Rieju viritys

agetzy
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut agetzy » 18.8.2011 22:50

Melko helposti. Ducatin puolalta tulee vain yksi johto valosähköille, se pitää jakaa kahdeksi, koska Riejussa osa sähköstä on vaihtosähköä ja esim. moottorinohjausyksikköä varten jännitteensäädin ja konkka tasasuuntaavat sähkön.
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.8.2011 23:01

agetzy kirjoitti:Melko helposti. Ducatin puolalta tulee vain yksi johto valosähköille, se pitää jakaa kahdeksi, koska Riejussa osa sähköstä on vaihtosähköä ja esim. moottorinohjausyksikköä varten jännitteensäädin ja konkka tasasuuntaavat sähkön.

Kävin asiaa kyselemässä Rieju huollosta ja sanoivat että uudempiin MRT malleihin ei mene ducatin sähköt.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
^Samppa^
Liittynyt:
27.4.2010 23:33
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut ^Samppa^ » 18.8.2011 23:41

Menee kun vaihdatat: Staattorin,cdi:n, cdi:n johdot, vauhtipyörä, sytyksen muut palikat yms.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.8.2011 14:30

^Samppa^ kirjoitti:Menee kun vaihdatat: Staattorin,cdi:n, cdi:n johdot, vauhtipyörä, sytyksen muut palikat yms.

Ei mene uudempiin MRT malleihin. Olivat kokeilleet ja pitäisi lohkoja ja jotain muutakin koneesta uusia.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
agetzy
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut agetzy » 19.8.2011 15:27

Mikäs niissä Minarellin lohkoissa eroaa vuosimallien mukaan? Itse en kyllä tiedä, että olisi jotain eroja...
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
teraterminator
Pyörä:
Rieju rr 04, Honda cbr 125,Ktm 125sx, suzuki rg gamma 125, generic xor, pappa tunturi.
Liittynyt:
3.4.2011 20:53
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut teraterminator » 20.8.2011 21:22

Pelihullu kirjoitti:Tällä hetkellä on 90 suutin -04 RR:ssä ja onkohan se liian pieni? Kuri otettu pois liitoskohasta, 12/52 välit ja pipercross. Alkoi vaan mietityttämään kun kaksi päällä ajelin niin lämmöt nousi ja merkkivalo palo. Nesteet tarkistettu. johtuisikohan tämä suuttimesta?

edit: vai johtuukohan raskaasta kaasukädestä..

onks sulla otettu pakoaukon kohalta kansa se hitsattu kuri? Mulla meni putki punaseks ku oli se toine kuri siel. Heti ku otti pois nii toimi normisti:D
Riejuuu^^
Liittynyt:
11.8.2011 20:45
Teho piikki

ViestiKirjoittanut Riejuuu^^ » 22.8.2011 17:37

Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?
Skrapa
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59
Re: Teho piikki

ViestiKirjoittanut Skrapa » 22.8.2011 17:54

Riejuuu^^ kirjoitti:Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?


Ei kai se mitenkään rasia, eipä tuo kurillinen vakioputki kunnon "piikkiä" ota..
:3
Jonze-
Pyörä:
Keeway Hurricane 4t
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
12.6.2010 1:51
Re: Teho piikki

ViestiKirjoittanut Jonze- » 22.8.2011 21:25

Skrapa kirjoitti:
Riejuuu^^ kirjoitti:Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?


Ei kai se mitenkään rasia, eipä tuo kurillinen vakioputki kunnon "piikkiä" ota..


Lainatakseni ^Samppa^:aa kun oli niin hyvin sanottu.
^Samppa^ kirjoitti:No huh huh et sai hyvät naurut tosta "Vakio putki ei ota piikkiä" jos herra on yhtään syvemmälle perehtyny asiaan kun puhutaan "Piikistä" ni tarkotetaan pää asias tehoaluetta jolloin vääntö on suurin, et iha hyvä muute :,D


Ja ei rasita mäntää, ennemmin tehoputken piikki rasittaa mäntää (vakiomäntää ja kirpparin 15e mäntiä), tehoputken tehoalue on normaalisti paljon pidempi kuin vakioputkella, ja mopot on suunniteltu toimimaan täysin kurittomana joten huoleti voit ajella.
MopediPoika
Liittynyt:
19.7.2011 11:59
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut MopediPoika » 26.8.2011 18:57

Itselläni on siis Rieju MRT 50 Motard Europa, 2011 vuoden malli. Kulkee vakiona mittariin sen 50 km/h. Ajattelin piristää hiukan ottamalla holkin pois ja vaihtamalla suuttimen. Pätevätkö tuossa mopossa samat holkin poisto-ohjeet kuin tuossa MRT Pron kuristusten poistossa?

Tuolla holkin poistolla saisi kai vauhtia sitten sen 60 km/h. Kuinka iso suutin kannattaa laittaa holkin poistamisen jälkeen? 95 tai sitten 100? 105 lienee jo liian iso? Entä onko tuossa holkinpoistossa mitään riskiä, että jotakin tärkeää hajoaisi? Miten käy jos tiivisteet hajoavat?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.8.2011 23:37

MopediPoika kirjoitti:Itselläni on siis Rieju MRT 50 Motard Europa, 2011 vuoden malli. Kulkee vakiona mittariin sen 50 km/h. Ajattelin piristää hiukan ottamalla holkin pois ja vaihtamalla suuttimen. Pätevätkö tuossa mopossa samat holkin poisto-ohjeet kuin tuossa MRT Pron kuristusten poistossa?

Tuolla holkin poistolla saisi kai vauhtia sitten sen 60 km/h. Kuinka iso suutin kannattaa laittaa holkin poistamisen jälkeen? 95 tai sitten 100? 105 lienee jo liian iso? Entä onko tuossa holkinpoistossa mitään riskiä, että jotakin tärkeää hajoaisi? Miten käy jos tiivisteet hajoavat?

Putki auki palasiksi ja senkus porailee kaikki haitat ja turhakkeet irti. Omassa power up MRTssäni on nyt 95 suutin, mutta voisi laittaa 98 koska on vähän laihalla nyt. Mitkä tiivisteet siinä mukamas voisi hajota? Eihän putkessa kait mitään tiivistettä ole? Jos nyt päätät koneen kuitenkin avata niin osta ihmeessä uudet kannentiivisteet.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MopediPoika
Liittynyt:
19.7.2011 11:59
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut MopediPoika » 27.8.2011 0:14

Siis se holkkihan on alkukäyrän ja paisarin liitoslaipassa, eikö? Siellä alkukäyrän välissä pitäisi olla tiivisteet, jotka joutuu vetäämään irti jotta pystyy poraamaan kurin irti.

Paljonko oma MRT:si kulkee nyt ja olet siis holkin poistanut? Alkaako kuluttaa paljonkin enemmän bensaa holkin poistamisen ja suuttimen vaihdoin jälkeen?

Ja en siis ole varma onko tuo holkki samassa paikassa tuossa MRT Motard Europassa, kuin MRT Prossa. Miten sinulla oli tuossa MRT PowerUpissa?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut Onkimato » 27.8.2011 12:42

MopediPoika kirjoitti:Siis se holkkihan on alkukäyrän ja paisarin liitoslaipassa, eikö? Siellä alkukäyrän välissä pitäisi olla tiivisteet, jotka joutuu vetäämään irti jotta pystyy poraamaan kurin irti.

Paljonko oma MRT:si kulkee nyt ja olet siis holkin poistanut? Alkaako kuluttaa paljonkin enemmän bensaa holkin poistamisen ja suuttimen vaihdoin jälkeen?

Ja en siis ole varma onko tuo holkki samassa paikassa tuossa MRT Motard Europassa, kuin MRT Prossa. Miten sinulla oli tuossa MRT PowerUpissa?

Minulla oli power upissa Juurikin tuossa alkukäyrän ja paisarin välissä olevassa kappaleessa sellainen holkki. Se oli kiinni yhdellä hitsipallolla. Porasin siihen palloon hetkenaikaa ja viimeistelin dremelillä. Sitten otin hylsyn, asetin sen holkin päälle ja hienosäätölekalla täräytin irti. Välikappaleen laitoin takaisin paisarin ja alkukäyrän väliin. Ei siellä mitään tiivisteitä kyllä ollut. Omassani oli kyllä alimman ruuvin kohdalla hitsattu tai jotain tehty, mutta se aukesi kun avasi kaikki muut ruuvit ensin ja vähän väänsi sitä sivusuuntaan.

Kurit poistin, lisäsin öljysyöttöä ja vaihdoin 95 suuttimen. Alkoi kulkemaan sen 55-60km/h, mutta huusi aika hyvin ja sai kokoajan vaihtaa vaihdetta. vaihdoin eteen 14 piikkise eturattaan ja 14/52 välityksillä kiihtyy silti ihan hyvin, kulkee sen 64-68km/h riippuen siitä mitenkauan kiihdyttää (rajoitin alkaa hakkaamaan jo jossain 60km/h, mutta joustaa siitä vähäsen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MopediPoika
Liittynyt:
19.7.2011 11:59
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut MopediPoika » 27.8.2011 16:57

Siis eikö se välikappale ole hitsattu kiinni putkeen?

Mietin tätä vain siksi, että jos sen laipan ottaa irti putkesta, niin sen joutuu holkin poistamisen jälkeen hitsaamaan takaisin, eikö niin? Itselläni ei kotona ole hitsausvehkeitä, eikä koulussakaan ole teknistä työtä minulla...
R3VO
Pyörä:
-11 Rieju MRT -92 PV projekti
Liittynyt:
10.4.2011 19:50
Re: Viritys

ViestiKirjoittanut R3VO » 27.8.2011 17:46

siis hetkinen :s eli jos ne kurit meinas porata pois sieltä niin pitää halkaista putki?
sitten on sama onkelma kun MopediPojalla, kun ei ole hitsausälineitä kotona ja koulussa ei teknisen tunneilla anneta oikee viritellä mopoja...
ja tosiaankaan ei tullut toi öljynsyöttö mieleen, mites sitä lisättiin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista