Suzuki PV huolto/tekniikka

_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 19.6.2013 6:26

Reetuhailla kieltämättä vee-mäinen ongelma. Itekkin varmaan tulisi laitettus prikkaa joussien alle?

Itellä vähän samantyylinen juttu tuon lämppäämisen kanssa, eli tuntuu ettei mikään auta. Eilen sain kokeneemmalta taholta vinkin, että jos mäntä olisi liian timmi ja sen takia lämmetessään (laajentuessaan) hirttää? Yläkerta siis viikko sitten vaihettu uuteen. Toisaalta teki tätä aiemmin väljemmilläkin männillä, mutta se saattoi johtua jostain ihan muusta... :lol:
Toi uusi pyttysarja kyllä tuntu normaalia tiukemmalta?
Viimenen kerta toden sanoo!
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut a-ku » 22.6.2013 23:56

Reetuhai2 kirjoitti:Kertokaahan nyt viisaat, että mikä on, kun kytkin luistaa RäMässä armottomasti. Vähänki enemmän kun kierroksia irtoo ni kytkin alkaa luistaa. Tämä siis ennen koneremppaa ja nyt konerempan jälkeen.

Kone on sisältä siis täysin puhdas, kaikki osat pesty. Uudet öljyt tietysti, jäykemmät jouset ja uudet levyt. (Ei siis aivan paketista otetut, mutta hankittu ennen koneremonttia kun luisti.) Irrottaa kyllä, eikä vaijeri ole liian kireellä. Mä en nyt keksi mikä tossa vois olla. Levyt, välilevyt ja muut kitkapinnat vetäsin vielä hiekkapaperilla kun kasasin konetta.

Voiko kruunussa kitkapinnat olla lasittunu, vai mikä? Mä en keksi mitä vois edes yrittää...

Kaadappa laatikkoon teboilin hyboid ls öljyt. Noi on siis mineraaliöljyt kytkin lisäineistuksella. Itellä loppunu luistamiset heti, ku on tota öljyy käyttäny.
JVEL
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.5.2013 18:53
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut JVEL » 3.7.2013 22:11

Mikä pe***le on kun vastikään alakertaan tehty remppa, melkein uus hyväkuntonen 80cc läppis ja ihan uus mäntä, ja uudehko 20mm dellorto, lähtee huonosti käyntiin eikä jaksa ollenkaan vääntää ja pysyy tosi vaivasesti käynnissä? Bensaa saa ja suutin on sopiva, ei pitäisi vuotaakaan mistään...
Jussiiii
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
15.10.2012 14:28
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jussiiii » 4.7.2013 0:13

Mulla tuli pv:seen semmonen että ei poljin mee alaspäin ei hajonnut ajossa kun sammutin niin senjälkeen ei enää mennyt alaspäin mutta hetkenpäästä meni taas alaspäin kerran ja seljälkeen ei taas mennyt.PV-foorumilta katoin niin vaihteensiirtohaarukka olisi mennyt pois paikaltaan mutta miten se sitten kerran meni ja sitten ei taas mennytkään ?
Justus96
Pyörä:
Suzuki PV '97
Liittynyt:
20.8.2011 20:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Justus96 » 4.7.2013 16:18

http://imageshack.us/photo/my-images/507/68h8.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/856/2oip.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/809/xpuz.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/g0wb.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/593/4abx.jpg/

Kuvassa 26000 ajettu alkup. pytty 2x porattu ja n. 3500 ajettu mäntä. Kysymyksenä siis että kannattaisko uusia koko pytty vaiko pelkkä mäntä? Haittaakos se että kiertokanki vähän heiluu, pittääkö olla huolissaan? Itse aika keltanokka näiden asioiden kanssa joten kysyn täältä.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 5.7.2013 11:24

Jos pytty on alkuperänen ja tehot riittää, nii sama se on porata ja uus mäntä. Jos ei vaikuta väljältä nii kai se mäntäki kelpaa. Jos taas haluat pikkuse tehoja osta power+ pyttysatsi nii ajelee taas hetken.


Jos kiertokanki liikkuu sivuttain ei haittaa. Mutta jos painaa sitä alaspäin ja ns. alalaakerissa on klappia niin se pitää vaihtaa.
Tsekkaa pv proju!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.7.2013 23:16

Keksikääs jotain tohon RäMän kytkinongelmaan, täytyykö vaan koittaa toisia öljyjä? Ajelin tolla parin kilsan lenkin niin luistaminen ehkä hiukka väheni, mutta luistaa silti armottomasti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut ottopoika » 7.7.2013 19:38

Mikäs on vikana pv:ssä kun lähtee hyvin käyntiin ja muutenkin pelaa. mutta sitkun laittaa vaihteen niin se menee päälle mutta tuntuu siltä kun kytkin olisi puoliksi päällä, eli liikkuu mutta tosi hitaasti ja huonosti.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.7.2013 1:15

Ei irrota kunnolla. Yritäppä eka säätää vaijerii kireemmälle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut ottopoika » 8.7.2013 2:48

ollaan säädetty sitä suuntaan jos toiseenkin, mitä muuta pitäs kokeilla?
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.7.2013 14:37

Millaset öljyt sulla on?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 20.7.2013 18:38

Kertokaas viiaimmat mikä vika pv:ssä kun booailee ilman ryyppyä ja lähtee käyntiin ainoastaan ryyppy päällä

Tekniikkana on

60cc+giannelli ja hiilikuitu läpät ja välit vaihettu, 16mm phbg suutin on 70

Kiire
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.7.2013 19:11

Liian pieni suutin tai imuvuoto.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 20.7.2013 19:15

Mikä ois sitte sopiva suutin?
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 21.7.2013 21:54

Mulla oli joskus 50cc, luhao, välit, 16mm dellorto jnee... niin pääsuttimena oli 68 ja neulan sokka keskimmäisessä lovessa ja oli todella hyvät säädöt.
Reippaasti isompaa suutinta :D
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista