Monkey viritys ja tekniikka

Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 21.4.2011 15:40

Voishan tuo ollakki ihan mahollista. Kannattaa ekana kattoa se kiristäjä, että se toimii kunnolla.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
h0nda
Pyörä:
Honda monkey z50j -95, Honda cbr 125r 04, Yamaha Raptor 700R
Liittynyt:
26.9.2010 17:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut h0nda » 21.4.2011 18:25

Pistetään nyt tännekki.
Eli mikäs voi olla mankissa vikana jos kulkee sen 40-41 km/h näil vireil?
-kuriton putki
-4 heidenau
-15-40
-unifilter
ja jos laittaa ohittimen ni joku 48 km/h?pitäis mennä sen 55.
Toi ilman ohitinta on sillee et alkaa jo rajotta siin 40 eli vika sähköissä.vai?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 21.4.2011 21:36

joo juve kannattaa laittaa vaan ne alatiivarit takas tohonki kanteen jos se siitä ketjun löysyydestä kuulu se rohina, laahaava ketju kuluttaa sylinterin puhki aika nopsaa.niinkö mulla meinas käyä, ankarat lovet jäi pyttyyn ku oli ketju löysällä.
Norkin
Pyörä:
KTM EXC 125 -2012
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
19.5.2010 15:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Norkin » 25.4.2011 21:11

Moro!

Onko skyteam monkeyn ja hondan etuvalolla mitään eroa? umpiossa tai kopassa? ja jos jollain olisi myytävänä umpioo ja koppaa, niin voisin olla kiinnostunut
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 26.4.2011 19:46

Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??
pommipoika
Liittynyt:
18.4.2011 20:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pommipoika » 26.4.2011 20:45

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??

itellä autto kummasti kun sitä vaijeri siirti menemään eri kohasta (siis pujotat uudestaan kiinnikkeisiin)
vauhti korjaa virheet ja kuolema kuittaa univelan.
well there's your problem -adam savage
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 26.4.2011 21:46

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


eiku kiristit liikaa nyt se ei irrota :)
Bartholomew
Pyörä:
Suzuki PV60 [EX], SYM Jet Euro X [EX], Honda Monkey -93
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.10.2008 21:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Bartholomew » 26.4.2011 22:28

t0mppaa kirjoitti:
Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


eiku kiristit liikaa nyt se ei irrota :)

Siis pitäis löysätä vai sitä vaijeria siitä säätökohasta..?? :)
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 26.4.2011 22:42

näin juuri ,silläki on merkitystä mitä ölyjä käyttää,ja kytkinlevyn kunto. ;)
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 27.4.2011 8:18

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


Jos kytkin pohjassa pyrkii eteenpäin niin kytkin luistaa, eli sitä pitää kiristää.. :roll: Ensin kytkinkopasta ja sitten hienosäätö vaijerista ;)
Norkin
Pyörä:
KTM EXC 125 -2012
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
19.5.2010 15:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Norkin » 27.4.2011 15:41

Moro!

Millasta viriä pitäis/kannattais että aidon hondan sais kulkeen sen 60-65?
-Pakoputki?
-mikä kaasari on järkevin?
-onko ohitin viisas?
-millaiset välit? kuitenkin sillein että jaksaa keuliakkin, tosin kyllä tuollainen jaksaa hyvin ilmankin :)
-imukaula? ilmanputsariks laitan minicrossiin putsarin, sillä niissä on hylkiv' kuori

ja onko kaasarin säädöt vaikee saada kohilleen? ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 27.4.2011 16:20

Norkin kirjoitti:Moro!

Millasta viriä pitäis/kannattais että aidon hondan sais kulkeen sen 60-65?
-Pakoputki?
-mikä kaasari on järkevin?
-onko ohitin viisas?
-millaiset välit? kuitenkin sillein että jaksaa keuliakkin, tosin kyllä tuollainen jaksaa hyvin ilmankin :)
-imukaula? ilmanputsariks laitan minicrossiin putsarin, sillä niissä on hylkiv' kuori

ja onko kaasarin säädöt vaikee saada kohilleen? ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Putkelle ei tarvii tehhä mitää, tai no siitä alkukäyrästä voi sen ahistuksen vetää poikkee remelillä. Kannesta ainakin imuaukko avartaa ja ostat 19mm JingKen, ohittimena toimii 22kilo-ohmin vastus ja välit hmm oisko 15/39? Imukaulana iha hyvä skyteam mankin kaula kunhan siitä ottaa ne holkit poies ;)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 27.4.2011 17:27

Juve, niitä Skaitiimin imukauloja saa holkittominakin. Tosin törkeän hintaisia ne tuolla Motorpowerilla. Wandalta saa kanssa jotain imukauloja.
Norkin
Pyörä:
KTM EXC 125 -2012
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
19.5.2010 15:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Norkin » 27.4.2011 20:20

miten tuo imuaukon avartaminen tapahtuu? ja kuinka paljon? mutta mistä saisi uutena noita jinkejä? eikös se ole samurain orkkis? ja noillako kulkisi sen 60-65? tuon imuaukko jutun jätän varmaan väliin :)
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 27.4.2011 20:34

AapoV kirjoitti:
Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


Jos kytkin pohjassa pyrkii eteenpäin niin kytkin luistaa, eli sitä pitää kiristää.. :roll: Ensin kytkinkopasta ja sitten hienosäätö vaijerista ;)


perkeleen aapov puhut paskaa minkä ennätät :x kytkin ei irrota kun se pyrkii eteenpäin,ja luistaa jos kone huutaa ja mopo ei veä mihkää. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista