Nassek
- Pyörä:
- Pappatunturi -69
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 29.4.2009 21:11
Nyt olis semmosta ongelmaa, että 2 vaihde ei tahdo millään mennä päälle ja jos menee niin huudattaa välivapaita ja on vähän tökkivää menoa. Osaisko joku auttaa kuinka tällänen ongelma korjataan?
Ilmeisesti pitää säätää vaihdevaijereita vai olenko aivan metsässä? Jos niitä pitää säätää niin kuinka niitä säädetään ja mihin suuntiin ja mitä? Kyseessä siis käsivaihteinen pappa.
AGK
- Pyörä:
- Derbi Senda Xtreme & Tiger.
- Paikkakunta:
- Jossain pohjoisessa.
- Liittynyt:
- 1.9.2010 11:11
Ja missä kunnossa sulla on levyt? Oletko kokeillut öljyjä vaihtaa?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Mun viesti hautautuu taas :c
Ni nuo osat näkyy olevan niitattu kiinni jarrukilpeen?
Mittarinpyörittimen mutteri pyörii vaan akselin mukana, mikä juju?
Nassek
- Pyörä:
- Pappatunturi -69
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 29.4.2009 21:11
Anonyme kirjoitti:Ja missä kunnossa sulla on levyt? Oletko kokeillut öljyjä vaihtaa?
Levyjen kunnosta ei tietoa. öljyt vaihdettu viime kesänä, joten tuskin niistä on kii. öljyäkin on.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Retroilija kirjoitti:Mun viesti hautautuu taas :c
Ni nuo osat näkyy olevan niitattu kiinni jarrukilpeen?
Mittarinpyörittimen mutteri pyörii vaan akselin mukana, mikä juju?
Eihän siinä muuta ole niitattu kun se pellinläpykkä ja jarrukenkien vastakappale. Pyörittimestä en osaa sanoa, itellä sen on saanu kyllä helposti irti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ni miten mä sit irrotan ne osat? Emmä ainakaa mitää ruuveja nää.
97heppatyttö
- Pyörä:
- Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 28.3.2010 18:38
Miksi sinun täytyy ylipäätään maalata ne vanteet/keskiöt..?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
97heppatyttö kirjoitti:Miksi sinun täytyy ylipäätään maalata ne vanteet/keskiöt..?
No miksiköhän yleensä jotain maalataan...
Retroilija, laitoa jotain kuvia tänne, niin voisi olla helpompi neuvoa, kun tiedettäisiin edes mikä napa on kyseessä, ja nähtäisiin muutenkin homma paremmin.
Nyt olis semmosta ongelmaa, että 2 vaihde ei tahdo millään mennä päälle ja jos menee niin huudattaa välivapaita ja on vähän tökkivää menoa. Osaisko joku auttaa kuinka tällänen ongelma korjataan?
Ilmeisesti pitää säätää vaihdevaijereita vai olenko aivan metsässä? Jos niitä pitää säätää niin kuinka niitä säädetään ja mihin suuntiin ja mitä? Kyseessä siis käsivaihteinen pappa.
Jos vaihdevaijeria aletaan säätämään, menisin kysymään neuvoa VMPK:n puolelta. Sieltä saat varmasti paremmat ohjeet mitä täältä, kun noitten pappojen kanssa enemmän pelaavat.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Tämänhän takia tää pitää maalata.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Jos ei halua maalata, niin voi koittaa mitä tulee esim. rälläkkä + somalintussulaikka tms yhdistelmällä. Jopa pelkkä teräsharja saattaa riittää
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kyl mää sen maalata haluun mut se on ongelmana et miten pirussa mä saan purettua ton.
selleri
- Pyörä:
- tunturi ss -82....Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen EXC 09!
- Paikkakunta:
- Iisalmi
- Liittynyt:
- 4.8.2008 18:36
Toi näyttää kyllä semmoselta et kannattais kokeilla sellasella ihme sienel hinkata pois tuo.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tai sitten upotus sitruuna happoon, vuorokeuden liuotus, ja sen jälkeen hinkkaus teräsharjalla/pesu siellä hapossa (kumihanskat käteen, ja mieluiten jopa suojalasitkin päähän, jos vaikka sitä ainetta roiskuu!). jollei kaikki ruoste lähde helposti, laittaa vielä vaikka yön yli osan muhimaan sinne happoon, ja hinkkaa ja peseee seuraavana päivänä uudelleen ruosteita pois. Kun kaikki ruosteet sitten vihdoinkin saadaan lähtemään, osan kuivaaminen jollain kuumailmapuhaltimella, tai vastaavalla, ja heti joku rasva (wd40 tai joku vastaava, aika lailla ihan sama mitä rasvaa siinä on, kunhan on jotain öljyä sen osan päällä) siihen osan päälle ettei uudelleen ruostu(perustuu tämä rasva kai siihen, että happo tyhjentää ne metallin huokoset, ja sinne ei saisi päästä kosteutta ilmasta, jolloinka huokonen tukitaan rasvalla).
97heppatyttö
- Pyörä:
- Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 28.3.2010 18:38
lasikuulapuhalluskin on aika "hellä" noille osille,, ja helppo puhdistaa sillä
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kertokaa mulle ny vaa miten mä irrotan ton vivun.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista