Suzuki PV huolto/tekniikka

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 7.10.2013 18:50

No ainaskin suutin on aivan liian pieni. Mut ei se siitä välttämättä johdu, koska ainakaan teoriassa pääsuuttimen koko ei vaikuta käynnistymiseen.

Onko sulla alkuperänen läppis vai joku tarvike ? Imuvuotoja ? Läpät onko ehjät ?

Sytkän oon aina laittanu siten että se aluslevyssä oleva merkki siihen keskelle sitä kiinnityskohtaa.

Tosta bensapinnansäätämisestä oon joskus ottanu kuvan:

http://aijaa.com/E4B7Jk

Se siis säädetään siten et kaasari käännetään ylösalasin, sit laitetaan se työntömitan tikku siihen tiivistepinnan päälle, ilman tiivistettä. Sit asennoks toi 22,4mm ja koitetaan saada koho samalle kohtaa. Tossa on toi +- milli, mutta mulla oli 23,5mm ja ei toiminu kunnolla. Nyt joku tosi lähelle 22,5.
Tsekkaa pv proju!
jarzko
Pyörä:
Suziki Pv
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
18.4.2013 22:19
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jarzko » 8.10.2013 9:20

Pytty on tarvike läpiskä. Läpät oon kattonu moneen kertaan. Suutin on luultavasti lähellä vakio kokoa. Sytkääkin oon yrittä säädellä mutta ei ole tolkkua löytyny. Imuvuotoja ei ole ainakaan omasta mielestä havaittavissa. Täytyy kokeilla jotain 70 kokosta suutinta ja säätää toi bensanpinta
jarzko
Pyörä:
Suziki Pv
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
18.4.2013 22:19
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jarzko » 8.10.2013 19:47

Juu elikkä kävin tänään laittelee mopoa. Säädin bensanpinnan kohdalleen ja vaihdoin isomman suuttimen ja säädin sytkääkin. Mopolla pystyy ajamaan vain kaasu pohjassa ja moottori kuumenee aikalailla pienenkin lenkin jälkeen. Missähän olis vika? Muistinkin väärin pytyn koon. Se onkin 60 läpiskä.
Putkoz
Liittynyt:
12.10.2013 14:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putkoz » 12.10.2013 14:33

Terve! Onko pv:n jännitteensäädin kytketty oikein, kun kaasua antaessa valot kirkastuu, entä saisko noita sähköjä kytkettyä sillei et ku jarrua painaa ni ei etuvalo himmenis? :)
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 12.10.2013 15:08

Sen valotehon kuuluu kirkastuu ku antaa kaasuu
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Putkoz
Liittynyt:
12.10.2013 14:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putkoz » 12.10.2013 15:48

Entä toi jarru juttu
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 12.10.2013 18:25

Siis haluat sillei et ku painaa jarruu nii etuvalo himmenee? Miks ihmees ku sehä himmenee heti ku ei anna kaasuu :lol:
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Putkoz
Liittynyt:
12.10.2013 14:11
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putkoz » 13.10.2013 17:35

Ei, vaan mikä on vikana kun valo himmenee ku jarrua painaa? :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.10.2013 18:38

Ei mikää. Virta vaan ei riitä ja siks himmenee. Tietäähän sen siitäkin kun kaasua antaessa valot kirkastuu. Ku virtaa tulee lisää ni ne kirkastuu, mut sit kun tulee kuormitusta (=jarruvalo) ni muut valot himmenee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jarzko
Pyörä:
Suziki Pv
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
18.4.2013 22:19
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut jarzko » 13.10.2013 20:27

Mielstäni tossa sun valo jutussa on että jännitteensäädin ei toimi oikeen tai ollenkaan. Koska jännitteensäädin antaa tasaista virtaa kaikille polttimoille.

Sain ton omani pv:n käyntiin. Vikana oli kaasuttimen säädöt. Ilmaruuvia piti kääntää kaks kierrosta auki ja neulaa säätää sekä vaihtaa tyhjäkäyntiruuvi. Nyt rokkaa ja toimii niin kuin pitääkin.
Suzuki PV J.N
Liittynyt:
25.10.2012 17:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suzuki PV J.N » 13.10.2013 20:52

Apua! Ostin vastikään pvn suht halvalla. Isä kävi sen sitten hakemassa ja kovin oli kehunut isä kuinka hyvin se sitten oli käynyt tyhjäkäyntiä ostopaikalla. No ite meinasin että pitää sitte sitä testata ja yllätys yllätys ei lähtenytkään käymään monta kertaa työntelin eikä mitään. Katoin tulpan joku BR9ES no vaihdoin sen normiin (BP6ES) hyvä kipinä mutta ei käyntiin. Kaasari oli 16mm dellu jonka putsasin huolella 3 kertaa, eikä vieläkään käyntiin. No vaihdoin kaasarinki 16mm aito mikuni jossa kopion kohokammio sama kuitenki. Koitin työntää 4 kertaa eikä mitään. Mikä ihme on???!!! :x . Tiivistemassalla tiivistetty hyvin yläkerta eli imu vuoto lähes mahdoton. Tekniikka on 50cc poweri 16mm mikuni ja tehari. Ja siinä on joku ihme sammutusnappi niin voisko siitä johtua??
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 15.10.2013 21:22

bensahana kiinni? :lol: Ootkos heittäny tulpanreiäst bensaa?
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Suzuki PV J.N
Liittynyt:
25.10.2012 17:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suzuki PV J.N » 16.10.2013 8:11

"Vika" löyty piti imua laittaa meleko paljo niin lähti käymään. :D Mutta sitte löyty uus pulma tyhjä käynnillä ei käy kovin hyvin ja sammuu jos ei laita kaasua ja ku lähtee ajamaan niin laittaa yli puolen kaasun niin booaa joka vaihteella. Oisko liian pieni suutin tai säädöt perseestä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.10.2013 11:16

Säädöt vituillaan. Joskus on jos on melkeen varma viasta niin oma-alotteisuus ei ole kiellettyä, melkeempä jopa suositeltavaa. Koska jos sillä pelillä on kiire niin ei oo iso vaiva koittaa auttaako isompi suutin. Sitäkin nopeempi tapa on ajaa ryypyn kanssa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 16.10.2013 13:44

Jos vien mun 50cc p+ pytyn poraukseen ja aattelin ostaa siihen ite laadukkaamman männän. Niin otan männän mukaan ja käsken porata sille sopivaks. Mutta jottei tuu mitään väärinkäsityksiä, niin mikä se välys pitää näissä ilmajäähy 2 tahdeissa olla ? :)
Tsekkaa pv proju!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista