DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 10.11.2012 16:47

TunturiDT kirjoitti:nii mutta kuulemma jos on viriä ni kannattaa olla se. ja br9es ei toimi joten pakko olla 8 mulla

Mistä lähtien pitäis olla lämpimämpi tulppa jos on enemmän "viritystä"? Eiköhän se oo toistepäin...
_Samurai_
Liittynyt:
27.8.2010 21:49
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _Samurai_ » 10.11.2012 17:05

TunturiDT kirjoitti:
_Samurai_ kirjoitti:mites ois ku ajoin dt:llä ja sit se vaa sammu, polin siin hetken ni lopulta lähti käyntii ryypyn kanssa (lämmin kone). no ajoin vähän matkaa ni se taas sammu eikä lähteny enää käyntii :o missäs on vika?

oisko tulpassa vika. itellä kävi noin ja tulpan vaihdolla rupes toimii mutta samoin kävi ja sitte vaihdoin br8es mallin tulpan ja hyvin pelaa vieläki

ei auttanu tulppa, oisko se sähköis vika :s
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 10.11.2012 17:30

Miiggael kirjoitti:
TunturiDT kirjoitti:nii mutta kuulemma jos on viriä ni kannattaa olla se. ja br9es ei toimi joten pakko olla 8 mulla

Mistä lähtien pitäis olla lämpimämpi tulppa jos on enemmän "viritystä"? Eiköhän se oo toistepäin...

joku pienkone asiantuntija sen sano mutta enpä tiiä. kyllähäntuo ainakin mulla paremmin kasilla toimii ja "Mitä enemmän moposi kiertää/viritetty, valitse kylmempi tulppa" -Motot.net . mopossani moric=kiertää ihan älyttömän huonosti. johtuisko siitä että 8 mulla toimii paremmin
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 10.11.2012 17:36

_Samurai_ kirjoitti:
TunturiDT kirjoitti:
_Samurai_ kirjoitti:mites ois ku ajoin dt:llä ja sit se vaa sammu, polin siin hetken ni lopulta lähti käyntii ryypyn kanssa (lämmin kone). no ajoin vähän matkaa ni se taas sammu eikä lähteny enää käyntii :o missäs on vika?

oisko tulpassa vika. itellä kävi noin ja tulpan vaihdolla rupes toimii mutta samoin kävi ja sitte vaihdoin br8es mallin tulpan ja hyvin pelaa vieläki

ei auttanu tulppa, oisko se sähköis vika :s

tappokatkasia pohjassa? muuta en keksi itse
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.11.2012 17:49

Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)

Ihmettelen suuresti miten lämpimämpi tulppa toimii paremmin. Melkeen sanoisin ettei kaikki oo sillon kunnossa.

Ja kyllä, Motot.netissähän lukee noin. Huomioi, että mitä isompi luku tulpassa on, sitä kylmempi se on. Eli jos vaihdat 9->10, vaihdat kylmempään. Kuumempaa ei ikinä pidä laittaa. Voi aiheuttaa nakutusta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 10.11.2012 18:03

Reetuhai2 kirjoitti:Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)

Ihmettelen suuresti miten lämpimämpi tulppa toimii paremmin. Melkeen sanoisin ettei kaikki oo sillon kunnossa.

Ja kyllä, Motot.netissähän lukee noin. Huomioi, että mitä isompi luku tulpassa on, sitä kylmempi se on. Eli jos vaihdat 9->10, vaihdat kylmempään. Kuumempaa ei ikinä pidä laittaa. Voi aiheuttaa nakutusta.

tappokatkasia on punanen nappi sinisen "mode" napin yläpuolella oikean käden kahvan luona. ja sanoinhan että moponi kiertää huonosti moricin takia joten varmaan sen takia kasi toimii paremmin mulla
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 10.11.2012 18:34

Reetuhai2 kirjoitti:Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)


Tappokatkaisija tuli vasta 07-> ylöspäin.
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.11.2012 20:24

Ainiin, vanhassa DT:ssä se vissiin olikin... Empä oo muistanu.

Ja minkäs takia sitten vakiona on 9 tulppa, jos toimis 8:lla paremmin? :roll:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 10.11.2012 23:10

Cr3ator kirjoitti:2008-vuoden DT:n mittaristo ei toimi. On kokeiltu uudella akulla mutta ei siltikään toimi. Uudella akulla (joka on varmasti täysi) ehkä alle puoli sekuntia ja merkkivalot välähtää ja sitten sammuu. Nyt kysynkin, että voisiko joku kiltti laittaa/linkittää valokuvan josta saisin selville että mikä on tämä varaparisto?

Polttaako sulakkeen joka kerta? Ei siellä mitään varaparistoja ole ;)
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 10.11.2012 23:25

Ei se voi polttaa sulaketta kun aina virtojen päällelaiton yhteydessä välähtää, ei siis pitäisi olla sulakkeesta kiinni?

Lisäyksenä vielä että mittari näyttää kaiken paitsi nopeuden normaaliti sinä lyhyenä hetkenä minkä se ehtii olla päällä, myös merkkivalot toimivat.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 10.11.2012 23:40

Mikä näissä on ketjujako?
Midrace Aerox projekti
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.11.2012 0:16

Perus 420.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sooT
Liittynyt:
29.1.2012 15:19
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sooT » 11.11.2012 2:05

Mikäs mittarissa olisi kun välillä suuremmilla kiekoilla mittariin alkaa syttymään valoja, mutta muuten ne ei pala?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 11.11.2012 2:56

Kiitokset Reetulle. Meniskö tällanen takaratas tohon DTseen? http://www.24mx.fi/motocross/p/twenty-t ... ketjut/k6/
Midrace Aerox projekti
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 11.11.2012 11:13

Ei, koska pultit eri kohdissa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista