Monkey viritys ja tekniikka

MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 18.4.2011 14:50

Eihän siinä tarttee olla, toimii se ilmankin. Itse ainakin ostan kyllä kytkinlisä-aineellista, tuo kone sitä kumminkaan paljoa tarttee. Eikä sit voi öljyjä syyttää. Viskositeetti on hyvä olla tuo 10W-40, hyväksi todettu.

Itsellänihän oli tuolla PBR:än koneen sisällä noin desi öljyä kun ostin sen ja ajoin päälle kymmenen kilsaa kotiin ostopaikasta. Hyvin se toimi niilläkin. Olishan se loppujen lopuks kilahtanu, mutta mankihan toimii vaikka ruokaöljyllä.
DummahBass
Pyörä:
Honda Monkey vm-96 , Husqvarna SMS 4 Hermunen replica
Paikkakunta:
Ylöjärvi , asuntila
Liittynyt:
20.4.2010 16:31
Moottorin kasausta

ViestiKirjoittanut DummahBass » 18.4.2011 15:07

Jos joku tätää missä ois vm-91 honda monkey vaihteista räjäytys kuvaa nii viittiskö linkittää? Thäänx
5tr1pe
Liittynyt:
21.10.2009 14:52

ViestiKirjoittanut 5tr1pe » 18.4.2011 15:25

http://www.cmsnl.com/honda-z50j-monkey-1991-finlandms_model7139/partslist/E__1300.html
Välimallin m/v
DummahBass
Pyörä:
Honda Monkey vm-96 , Husqvarna SMS 4 Hermunen replica
Paikkakunta:
Ylöjärvi , asuntila
Liittynyt:
20.4.2010 16:31

ViestiKirjoittanut DummahBass » 18.4.2011 23:47

Thäänx :D sitten vaa arpoo vaihteen vaihtajaa oikeesee kohtaa , mut sitä mää ihmettelin että siinä on vaan 3 niitä nysty röitä :s . No huomen pitää kattoo.
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 19.4.2011 9:51

nonii rupeshan manki laulaa eri tavalla ku itte vähä modifioi nokkaa nyt imu 7.8mm pako 7.2.kävin huviksee navikaattorinkaan teesii 14-30 väleillä veti kevyesti ne ja 90.6km/h näytti.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 19.4.2011 10:23

kivat sulle :D Itelläni on kummasti ollu tuon 72cc:n kanssa tehot hukassa.. ei oo kiihtyvyydessä isoo eroo 50cc:hen kun alle 1000km ajettu 72cc sylkkäsarja, avarrettu uudenmallin kansi, 19mm JingKe+ohittimet ja pidemmät välit, alatiivisteitä sen 4 kpl ja venttiileitä oon hionu myös kun ne imuvena ei ollu ihan tiivis, mutta ei nii ei.
http://www.youtube.com/watch?v=dIToNmvnW5U <-- tuossa on viimekesältä samat virit paitsi oli vielä tuo moposopin 72cc kansi 25/22 venoilla ja vm virinokalla, ilman lisä alatiivareita, välit oli 16-39 aika lussu silti kiihtymää ?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 19.4.2011 12:06

kannen oikeaoppisella avarruksella saa paljo aikaa ja venttiilien muotoilulla,ja tietysti osien kevennyksellä.ja mitä puristussuhdetta oot käyttäny?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 19.4.2011 21:28

t0mppaa kirjoitti:kannen oikeaoppisella avarruksella saa paljo aikaa ja venttiilien muotoilulla,ja tietysti osien kevennyksellä.ja mitä puristussuhdetta oot käyttäny?
En oo noin pitkälle menny vielä virittelemisessä :) tuntuu vaan ihmeen laiskalta tuolla 72cc:llä vielä.. no viikonloppuna saan tuon 110cc kannen kuntoon kun pakoventtiilin vaihan siihen sitte uutta testiä. En minä noista puristussuhteista tiijä :D eikös tuota 110cc kantta saa iha huoletta millin laskee seitenkakkosen kanssa?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.4.2011 9:21

Kyllä sitä jonkun verran saa laskea, kumminkin tarkoitettu nuo 110cc-kannet 54mm männille, kun taas 72cc:n mäntä on vaan 47mm.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 20.4.2011 17:27

Tuolla um kannella lähinnä saa vääntöä lisää. Itellä um kansi avarrettuna, "19mm" kaasari, skyteam vakioputki, vaahtomuoviputsari, 72cc, 14-35 välit, 2-levynen kytkin, pitemmät ensiövälitykset ja pohjana välimallin kone.

Menee jotain 65kmh, alamäkeen 75kmh. Kiihtyy vähän paremmin mitä 50cc ja vääntää hyvin. Itse ainakin tykkään juuri tollasesta vääntävästä koneesta :)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 20.4.2011 19:24

ite laskin vanhanmallin kantta 72kuutioiselle 2mm se on just venttiilin rajalla. :lol:
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 21.4.2011 0:53

No nyt on perkele vetoja mankissa iha eritavalla kun ennen, tolla 110cc kannella vaikka on laskematon. kiihtyy varmaa puolet äkäsemmi ku tolla um kannella, ihana keulia ku nelosella pien nykäsy ja jo melkei selällää 8) huomasin muute tommosen jännän asian että mulla on tossa um kannessa VAIN ne ulommat venttiilinjouset, eikös um kannessakii pitäs olla myös ne pienemmät jouset niitte isompien sisällä??
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 21.4.2011 11:50

Juvee prkl, pakkokai se on sitten itekki moinen hommata jossainvaiheessa, kun kerta noin kehut :D


Menikö ihan suoraan, vai pitikö laittaa useampi alatiivari ja onko sulla 72cc vai 110cc kannentiiviste?

Muistaakseni tossa um kannessa on tosiaan myös sisemmät jouset...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 21.4.2011 12:08

Oikeastaan ihan sama onko VM/kiinankansi isoilla venoilla vai 110cc:n kansi, samat 23/20mm venat niissä on, ainut että siinä 110cc-kannessa on se palotilajutskahomma sille 54mm männälle. Enemmän tehua saa ku laskee, helpointa hommata vaikka Jinkun kansi, ku menee suoraan ilman mitään säätöä.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 21.4.2011 14:24

Scaleo1 kirjoitti:Juvee prkl, pakkokai se on sitten itekki moinen hommata jossainvaiheessa, kun kerta noin kehut :D


Menikö ihan suoraan, vai pitikö laittaa useampi alatiivari ja onko sulla 72cc vai 110cc kannentiiviste?

Muistaakseni tossa um kannessa on tosiaan myös sisemmät jouset...
Suoraan, yhellä alatiivisteellä ja 110cc kannentiiviste.. Se siitä pitkästä ilosta, tänää kun ajelin niin alko 3/4--> kaasulla kuulumaan semmonen ikävä rohina :s siis ei nakutus vaan rohina, no ajelin sitte hissun kissun kotia ja säätämää, ei johdu venttiilinvälyksistä eikä ajoituksesta.. tuli mielee että se saattas olla nokkaketju mikä vähä pomppii siellä pitkin seiniä jos se on venynyt kun oli tuon um kannen kanssa 4 alatiivistettä ja oli tosi kiree laittaa nokkaratas paikalleen?? ja nyt menee tuolla 110cc kannella iha iisisti paikallee..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista