DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

aaron_gr
Liittynyt:
12.7.2014 2:20
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aaron_gr » 25.7.2014 7:49

Minkä kokosia suuttimia teillä on detseissä missä tyhjä putki? Itsellä on 98 kokone ja silti pätkii täyskaasulla
Detukki
Pyörä:
Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
21.6.2014 23:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detukki » 25.7.2014 14:09

Itellä oli tyhjennetyllä vakioputkella 100 suutin toimi hyvin mutta se on niin yksilökohtaista se oikea suutin niin koita väliltä 95-105 vaikka...
Detsoni80
Liittynyt:
27.3.2012 21:14
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsoni80 » 25.7.2014 15:42

Itellä on Leovincen kanssa 92 suuti ja toimii hyvin.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 28.7.2014 22:48

moikka! nyt tarvisin todella apua! eli dtssä ollut vikana jo jonkin aikaa ettei lataa kunnolla, valot himmenee vähän ajon jälkeen. noh ajattelin että se vika on staattorissa ja vaihdoin sen. ennen akun jännite käynnissä oli 12,7 ja nyt 11,7. ei väliä painaako kaasua tai mitään, lataus virtaa ei tule. mistä johdosta staattorilta tulee lataus virta? ja mihin ihmeeseen se matkalla häviää :x mittasin kaikki staattorilta tulevat johdot läpi ja mistään ei käynnissä tullut virtaa. keltainen johto on ainoa joka ei mene boxille joten oletettavasti se on laturin johto? nyt tarvis tosiaan nopean vastauksen :(! setä sininen ei tykkää jos ajelee ilman valoja :D
have-97_
Liittynyt:
13.6.2013 14:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut have-97_ » 29.7.2014 17:35

Mikäköhän on dt:ssä vikana kun vuodattaa bensat kaasarin kohokammion kopasta lähtevästä huohotusletkusta lävitse maahan asti valuen? Onko liian pieni suutin vai mikä on vikana? Koho on vaihdettu, koska kohossa oli halkeama ja bensaa pääsi sisälle, joten siitä ei ole kiinni, että bensan tulo ei loppuisi? Kyseessä on vakio dt 50 kaasari.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.7.2014 16:40

[quote="jonetzu"]moikka! nyt tarvisin todella apua! eli dtssä ollut vikana jo jonkin aikaa ettei lataa kunnolla, valot himmenee vähän ajon jälkeen. noh ajattelin että se vika on staattorissa ja vaihdoin sen. ennen akun jännite käynnissä oli 12,7 ja nyt 11,7. ei väliä painaako kaasua tai mitään, lataus virtaa ei tule. mistä johdosta staattorilta tulee lataus virta? ja mihin ihmeeseen se matkalla häviää :x mittasin kaikki staattorilta tulevat johdot läpi ja mistään ei käynnissä tullut virtaa. keltainen johto on ainoa joka ei mene boxille joten oletettavasti se on laturin johto? nyt tarvis tosiaan nopean vastauksen :(! setä sininen ei tykkää jos ajelee ilman valoja :D[/quote]

Jännitteensäädin paska, se keltainen johto menee juurikin siihen. Löytyy oikean takakatteen alta. Tilalle VAIN alkuperäistä. Tsekkaa toki samalla johtojen ja liittimien kunto.

[quote="have-97_"]Mikäköhän on dt:ssä vikana kun vuodattaa bensat kaasarin kohokammion kopasta lähtevästä huohotusletkusta lävitse maahan asti valuen? Onko liian pieni suutin vai mikä on vikana? Koho on vaihdettu, koska kohossa oli halkeama ja bensaa pääsi sisälle, joten siitä ei ole kiinni, että bensan tulo ei loppuisi? Kyseessä on vakio dt 50 kaasari.[/quote]

Uusi koho jumissa tai bensanpinta säädetty liian ylös.

E:Mikäs helvetti näitä quoteja vaivaa?
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 30.7.2014 16:46

kerkesin tilata jo tarvike osan.. mikä siinä on huono jos tilaa tarvike osan :D nimittäin meni jo ku makso 15 e ja mc-scatterilta ois maksanu 50 e 8o

Edit: en saanut yleismittarilla virtaa staattorilta mutta onneksi staattorin johto osui runkoon ja pisti kipinää nii ymmärsin mitata. staattorilta tulee näemmä vaihto virtaa :eek: :roll: vaihtaako tuo jännitteen säätäjä sen vai onko tuo vaihtovirralla toimiva koko järjestelmä ?
Viimeksi muokannut jonetzu päivämäärä 30.7.2014 16:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.7.2014 16:48

2 tarvikesäädintä tuhos 30€ edestä h4:ia ja 2 ledtakavaloa. Pukkas kierroksilla yli 22V jännitettä.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 30.7.2014 16:52

no voi perse :eek: ei haluis tuhota noita xenon lyhtyjä ku on jonkin verran rahaa menny :D pitää yleismittarilla mitata lähtevä virta ennenku laittaa kiinni. autaako asiaa etuvalon kannalta yhtään että se on vedetty akulta :roll: ?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.7.2014 16:53

No sulla voi olla parempi onni. ->06 lataa samalla johdolla akkua ja syöttää valoja, joten ei vaikuta asiaan. Kannattaa yleismittarilla tsekkailla niin välttyy turhilta vastoinkäymisiltä.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 30.7.2014 16:56

kiitos avusta! arvasin että jos joku nii malagutisti osaa auttaa :) osaatko sanoa vielä tuohon mun edittiin että onko normaalia että staattorilta tulee vaihto virta ? ja muuntaako jännitteen säädin sen jotenkin?
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 30.7.2014 17:08

have-97_ kirjoitti:Mikäköhän on dt:ssä vikana kun vuodattaa bensat kaasarin kohokammion kopasta lähtevästä huohotusletkusta lävitse maahan asti valuen? Onko liian pieni suutin vai mikä on vikana? Koho on vaihdettu, koska kohossa oli halkeama ja bensaa pääsi sisälle, joten siitä ei ole kiinni, että bensan tulo ei loppuisi? Kyseessä on vakio dt 50 kaasari.

jos tarkotat sitä letkua mikä lähtee kohokammion alapuolelta nii sehän on se tyhjennys letku? sulla falskaa se ruuvi millä kohokammion saa tyhjennettyä
Yamaha50R
Liittynyt:
30.7.2014 18:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha50R » 30.7.2014 18:44

Ostin tuossa pari viikkoa sitten yamaha dt:en. Vuosimalli 08. Semmonen "ongelma" ilmennyt että kytkinpommilla pätkii, ihan kuin katkaisisi sytyksen. Morikki ohitettu ledillä. Sitten se irtosi se ledi (edellinen omistaja paskasti laittanu) ihmeteltii ku ei lähteny käyntiin. Sitten vedettiin suoraan kiinni ilman lediä jolloinka rajoitti. Sitten kun keulii kytkinpommia antaa niin ei pätki. Sitten ohitettiin morikki taas diodilla niin ei rajoita enää mutta taas pätkii? Onko muuta mahollisuutta muutaku että poraa morikin? Auttaako sekään? :s
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 31.7.2014 8:26

Poraa se boksi niin on elämä helpompaa. Mulla aiheutti ledit aikanaan kummallista hyytyilyä ja pätkimistä.
jonetzu kirjoitti:kiitos avusta! arvasin että jos joku nii malagutisti osaa auttaa :) osaatko sanoa vielä tuohon mun edittiin että onko normaalia että staattorilta tulee vaihto virta ? ja muuntaako jännitteen säädin sen jotenkin?

On normaalia. Jännitteensäädin pitää vain jännitettä sopivalla tasolla. Akulle menevästä johdosta löytyy diodi joka päästää vaihtovirrasta vain positiivisen puoliaallon läpi. Valoillehan tulee vaihtovirta.
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 31.7.2014 20:44

moroo!
mittasin puristukset ja sain lukemaksi oikein mitattuna 8 kiloa. tehtaan mukaan uutena puristukset on ollut 12 kiloa. saavuttaako uudella männällä ja pytyn porauksella läheskään tuota 12 kiloa ja onko tuolla edes suurta vaikutusta vääntöihin.. kauhean luumun olonen tuo moottori :itku: jos ne sais nostettua edes sinne 10 kiloon niin tuleekohan edes eroa jonka huomaa :eek:

edit: vaihdoin jännitteen säätimen ja hyvin toimii 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista