Suzuki PV huolto/tekniikka

m1k5u
Pyörä:
Husqvarna smr 125
Paikkakunta:
ruovesi
Liittynyt:
5.11.2010 17:42
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut m1k5u » 2.5.2013 15:26

Toimiiko normaalisti kun työnnät jonkin matkaa vai tekeekkö koko ajan tuota?
"Ne tekköö jokka ossoo, jokka ee ossoo ne arvostelloo."
ossi97p
Liittynyt:
30.4.2013 18:03
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut ossi97p » 2.5.2013 16:27

sasumeil kirjoitti:Se ei irrota kunnolla. Kokeile säätämällä parantuuko. Jos ei niin kytkinlevyjen ja jousien vaihto vois olla kohallaa.

Levyt on uudet mutta jouset ei tätyy kokeilla että auttaako jousien vaihto :) mutta voiko olla että jostain välistä puuttuu rikka? tai sitten vääränlaiset rikat?
ossi97p
Liittynyt:
30.4.2013 18:03
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut ossi97p » 2.5.2013 16:28

m1k5u kirjoitti:Toimiiko normaalisti kun työnnät jonkin matkaa vai tekeekkö koko ajan tuota?

Tekee koko ajan kun työntää.
ossi97p
Liittynyt:
30.4.2013 18:03
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut ossi97p » 2.5.2013 16:45

sasumeil kirjoitti:Se ei irrota kunnolla. Kokeile säätämällä parantuuko. Jos ei niin kytkinlevyjen ja jousien vaihto vois olla kohallaa.

Voisikko neuvoa siinä säädössä?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 2.5.2013 16:55

No jos epäilet et jotain puuttuu niin kato ensin räjäytyskuvan mukaan puuttuuko mitään.

http://koti.mbnet.fi/joelr/suzukipv/ind ... aytyskuvat Tuolta löytyy toi kytkin kohta.

Ja kytkimen säätö tapahtuu yksinkertasesti sitä kopan päällä olevaa pulttia kierittämällä. Sitä minkä läpi tulee vaijeri.
Tsekkaa pv proju!
Pevikka80
Pyörä:
Jopo
Liittynyt:
4.8.2011 21:59
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pevikka80 » 5.5.2013 18:25

Jollaki tietoa miksi peevee tyhjäkäynnillä vähän aikaa booailee ja meinaa sammua kun antaa kaasua ja sitten kun on saanut kunnolla kierroksia niin mopo alkaa vähän huutamaan ja parin sekunnin päästä kierrokset laskee?? Voiko suutin olla liian pieni?
vireinä 50cc läppis jossa boyesen teholäpät, giannelli ja 14mm mikuni jossa pääsuutin 75.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.5.2013 19:00

Nimenomaan liian pieni suutinhan se.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Throttle » 12.5.2013 18:59

Mistä saa 45mm yksirenkaista mäntää? Mieluiten että rengas on L-profiilia.
Tavallinen malli myös käy.
deepah
Liittynyt:
8.4.2011 17:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut deepah » 14.5.2013 0:39

Riittääkö pv:n valopuolalta virta 12v h4 polttimolle? Kun räpsyy himmeenä vaikka täyskaasulla ajaa
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 14.5.2013 21:03

Anteeksi ku kysyn kahessa paikkaa, mutta ehkä PV miehet tietää paremmi.. toivotaan.

Nonii nyt apuja sähköistä tietävät !

Elikkäs tilanne tämä. Talvella tuli PV, siinä ei mitään jännitteen säädintä. Lykkäsin kiinanskootterista ja sain sen yhdellä johtoyhdistälmällä rajottamaan, mitenkään muuten en. Kun anto kunnolla runtua nii n 13.5 volttia. Pari kertaa tossa välillä pamahti lamput, ja aina kaikki kerralla.

Tänään kävi sit kans sillälailla. Otin etulampun irti, ja toisen takapolttimoista. Huomasin et yks jääny taakse ehjäks ja löin käyntiin. Otin yleismittarin ja aloin mittailemaan. Melko kevyellä kaasuttelulla sain 22v. Siis niin paljon! Aattelin et jännitteensäädin rikki ja vaihdoin toisen, ja vielä kolmannenkin kun noita oli jääny pyörimään. Ei toimi. Takavalon polttimo pois ja toimii :roll:

Kaikki varmaan aattelee et siellä on joku oikkari. Nii määkin. Kävin kaikki johdot läpi, vaihdoin johtoja, tein uudet liitokset ja teippaukset, vaihdoin koko takavalon. Ei toimi. Huomasin myös että kun laitto etuvalon kiinni niin sama ongelma??

KITEYTETTYNÄ:

1)Onko mahdollista et mulla ois koko tän noin 1000km ollut sillee että jännitteensäädin ei toimi kun mulla on polttimo kiinni. Kun en ikinä ole mitannut ilman kuormaa. Kuitenkin siis pikku kierrättelyllä 22v pienellä kuormalla, täydellä kuormallaki 19v samalla kierrättelyllä... ja oon ajanu aikapaljo isommilla kierroksilla pitkiä aikoja ? Voiko ne olla kestäny esim noin 500km putkeen ? Normi 12v polttimoita siis kolme. 21w ja 2x 10w

2) Oisko vinkkiä saisko tota toimimaan jotenkin vai pitääkö rueta ostelee uutta säädintä ??

3) Mitä toimivaksi todettuja ja halpoja jännitteensäätimiä ootte PVsee laittanu kun 12v pitäny saada rajottamaan ?


Kiitos kaikille :)
Tsekkaa pv proju!
JuhoÄs
Liittynyt:
23.3.2013 18:40
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut JuhoÄs » 15.5.2013 16:38

Moro elikkäs pv ei pelitä. Vika ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta, elikkä alkoi pätkimään ja booaamaan kuin bensa olisi loppumassa, mutta ei ollut. Hana putsattiin ja toiminta tarkistettiin, kaikki ok. Seuraavana päivänä tuli toisenlaista vikaa : röpöttää/pätkii korkeilla kierroksilla ja varsinkin alamäkeen urku auki mentäessä röpöttää helvetisti, ei vastaa kaasuun ja vauhti putoaa sinne 30 km/h. :( Outoa tässä on se, että pienemmällä vaihteella mentäessä antaa kiertää pidemmälle ennen kuin alkaa röpöttämään. On kokeiltu 3 eri tulpalla, toisella puolalla, eri putkella (ei tukossa) neulan asentoa säädelty, ilmanputsari ja kaasari putsattu/pesty. Ainoastaan puolan vaihdolla saattoi olla pienenpieni vaikutus. Kaasari on vakio 12mm mikuni 60 suuttimella (pelannut tällä kokoonpanolla 3tkm) ja neula keskimmäisessä lovessa.Mäntä ja pytty vaihdettu 3tkm (50cc läppis) sitten ja puristukset on tallella. Mitä ehdottaisitte seuraavaksi tehtävän ? voisivatko rikkinäiset läpät vaikuttaa noin paljon ?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 27.5.2013 20:50

Mikähä vois PV keulassa olla?

Ennen siis oli tosi löysä ja toinen stefa vuoti reippaasti. Sen jälkeen en oo ku ajanut ja nyt se on kova ku kivi? Ideoita ?
Tsekkaa pv proju!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.6.2013 23:07

Kertokaahan nyt viisaat, että mikä on, kun kytkin luistaa RäMässä armottomasti. Vähänki enemmän kun kierroksia irtoo ni kytkin alkaa luistaa. Tämä siis ennen koneremppaa ja nyt konerempan jälkeen.

Kone on sisältä siis täysin puhdas, kaikki osat pesty. Uudet öljyt tietysti, jäykemmät jouset ja uudet levyt. (Ei siis aivan paketista otetut, mutta hankittu ennen koneremonttia kun luisti.) Irrottaa kyllä, eikä vaijeri ole liian kireellä. Mä en nyt keksi mikä tossa vois olla. Levyt, välilevyt ja muut kitkapinnat vetäsin vielä hiekkapaperilla kun kasasin konetta.

Voiko kruunussa kitkapinnat olla lasittunu, vai mikä? Mä en keksi mitä vois edes yrittää...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 6.6.2013 10:56

Liotitko levyjä 24h vaihteistoöljyssä ennen asennusta ? Onha öljy jtn missä on lisäaine ?

sit en kyl muuta keksi ku sen et välilevyt ois lasittunu. Saattasin kokeilla vielä lisää jäykkyyttä jousii, eli prikka tai pari alle.

Viisaammat jatkaa ?
Tsekkaa pv proju!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.6.2013 11:30

Levyjä on liotettu kyllä, ja öljy on Motulin laatikkoöljyä 2T ja 4T pyöriin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista