Eskeditto
- Liittynyt:
- 23.5.2018 18:02
Vaihdoin mankiin suuttimen ja otin reikälevyn pois sitten se ei lähtenyt käyntiin vaan kun ryypyllä ja pysy käynnissä vaan ryypyllä eikä käynyt muutenkaan kunnolla. Sitten vaihdoin vakio suuttimen ja laitoin reikälevyn takas sama ongelma vieläkin
teucca81
- Liittynyt:
- 14.8.2018 21:43
Jos joltakin löytyy ylimääräiset monkeyn takaiskarit, putken lämpörauta ja etulamppu niin sellaisia voisi tarjoilla :
teucca81@gmail.com
KeviKoni
- Liittynyt:
- 1.11.2019 11:13
Apuja tarvis mankin kanssa. Tuli muksuille haettua emännän sedän vanha manki vm 84. Savutti melko reilusti joten aukaistahan se piti. Mäntä ja sylinteri näytti ihan hyviltä. Joskus vaihdettu ylikoon mäntä.
Kannessakaan ei mitään ihmeellistä näkynyt paitsi että venttiilinvarren kumeja ei ole ollenkaan. Jotaki o renkaita laiteltu venttiilin varteen. Pakoventtiilissä on venttiilin varren kumin tapainen metalliholkki. Räjäytyskuvissa näkyy että kumit pitäs olla mutta ei ole listattu numeroa niille. Mutta uudempaan löytyy numero ja ei ole taas sitten listattu numeroa pakoventtiiliin tulevalle metalliholkille niin kuin vanhemmassa. Tuleeko tähän vanhaan nyt nuo kumit vai ei?
Ja sopiiko esim 90vm tiivistesarja tähän 84vm koneeseen?
vantic
- Liittynyt:
- 5.7.2017 11:22
KeviKoni
- Liittynyt:
- 1.11.2019 11:13
Nuita räjäytyskuvia olen selaillut. Ilmeisesti siinä vanhassa kannessa ei ole samanlaisia venttiilin varren kumeja kuin uudemmassa.
Onko tietoa sopiiko 84vm moottoriin uudemman mallin sylinteri/kansisarja. Sais helposti kasaan ja pähkäilis joskus myöhemmin tuota vanhan kannen korjausta, mitä tälle pitäisi tehdä? Ongelma oli todella runsas savutus.
KeviKoni
- Liittynyt:
- 1.11.2019 11:13
Sopii uudemman mallin sylinteri/kansisarja 84 vm alakertaan. Kaasarin putsaus ja päristelemään
Jok Juh
- Liittynyt:
- 11.1.2020 2:33
Terve!
Tosa muutama päivä sitten tein täyden konerempan honda mankiin. Kun laitoin koneen kiinni runkoon ja aloin käynnistelemään kuuluu nakutus kannesta. Katsottiin kaverin kanssa monesti kaikki ajotukset läpi mutta nakuttaa silti! Venttiilit on myös säädetty 0.05mm. Vikaa ei löydy vaikka mitä tekis Hermot menee kun ei osaa.
Semmosta myös, että kun polkasee mankia käyntiin polin ottaa vasta alhaalla kiinni. Välillä otta kokonaan kiinni. Aukaisin kytkinkopan ja yritin kädellä polkasta ja toimi moitteettomasti. Epäilisin että kytkin ei ole mennyt oikein kiinni. Ja myös kun laitoin kytkinkopan kiinni niin se keikku siitä keskeltä. Sama homma jatkui taas!!
Tarvisin pikaista apua!
Jok Juh
- Liittynyt:
- 11.1.2020 2:33
Täsä tutkiskelun jälkeen se nakutus yläkerrassa johtuu siitä kun siinä on 50.50mm mänät kiinni, ku pitänyt porata sylinteriä niin se mäntä vain hakkasi siihen kannentivisteeseen. siinä tiivisteessä oli metallinen juttu männän kohalla johon se mäntä oli hakannu...
Käynistimestä en tiedä miksi ei pelitä. kytkin on oikein laitettu mutta ei auta. pitääpä purkailla motomottia ja kahtoa mikä on pielessä.
-ville
- Liittynyt:
- 31.1.2014 20:41
Iltaa! Kuvan mukainen kapistus tuli hommattua tänään. Tästä ei juurikaan muuta tietoa ole, kuin että ollut aikoinaan pihamopona. Myyjä kertoi että ajettu viimekai joskus 20v sitten.
Bensat vaihdettiin ja tulppa putsattiin, niin lähti muutamalla polkasulla käyntiin.
Mitähän vuosimallia tämmöinen on? Itse tutkiskelin ja arvioisin tuonne -80 luvun pintaan.
Sitten asiaan! Mikähän voisi olla vialla, kun kolmosvaihteella pitää ihmeellista kalkatusta veto päällä? Kaasua höllätessä loppuu. Ääni kuulostaisi tulevan vasemmalta puolelta moottoria. Kone nyt menee joka tapauksessa remonttiin kun merkkaa reviiriään.
Kaikenlaiset vinkit kyseisen vehkeen korjaamiseen otetaan vastaan. Ulkonäölle ei olisi tarkoitus tehdä muutakuin siistimistä ja tekniikka käyä läpi.
Jere1210
- Liittynyt:
- 2.2.2020 12:20
Morjes kestäisikö jincheng mankin 50cc alakerta 110cc yläkertaa?
worm75
- Liittynyt:
- 9.2.2020 19:28
-ville kirjoitti:Iltaa! Kuvan mukainen kapistus tuli hommattua tänään. Tästä ei juurikaan muuta tietoa ole, kuin että ollut aikoinaan pihamopona. Myyjä kertoi että ajettu viimekai joskus 20v sitten.
Bensat vaihdettiin ja tulppa putsattiin, niin lähti muutamalla polkasulla käyntiin.
Mitähän vuosimallia tämmöinen on? Itse tutkiskelin ja arvioisin tuonne -80 luvun pintaan.
Sitten asiaan! Mikähän voisi olla vialla, kun kolmosvaihteella pitää ihmeellista kalkatusta veto päällä? Kaasua höllätessä loppuu. Ääni kuulostaisi tulevan vasemmalta puolelta moottoria. Kone nyt menee joka tapauksessa remonttiin kun merkkaa reviiriään.
Kaikenlaiset vinkit kyseisen vehkeen korjaamiseen otetaan vastaan. Ulkonäölle ei olisi tarkoitus tehdä muutakuin siistimistä ja tekniikka käyä läpi.
Näyttäisi olevan malli 1986. Viimeinen kolmivaihteinen puoliautomaatti ja isolla tankilla. Klassinen punainen siltä vuodelta.
orson76
- Liittynyt:
- 15.2.2020 9:42
Ostaisin -87 Mankiin etuvalo-umpion sekä valokatkaisimen.
Jos löytyy niin tarjoa:
v.havivaara@gmail.com
Niko98885
- Liittynyt:
- 22.2.2020 17:37
Elikkäs kiinan kopio manki ei lähde käyntiin
tulppa vaihdettu välykset katottu uus cdi boksi hommattu kaasari putsattu manki saa kyllä kipinän mutta ei lähde käyntiin vaan hörähtää
Mikä voisi olla vikana?
jama12
- Liittynyt:
- 14.4.2020 20:30
Etsinnässä traktori mallin renkaiden keskiöt ja jarrukilvet. Tuntuvat olevan kiven alla.. Laittakaa viestiä, jos tulee ideoita!
Mankimies12345
- Liittynyt:
- 31.5.2020 22:49
Mankissani on siis sellainen +4 takahaarukka (ehkä) ja 320 iskarit niin ketjut ottaa ikävästi haarukan reunaan/niihin kiinnikepulttien kohtiin eli miten itse olette ongelman ratkaisseet?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista