Emeboi
- Liittynyt:
- 21.10.2020 15:26
Olisko jollain tietoa mistä johtuu kun ei lähe apikka käyntii, kipinää saa ja bensaa myös ja moottorissakin pitäisi kaikki olla kunnossa. Ei pala myöskään mittariston valot kun laittaa virrat päälle, akku, tulppa, kaasari ja lähes kaikki moottorin sisältä on uuden karheaa. Lähti kyllä käyntiin aikaisemmin mutta silloinkin kiersi vain 4000rpm mutta kun vaihdoin kaasarin niin hetken kövi kuin unelma kunnes palasi takaisin samaan.
Toivon että saatte selkoa.
kosomies
- Liittynyt:
- 24.8.2021 16:58
Kellää tietoo mitkä 04 rx 50 vakio välitykset on?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jostain päin mopoa pitäisi löytyä virityksenestokilpi (tai tarra), jossa vakiovälitykset on mainittu.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Muistaakseni 11-51
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
kosomies
- Liittynyt:
- 24.8.2021 16:58
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jostain päin mopoa pitäisi löytyä virityksenestokilpi (tai tarra), jossa vakiovälitykset on mainittu.
Itellä ei ainakaan löytyny/kulunut pois. Täl hetkel 11-53, tuntuu pahalta ajaa huippuja (68 kmh absoluuttisella raiskauksella alamäkee, normi ajossa kaasu about puolilla/kolme neljäsosaa 60 kmh) ku moottori huutaa ja täristää koko runkoo. Oli ennen 13-53, mut isän mielest meni liikaa (82 kmh). Entisil väleillä kiihtyvyys oli hitaanpuoleista mut ei kuitenkaa liian hidasta et liikenteen mukana pysy kyl hyvi. Nykyää joutuu vaihtamaa jopa liikaaki vaihteita.
Olisko minkäännäköst vinkkiä toho täristämisee vai joutuuko vaa ajamaa pienel kaasul ettei kiertäis nii paljo?
Emeboi
- Liittynyt:
- 21.10.2020 15:26
kosomies kirjoitti:Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jostain päin mopoa pitäisi löytyä virityksenestokilpi (tai tarra), jossa vakiovälitykset on mainittu.
Itellä ei ainakaan löytyny/kulunut pois. Täl hetkel 11-53, tuntuu pahalta ajaa huippuja (68 kmh absoluuttisella raiskauksella alamäkee, normi ajossa kaasu about puolilla/kolme neljäsosaa 60 kmh) ku moottori huutaa ja täristää koko runkoo. Oli ennen 13-53, mut isän mielest meni liikaa (82 kmh). Entisil väleillä kiihtyvyys oli hitaanpuoleista mut ei kuitenkaa liian hidasta et liikenteen mukana pysy kyl hyvi. Nykyää joutuu vaihtamaa jopa liikaaki vaihteita.
Olisko minkäännäköst vinkkiä toho täristämisee vai joutuuko vaa ajamaa pienel kaasul ettei kiertäis nii paljo?
Itel on ainaki 13-51 eikä täristä eikä huuda enne huus mut jostai syystä loppunu ja vakio väleil kaasu pohjas hyppyytteli sitä keulaa jännästi.
Emeboi
- Liittynyt:
- 21.10.2020 15:26
Jos polkastessa potkasee takasi nii mitäs se meinaa ja jos ei lähe käyntii ku ryypyllä ja ei nosta millään ala kierroksia?
Jokuhamppi
- Liittynyt:
- 6.6.2022 20:08
Kenelläkään tietoa tuon (
https://sparewheel.fi/p/32687/nappirajo ... saatimella) asennuksesta RX50:seen (kai 2003 vaikka papereissa lukee 2004), ohjeet kun on vain saksaksi ja ko. kieli ei hallinnassa.
numberone
- Pyörä:
- Derbi ja Räxä
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 3.6.2010 22:17
Mikä voi olla vikana kun kasaa koneen, niin ei mene kun vapaalle ja ykkösvaihteelle? Magneeton puoleinen lohko on um elikkä laakeroitu, mutta ei se toiminut vanhallakaan lohkonpuolikkaalla. Vai pitäiskö vaan kasata ja toivoo että kaikki vaihteet pelaa kun saa käyntiin? Mutta pitäsihän niitten kai ihan tossakin toimia kun moottori on pöydällä
kaikki prikat on paikoillaan.
Aprilia Rx 70cc
Emeboi
- Liittynyt:
- 21.10.2020 15:26
numberone kirjoitti:Mikä voi olla vikana kun kasaa koneen, niin ei mene kun vapaalle ja ykkösvaihteelle? Magneeton puoleinen lohko on um elikkä laakeroitu, mutta ei se toiminut vanhallakaan lohkonpuolikkaalla. Vai pitäiskö vaan kasata ja toivoo että kaikki vaihteet pelaa kun saa käyntiin? Mutta pitäsihän niitten kai ihan tossakin toimia kun moottori on pöydällä
kaikki prikat on paikoillaan.
Sul on unohtunu prikka vaihteistosta luultavasti vaiherummusta.
Emeboi
- Liittynyt:
- 21.10.2020 15:26
numberone kirjoitti:Mikä voi olla vikana kun kasaa koneen, niin ei mene kun vapaalle ja ykkösvaihteelle? Magneeton puoleinen lohko on um elikkä laakeroitu, mutta ei se toiminut vanhallakaan lohkonpuolikkaalla. Vai pitäiskö vaan kasata ja toivoo että kaikki vaihteet pelaa kun saa käyntiin? Mutta pitäsihän niitten kai ihan tossakin toimia kun moottori on pöydällä
kaikki prikat on paikoillaan.
Ja jos ei vaihteisto toimi kone kasassa pöydällä samalla ku pyörität eturatasta nii ei kannata paikallee lyödä kaverilla just hajos rattaat ku oli väärin kasattu eikä testannu kunnol enne kiinni laittoo.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista