosähköillä ei pääse.
Ja ei noilla kyseisillä pakoaukon viilauksilla hirveitä taikoja saa aikaan.
Ex: Derbi X-Race Smoto 74cc, Derbi DRD Racing 50cc, Peugeot Trekker -00 70cc, Peugeot Vivacity -06 50cc, Yamaha Aerox -00 50cc, Peugeot Speedfight -08 50cc, Husqvarna SMS -08 125cc, Aprilia RS -08
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@HenkkaT
no joo... ihan totta et pakoaukon viilauksella ei saa sportti pytystä mid-race sylkkää. kyl se taitaa vaatia vähän muutakin....
vakiosähköillä ei saa moottoria kiertämään yli 12-13krpm - en edes huomioinut tuota..
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Niin että jos haluasin laittaa rabasan paisariin am6 holkin niin pitäisikö minun leikata se vanha pää( rabasan) ja sitten hitsata se am6 holkki siihen vanhan paikalle? Ihan vain varmistuksen vuoksi kysyn.
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
TG enoxin ja leovince v6 holkki on ainaki irrotettavaa mallia että niissä riittää vaan kun ottaa vanhan pois ja laittaa uuen tilalle. Metran ja turbokitin kanssa joutuu hitsuuhommiin.
Derbilaattori
- Liittynyt:
- 14.3.2013 22:27
Paljos terpi kulkee enoxilla 12-70 väleillä?
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Nyt oli hyvä vastaus Tuomas, nostan hattua!
Ensimmäisellä sivulla tai mopojen viritys topicissa oli lasku kaava, ei ole vaikea seurata, itse laskeskelin joskus derbin metran huippuja ja meneekin todellisuudessa aika lähelle
Brääm Brääm ja baanalle :D
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista