Derbien virittäminen

mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut mooi » 16.3.2015 9:31

paljon vakiona on squish välys näissä derbin sylkkäsarjoissa et paljonko sitä uskaltas laskee :roll:
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 16.3.2015 23:10

Kansien välys vaihtelee tehdastoleranssista johtuen. Jostain syystä viimeistely näissä koneissa on aivan perseestä ja konetta availemalla ja tutkailemalla huomaa että juuri mikään osa ei sovi kunnolla toiseen. Itse jouduin mm. huuhtelulähdöistä ottamaan aika kasan lastua ennenkuin oli lähelläkään portaatonta.

Mutta löpinät sikseen, itselläni välys oli noin 2 mm tai vähän yli, ja sen voi turvallisesti laskea sinne vajaan millin tuntumaan. Välyksen mittaat helposti, kun taivutat juotostinan pätkän L-muotoon ja laitat sisään tulpanreiästä niin että tinalanka kosketta pytyn seinämää. Sitten vain pyöräytät konetta kerran jolloin tina puristuu squishvälykseen ja mittaat siitä työntömitalla.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Janne Räisänen
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2014
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.3.2015 9:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Janne Räisänen » 18.3.2015 10:14

miten saa derbi senda drd xtremen vm.2014 kulkemaan helposti 60 km/h ja helppo laittaa takasin vakioks?
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbinisti » 18.3.2015 19:31

Rajoittamaton CDI ja pidennät välejä. 12 piikkinen eturatas, niin pitäisi kulkea n. 60 ja silti jaksaa vetää.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 18.3.2015 20:44

Eikä todellakaan mitään rajoittamatonta CDI:tä. Se rajoitin ei näissä ole varsinainen kuristus vaan "turva" sen varalta ettei kukaan tietämätön vinguta liian pitkälle tai vaihda vahingossa täysiltä kiekoilta alaspäin. Vakioputki ei kutosella kierrä rajoittimelle asti.

Tuossa mopossa on 11/65 välit jotka rajoittavat nopeutta vaikka putki sinällään onkin ihan tehokas, joten kannattaa vaikka aluksi laittaa 13-piikkinen eteen. Myös pääsuuttimen koko kannattaa katsoa kohdalleen, nämä ovat melkein aina vakiona laihalla.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut derbinisti » 18.3.2015 21:05

CDI rajoittaa kierroksia, eikä ole mikään ns. turvaväline, vähemmän kierroksia = vähemmän huippuja. Tuolla 13 eturattaalla ja muuten vakiolla mopolla on typerä ajaa, koska se ei vedä kunnolla mitenkään päin.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 18.3.2015 21:32

Vakioputken tehoalue ei yllä sinne 9400 rpm mihin CDI rajoittaa, joten boksin vaihtaminen rajoittamattomaan ei lisää nopeutta ollenkaan. Edes tappolyhyillä vakioväleillä 11/65 ei päästä rajoittimelle asti kutosvaihteella (kokemusta asiasta on). Tottakai millä tahansa tehoputkella asia on eri ja CDI kannattaakin silloin vaihtaa rajoittamattomaan.

Muuten DRD X-tremen putki on kyllä "tehokas" vakionakin, nopeus on rajoitettu lähinnä väleillä. Kaverin muuten vakioon DRD X-tremeen on vaihdettu isompi suutin ja 13-piikkinen ratas eteen. Jaksaa vääntää oikein hyvin, kiihtyy yhtä nopeasti kun ei tarvi rämpätä vaihteita koko aikaa ja menee sen 57 GPS:ään.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut mooi » 21.3.2015 17:18

moromoro
tällä hetkellä derbissäni on viilattu metrakitin 50cc sylkkäsarja ja 16mm kaasari .nii ens viikolla ostan kaverilat arrowin teharin nii nyt pakoaukolla asteita noin 190 nii kannataisko sitä viel korottaa vai pitää tuossa ?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 21.3.2015 22:29

Turhaan sie sitä yhtään lähdet korottamaan ennen kuin oot kokeillut putkea mopossa, että tiedät minkälainen tehoalue siinä nyt sitten on.

Ota huomioon huuhteluaukkojen aukioloajat, jonka jälkeen voit laskea blowdownin.
Blowdown käytännössä siis määrittää pääosin moottorin luonteen sylinterin osalta.
Suuntaa antavaa tietoa.
Miikaaa
Liittynyt:
14.3.2015 0:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Miikaaa » 22.3.2015 15:48

Oisko mitään ehotuksia miten sais gilsun kulkeen alta 65 teharilla? :D Hyviä tehareita saa ehottaa vapaasti, vakioputkesta en tykkää ollenkaan mutta verotkaan ei nappaa :p (Gilera SMT 07)
NäsäriRacing
Pyörä:
Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.1.2014 19:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut NäsäriRacing » 22.3.2015 17:06

Älä mitää tehoputkee hommaa jos haluut et kulkee alle 65! Jos verot pelottaa nii jätä virittelyt sikseen.. :D Mutta jos sä nyt välttämättä haluat sen tehoputken nii joku kurillinen tehoputki tai sitten vaan enox tai tk (esimerkiksi) ja helvetin lyhyet välit :D
Miikaaa
Liittynyt:
14.3.2015 0:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Miikaaa » 22.3.2015 17:47

Paljonkoha mahtais enoxilla, throwerilla tai v6lla mennä 11-65? :D Ei muutako ko kuha poliisi alla ei 65 enempää menis :D
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 22.3.2015 19:37

Menee noin 64. Toinen vaihtoehto on laittaa vaikkapa 13/65 välit ja rajoitettu CDI. Sitten alakiertoinen putki kuten enoxi, MK Throweri tai V6. Näillä seteillä menee noin 62 km/h.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Miikaaa
Liittynyt:
14.3.2015 0:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Miikaaa » 23.3.2015 0:22

Leovinceä eniten harkinnu, kaverit meinas että rajotetulla boxilla alkais samantien piikin jälkeen ottaan rajottimelle. Sanoivat myös että 1165 poliisin alla enoxilla tai v6 menisi 70 :roll:
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 23.3.2015 1:44

Sanoo mitä sanoo, ite ajelin tolla 13/65 + rajotettu boksi setupilla Metrakitin kanssa viime talven, ja oli ihan 5/5 setti. Bonuksena luisutellessa se ettei kierrokset noussu liian ylös ja se rajottimen rätätätä oli ihana ku pidot irtos :D Eli hyvin riittää piikkiä.

Myös 11/65 välejä kys. putken kanssa koitettiin, ja alamäkeen meni kaasu pohjassa 64 km/h.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista