Rieju MRX / RRX / Spike

Sops
Pyörä:
Rieju MRX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.5.2012 15:38
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Sops » 17.11.2012 1:02

Vaihdoin tohon riejuun keskiviikkona uuden tulpan ku edellinen sano sopimuksen irti, nyt taas hajotti tulpan, kellään tietoa mistä lähteä etsimään vikaa?
Öljypumpun säädöt varmaan kannattaa kattoa ja tulpan väri tsekata?
Voisko kyseessä olla lämpöarvoltaan liian kylmä tulppa kurittomalle? (tällä hetkellä ngk br9es ja hajoaa joka viikko)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.11.2012 1:38

On oikea tulppa, jos tulppa on öljyjen niin saa liikaa öljyä. Jos se on vaalee, niin käy laihalla. Jos taas on musta se käy rikkaalla, ei siis öljynen vaan musta.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Tjormanainen
Liittynyt:
14.9.2012 17:00
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Tjormanainen » 17.11.2012 15:56

Mikähän mahtaa olla meikäläisen 2008 spikessä vikana, kun tuossa toissapäivänä tylsyyttäni käynnistelin Riejua. Käyntiinhän se lähtikin jo ensimmäisellä polkaisulla, mutta kun koneen sai lämpimäksi, ei käynyt tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä. Eli siis mopo sammuu heti, kun ryypyn ottaa pois. Poljin sitten sen uudestaan käyntiin ja enää ei tahtonut käydä ryypyn kanssakaan. Rieju siis kuriton, CDI rajoitettu, vakio kaasari ja 96 suutin. Ja vielä samassa viestissä kysyn, että mahtaakohan tuota mittaria saada mitenkään kalibroitua, kun vanha meni hajalle ja ostin enduro mallin mittarin. Näyttää siis kutakuinkin vakionopeuksilla (50km/h) 92km/h. Jotain trippimittari-kalibrointia minulle edellinen omistaja selitti, mutta ei näytä kyllä toimivan
Sops
Pyörä:
Rieju MRX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.5.2012 15:38
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Sops » 17.11.2012 16:07

Tsekkasin nyt tuon tulpan värin, ja ihan pikimustahan se oli ja vähän semmoinen öljyisen näköinen, mistä tota säädetää et sais käymää vähä laihemmalla?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.11.2012 16:18

Suuttimet, seosruuvi ja neulan asento vaikuttaa kaasarin puolesta ja öljypumppua säädetään siitä vaijerista.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 20.11.2012 0:03

Voiko laittaa vakiomaskiin jonku 45w halogenipolttimon 35w sijasta ilman suurempia ongelmia?
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Rajis- » 20.11.2012 9:56

Umpio sulaa 95% varmuudella jos sinne jotain H4:sta tunget. Tehokkain mitä sinne kehtaisin laittaa on 35w ba20d kantanen halogeeni(se ei vielä sulata umpiota).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 20.11.2012 13:54

en siis ollut mitn H4 laittamassa. mietin vaa et kestaisko tehokkaampaa ba20d
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 20.11.2012 14:24

Itellä oli yhen talven ja yhen kesän h4 polttimo kiinni riejussa. Lämpenemisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Pitää vaan suunnata se kunnolla siihen umpioon niin varsinkin pitkillä on hyvä valoteho. Joskus kauan aikaa sitten mulla oli tommonen ba20d kantanen halogeeni, missä ei ollut mielestäni sen parempi valoteho, kuin normaalissa ba20d kantaisessa hehkulanka polttimossa. Lisäksi se kesti mulla ainoostaan pari kuukautta, minkä jälkeen se paloi.
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 20.11.2012 14:34

sulla oli siis H4 kantaki siinä? oliko vaikee asentaa. itselläni lähinnä sellainen ongelma että polttimo heiluu siinä kannassa jä välillä lakkaa toimimasta. yleensä illalla toimi ja aamulla kun käynnistää, ei toimi. vähän ku heiluttelee sitä polttimoo siinä ni alkaa taas toimimaa
:s
E. minkä tehonen se sun H4 oli?
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 20.11.2012 22:47

Ihan perus 60/55W siellä oli. H4 kannan tarviit. Niitä saa vaikka motonetistä, ite otin peltoautosta, mikä oli lähössä romurille. Asennuksen tein kuumaliimalla, sai polttimon siihen asentoon, mihin halus ja sai sen tarvittaessa vielä poiskin.
noshitman1
Pyörä:
Honda Monkey -94,Husqvarna SM -08, EX:Samurai 150cc, Rieju Spike X 50 -06
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
31.5.2012 20:35
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut noshitman1 » 23.11.2012 19:23

Oisko kellään myydä hyväkuntoista riejun oranssia vasemman puolen takakatetta ja vasemman puolen kahvarungon puolikasta mihin kytkinkahva tulee kiinni?
Ride to live, live to ride.
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Zuppox » 25.11.2012 20:17

Kuinkas isoa suutinta teidän kurittomat riejut on vaatinut? Itse laitoin nyt 100 kokoisen ja 4-6 vaihteilla ei siedä ajaa kaasupohjassa vaan alkaa pätkimään. Nyt tilanne ei edes parantunut ryypyllä kuten se teki vanhalla suuttimella joka oli kokoa 95.
Eli täytyykö hommata isompi suutin vai yrittää säätää seosruuvia?
Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta kaasarin kanssa pelleilystä.
noshitman1
Pyörä:
Honda Monkey -94,Husqvarna SM -08, EX:Samurai 150cc, Rieju Spike X 50 -06
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
31.5.2012 20:35
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut noshitman1 » 25.11.2012 20:32

Zuppox kirjoitti:Kuinkas isoa suutinta teidän kurittomat riejut on vaatinut? Itse laitoin nyt 100 kokoisen ja 4-6 vaihteilla ei siedä ajaa kaasupohjassa vaan alkaa pätkimään. Nyt tilanne ei edes parantunut ryypyllä kuten se teki vanhalla suuttimella joka oli kokoa 95.
Eli täytyykö hommata isompi suutin vai yrittää säätää seosruuvia?
Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta kaasarin kanssa pelleilystä.

104 luulis olevan sopiva, itelläni on tyhjän vakioptken kans 110
Ride to live, live to ride.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: MRX / RRX / Spike

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.11.2012 21:25

Jos tuntuu käyvän rikkaalla 100 suuttimella, niin eikai sitä nyt isompaa enää laiteta :roll: Eli viestistäsi ymmärsin, että 95 on liian pieni ja 100 liian iso, eli koitappa 98 seuraavaksi.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista