DT/X-Limit 2004-> Viritys

Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Muurari » 15.10.2015 1:31

huutistaa
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 19.9.2016 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Kimsteri311
Pyörä:
Yamaha DT 50 Sm 2008 & Kawasaki Kx 125cc 2008
Liittynyt:
4.4.2015 12:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Kimsteri311 » 23.3.2016 20:58

Voisko joku kertoo miten sais detsin kulkee 50-55? Kurit on putkest pois ja ducatin sähköt. Välit 12/65.
Käykää seuraamas DT proju -> viewtopic.php?f=72&t=86980&p=4310211#p4310211
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 24.3.2016 16:38

Nyt on varmaankin kyseessä enemmän kuristaminen kuin virittäminen? 11-piikkistä eturatasta voi tietty harkita, mutta joudut joka tapauksessa rajoittamaan tehoa vaikkapa lisäämällä alkukäyrään kuristuksen (valmiita peltikureja on myynnissä mm. Mototallissa). Kierrostenrajoitin on tietty yksi mahdollisuus ja näppäräkätinen rakentaa itse nopeuden mukaan kierroksia kuristavan rajoittimen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
NahkisFin
Liittynyt:
9.8.2015 14:30
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut NahkisFin » 25.5.2016 20:29

2011 vuosmallin detukassa on varmaan sähkönen rajoitin? Mihin asti se rajottaa. Saako pelkästään välejä vaihtamalla kulkemaan 55-60
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.5.2016 22:52

Rajoitin löytyy, tarkasta kierrosluvusta ei ole tietoa. Välien vaihdolla saat varmasti kulkemaan tuon 55 ja hieman päällekkin, mutta samalla kiihtyvyys kärsii entisestään.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
deetee49
Pyörä:
Yamaha DT50 -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2015 17:52
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut deetee49 » 2.6.2016 19:06

Moric rajoittaa kierrokset noin 8000rpm. Muistaakseni kurittomalla tai vähän poratulla kurilla olevalla putkella ja 13-60(?) väleillä mopo meni n. 55-60 rajoittimen kanssa. Riippuen toki siitä kuinka paljon tavaraa on ottanut putkesta pois. Kyllä sen välien vaihdolla saa kulkemaan sen 55 mutta kiihtyvyys kärsii aika paljon kurillisella vakioputkella, kuten jo vauhtiviivatarra sanoikin. Suosittelisin poraamaan kuria edes jonkin verran jotta kiihtyvyys säilyisi.
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Detson11R » 30.8.2016 23:31

Moro kaikille. Oon laittanu Detsiin vapaavirtaavan imun ja ottanut putsarin yms. pois. Pitääkö pääsuutin vielä vaihtaa, kun luulisi että kone käy nyt vähän laihalla kun se saa enemmän ilmaa. Tämänhetkinen suutin on vakio/alkuperäinen (kokoa en muista) ja mikä olisi hyvänkokoinen suutin mikäli se pitää vaihtaa?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 31.8.2016 20:19

Vaihtaahan se pitää, vapariputsari kun nimensä mukaisesti antaa koneelle enemmän ilmaa joten seos laihenee. Aloita vaikka 15 kokoa vakiota isommalla. Tosin tuo pelkän putsarin vaihto muuten kuristettuun ei tuone juuri muuta hyötyä kuin megalomaaniset äänet.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Detson11R » 31.8.2016 20:31

Asia kunnossa. Kiitos tästä! :)
thepyäräiliä
Liittynyt:
3.9.2016 1:32
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut thepyäräiliä » 3.9.2016 2:38

Elikkäs tyhmäkysymys mutta meneekö säädöt iha vituillee jos vaihan 70 cc pytyn viiskymppisee?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.9.2016 6:24

Säädöt voi muuttua mutta ei aivan mahdoton ero pitäisi olla.
emsuu
Liittynyt:
28.6.2016 14:49
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut emsuu » 18.9.2016 10:18

09x detsissä nyt täysin tyhjä putki ja 11-60 välit eli vakiovälit. Kiihtyy hyvin mutta vaihteita saa olla rämppäämässä kokoajan eikä kutosellakaan viiti ajaa kun pintakaasulla kun huutaa niin paljon. Mitä välejä suosittelette? Kiihtyvyys ei saisi paljoa kärsiä. 12-60? 11-52? :roll:
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 14.10.2016 22:49

mites mahtaako olla iso homma laittaa wandamotorin myymä neste kytkin detsiin
http://www.wandamotor.fi/hydraulinen-ky ... 21368.html
kytkimen kuvauksessa puhutaan pienellä modauksella derbeihin sun muihin.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 14.10.2016 23:54

Äkkiseltään näyttäis että menee aika helposti, voi olla että imukaulan pultin alla olevav vaijerinpidikkeen tekee uusiksi niin passaa.
D3t510np4r45
Liittynyt:
17.7.2016 3:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut D3t510np4r45 » 25.10.2016 21:12

Kuinka kovaa menee jos on kuriton vakioputki, rajottava moric ja 12/60 välit?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista