Derbin tehoputket

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut .Juho » 27.10.2013 19:34

kumpaa putkea suosittelette?

scr corse handmade 50/70 (8500-14500rpm) vai scr corse handmade cross 50/70 (7000-11500rpm)?

nykyinen kokoonpano:
-vakiosylinteri -> viilaan pakoaukon 190-195 asteiseksi ja leveyttä 65-70%
-14mm phva kaasutin -> 21-24mm pwk kaasari + isompi imukaula + kawasaki kx 85 v-force 3
-(kuristamaton vakioputki)

lähitulevaisuudessa ehkä tulee 80cc pytty (airsal/barikit), isompi kaasari (28-32mm), ja mielellään putken pitäis toimia hyvin tollasellakin kokoonpanolla. :)
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Dioxide » 27.10.2013 22:54

Jos isompi pytty tulevaisuudessa niin korkeammalta kiekuvampi. Cross sopii hyvin vakiosylinterin kanssa mutta ehkä kuitenkin ensimmäinen jos meinaat vielä isompaa sylinteriä.
Brääm Brääm ja baanalle :D
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut .Juho » 28.10.2013 17:48

ok, kiitos :D

eli hommaan sitten tuon scr corse hm:än. ;)
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Driver7 » 29.10.2013 13:51

Muista kuitenkin, että tuo HM on mid-race tason putki ja oma mielipide on, että on liikaa jopa airsalille/barikitille. Airsalin 80cc on kuitenkin vääntöpytty, jossa sylinterin tehoalue ei ole kauhean korkealla. Suosittelen Arrowia/Gianellia, muistaakseni tehoalue tonne 12,5k rpm asti. :)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut .Juho » 29.10.2013 16:09

juu tiedän kyllä et hm on mid-race.

ja unohtu mainita ensimmäisestä viestistä, että airsalista/barikitista pakoaukon ajoitus sinne 195 tienoille.. eli huipputeho sijoittunee sinne +11 000rpm.

jossain tais olla että hm on mitoitettu 50/70 pytyille joissa 190 asteinen pako (?), mutta silti kierroksia riittää jopa sinne 14 000.

mites tää arrow/gianelli, et onko mitoitettu 50 kuutioiselle pytylle vai sitä isommillekkin?

hakusessa on siis 80cc sylinterin kanssa toimiva putki, jossa riittää tehoa korkeilla kierroksilla. tehotavoite on ~15hp takapallolta.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Dioxide » 29.10.2013 23:59

110cc parmakitti ni sit vaa mietitää mite saahaa se teho liikuttamaa sutimisen sijaan :lol:

Itse ymmärsin että tästä moposta oltiin kyhäämäässä Mid-race tyyppistä, siksi suosittelin.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Avuntarpeessa
Liittynyt:
24.6.2013 2:24
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Avuntarpeessa » 30.10.2013 1:10

Käykö tämä putki Derbi Senda Xrace vm-07 .. http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... gxMDUwNEM= en löydä tuolta siihen sopivaa putkea ja luin jostai että palkkirunkoiselle vm.2000- ja siitä ylöspäin kävisi, ni en sitte tiiä onko totta ja haluaisin saada kunnon varmistuksen :D :eek:
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut .Juho » 30.10.2013 14:33

@dioxide taitaa 110cc parmakit vähän ylittää miun budjetin .. :lol:

kyl sellasella barikit 80cc alu racingillä pitäis saada oikeilla osilla n. 16-19hp koneelta.
HenkkaT
Pyörä:
Supra & 200SX
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
3.1.2008 17:59
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut HenkkaT » 30.10.2013 19:29

Driver7 kirjoitti:Muista kuitenkin, että tuo HM on mid-race tason putki ja oma mielipide on, että on liikaa jopa airsalille/barikitille. Airsalin 80cc on kuitenkin vääntöpytty, jossa sylinterin tehoalue ei ole kauhean korkealla. Suosittelen Arrowia/Gianellia, muistaakseni tehoalue tonne 12,5k rpm asti. :)

Tämä.

Hyvä kombo olisi juurikin 80 airsali ihan vakiokanavillaan ja joku perustehari jossa tehoalue alkaisi siellä 7-8krpm välillä ja loppuisi 12-13. Kulkisi mukavasti inhimillisillä välityksillä jotain sataa ja heppoja pitäs olla about se 15.

Itsellä toimi aikoinaan derbissä 70 airsali + scr krominen alakauttanen (joka vastaa siis tehoalueeltaan turbokittia) paremmin kuin scr:n yläkauttanen midrace putki. Tarkkoja mallinimiä en muista kun tosiaan tästä 4v aikaa. Alakauttasella kuulostikin enemmän kevarilta.

Johan sen pitäisi maalaisjärki sanoa jos tehopiikki alkaa 8,5k niin se myös loppuu siellä mihin vakiosähköillä ei pääse.

Ja ei noilla kyseisillä pakoaukon viilauksilla hirveitä taikoja saa aikaan.
Ex: Derbi X-Race Smoto 74cc, Derbi DRD Racing 50cc, Peugeot Trekker -00 70cc, Peugeot Vivacity -06 50cc, Yamaha Aerox -00 50cc, Peugeot Speedfight -08 50cc, Husqvarna SMS -08 125cc, Aprilia RS -08
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut .Juho » 31.10.2013 12:29

@HenkkaT

no joo... ihan totta et pakoaukon viilauksella ei saa sportti pytystä mid-race sylkkää. kyl se taitaa vaatia vähän muutakin....

vakiosähköillä ei saa moottoria kiertämään yli 12-13krpm - en edes huomioinut tuota.. :nolo:
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 3.11.2013 0:54

Niin että jos haluasin laittaa rabasan paisariin am6 holkin niin pitäisikö minun leikata se vanha pää( rabasan) ja sitten hitsata se am6 holkki siihen vanhan paikalle? Ihan vain varmistuksen vuoksi kysyn.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut -MJU- » 3.11.2013 21:57

TG enoxin ja leovince v6 holkki on ainaki irrotettavaa mallia että niissä riittää vaan kun ottaa vanhan pois ja laittaa uuen tilalle. Metran ja turbokitin kanssa joutuu hitsuuhommiin.
Tsekkaa galleria
Derbilaattori
Liittynyt:
14.3.2013 22:27
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Derbilaattori » 7.11.2013 17:41

Paljos terpi kulkee enoxilla 12-70 väleillä?
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 7.11.2013 18:06

Kokeile
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin tehoputket

ViestiKirjoittanut Dioxide » 7.11.2013 18:56

Nyt oli hyvä vastaus Tuomas, nostan hattua!

Ensimmäisellä sivulla tai mopojen viritys topicissa oli lasku kaava, ei ole vaikea seurata, itse laskeskelin joskus derbin metran huippuja ja meneekin todellisuudessa aika lähelle :)
Brääm Brääm ja baanalle :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista