Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 31.12.2011 15:04

Maillard-navoissa on ainakin ollut jonkinnäkösiä muttereita tossa vivussa(muistaakseni). Tuo kuitenkin taitaa olla Leleu, josta ei itellä ole suurempaa kokemusta. Oletko kattonut räjäytyskuvasta, että se vipu ylipäätään edes lähtee siitä irti?

Suosittelen silti ennen maalausta tuota sitruunahappokäsittelyä. Saa varmasti kaikki ruosteet pois.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 31.12.2011 15:29

Mä en ny tajuu. Räjäytyskuvassa näkyy että sen vivun sais irti, mutta mun jarrukilpi ja mittarinpyöritin on ihan eri näköset eikä vivussa oo mitään mutteria.
http://www.kotinet.com/korkki/faktaa/varaosaluettelot_tunturi/tunturi_mopedin_varaosaluettelo_mallit_60-94.pdf Sivu 99.
97heppatyttö
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 1.1.2012 18:17

tuo sun oma ei ilman väkivaltaa lähde irti.. ei ole tarkoitettu irroitettavaksi. ja eikös tuo kilpi ole alumiinia joten ei kai sitä maalata tarvitse?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.1.2012 18:24

Mutta alumiini ei ruostu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Zoneri » 1.1.2012 19:12

Nusnus alumiini hapettuu. :D
Al + O2 ----> AlO2.
Paska mikä paska.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 1.1.2012 19:33

Kai mää sit teen ton liotuksen hapossa. Kätevää ku äiti on apteekissa töissä ni saa ilmatteeks kemikaaleja :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 1.1.2012 20:35

Zoner v2 kirjoitti:Nusnus alumiini hapettuu. :D
Al + O2 ----> AlO2.

Joka on puhekielessä ihan eri asia kuin ruostuminen.


Tee sillä sitruunahapolla joku 5%-10% liuos, niin ei ole mitään järjettömän väkevää, eli ei haittaa vaikka vähän loiskuisikin iholle. En tosin tiiä tekeekö toi aine vahvanakaan mitään iholle.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.1.2012 10:37

Lähteekö tuo akseli ihan vasaralla ja putooko sit laakerit pois? Ny ois sitruunahappoo.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 7.1.2012 0:12

Tilaus moparille vetämässä, mietin onko kannattavaa ostaa se lohkojen avarrusjyrsin? Pitäisi olla 75cc:lle mitoitettu.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.1.2012 1:14

Suht kätevä voisi olla jos noita 75cc avarruksia tekee. Kaiketikkin laitetaan pinnapultteihin kiinni se häkkyrä, ja porataan siinä setissä mukana tulevalla terällä vaan läpi.

70cc avarrukset on sen verta helppoja tehdä dremelilläkin (ilmeisesti se koroke pois vaan?), mutta 75 ccssä taitaa olla enemmän haastetta. Kaiketikkin pitää varoa erityisesti niitä pinnapulttien ympärystöjä, ettei ota liikaa ttavaraa pois ympäriltä, jos olen asian oikein käsittänyt?

Pitäisi itekkin laittaa tilausta vetämään, ja tilata ton pappatunturin etujarruun uusi levittäjä, ja se toinen tappi mihin ne palat tulee kiinni.

BTW, ei kellään olisi kunnossa olevaa pappatunaan tulevaamaillard-jarrukilpeä, jossa lukee ATOM? Olisi tarvetta kun tonne oman jarrukilven sisälle on katkenneet ne tapit, jotka pitää sen haarukkaosan paikallaan...Voisi haarukkaosa pysyä kyllä paikallaan ihan tolla yhdellä pultillakin, mutta mieluummin ostan uuden.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.1.2012 1:56

Mähän otan ton jarrurummun akseleineen kouluun mukaan, laitan sorviin kiinni ja koitan irrottaa sen mittarinpyörittimen mutterin hitaalla asetuksella ja jakarilla. Jos ei sillä lähe ni perkele.
Viimeksi muokannut Retroilija päivämäärä 7.1.2012 2:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 7.1.2012 2:21

Slerpa: Tsekkaa Sillankorvalta. Siellä on muistaakseni uusia kilpejä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.1.2012 2:33

Ei ollut kun kävin pari vuotta sitten. Pitänee soitella jos olisi jostain saanut sellasia hankittua. Hinta on tietysti tollasissa kammottavan ja järkyttävän välimaastossa?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 7.1.2012 15:31

Ei, taisi olla jotain 10e kipale kun tsekkasin joskus muistaakseni Leleun kilpeä.. Voi olla että oli maillard.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.1.2012 22:26

No, siinä tapauksessa pitänee pirauttaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista