Puch-moottoriset Tunturit

_otou_
Pyörä:
Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.5.2010 21:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut _otou_ » 10.1.2012 22:39

Slerpa_ kirjoitti:Tuolta saa aika monipuolisesti: http://www.puchshop.de/catalog/motorteile-zylinder-c-29_47.html

Kaikki muut 50cc pytyt tuolla (paitsi metra?) vaatii ennen asennusta että helmoja hiodaan (tai sorvataan, tai mitä vaan) ohkasemmaksi.

Tietoa mikä noista viiskymppisist olis paras? :D tai hyvä. Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa? Minkä takia helmoja ohkasemmaks, et sopii lohkoihin?? :)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.1.2012 22:58

Yleisesti ottaen laatu menee hinnan mukaan. Lisää hintaa tietysti tuo se, jos siinä pyttysatsin mukana tulee jotain roinaa. Athena ainakin on ihan laadukas ja metra ihan laatu. Airsalit on vähän kyseenalasia noitten muitten halpis pyttyjen kanssa laadun suhteen.

Helmoista pois en vuoksi juuri että menee lohkoihin ilman että lohkoja täytyisi avarrella. Suositeltavaa tietysti olisi avarrella noista huuhtelun alut huuhtelukanavan kokoseksi, mutta kulkee ilman avarruksiakin.
_otou_
Pyörä:
Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.5.2010 21:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut _otou_ » 10.1.2012 23:08

Slerpa_ kirjoitti:Yleisesti ottaen laatu menee hinnan mukaan. Lisää hintaa tietysti tuo se, jos siinä pyttysatsin mukana tulee jotain roinaa. Athena ainakin on ihan laadukas ja metra ihan laatu. Airsalit on vähän kyseenalasia noitten muitten halpis pyttyjen kanssa laadun suhteen.

Helmoista pois en vuoksi juuri että menee lohkoihin ilman että lohkoja täytyisi avarrella. Suositeltavaa tietysti olisi avarrella noista huuhtelun alut huuhtelukanavan kokoseksi, mutta kulkee ilman avarruksiakin.

Joo mutta noi hinnat on taas vähän kovia, siis athenat ja metrat :D Tarviiko kansi tilalta myös? Sen hinta ei ainakaa päätä huimaa :D:D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.1.2012 23:18

kansi tarvitaan jollei pytyn mukana sitä tule.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 10.1.2012 23:34

_otou_ kirjoitti:Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa?


Helposti jos vaan männän-renkaat pysyy perässä esim. mopparin L-Profiili mäntä niin ei ainakaan m-renkaat lähde sirittämään vaikka puchin kone nyt sirraa aina.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.1.2012 23:42

Ei kai ne m-renkaat viripytyissä 70 vauhdeissa (ja niillä kierroksilla) vielä lähde lepattelemaan?
_otou_
Pyörä:
Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.5.2010 21:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut _otou_ » 11.1.2012 8:51

pbt kirjoitti:
_otou_ kirjoitti:Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa?


Helposti jos vaan männän-renkaat pysyy perässä esim. mopparin L-Profiili mäntä niin ei ainakaan m-renkaat lähde sirittämään vaikka puchin kone nyt sirraa aina.

Mitä tolla satsilla sit suunnilleen sais? 80km/h ois ihan sopiva vauhti varmaa jo :D vai miten tiikeri käyttäytyy kovis vauheis, alkaako vispaa ja sellai..
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.1.2012 14:54

Laakerit. Ei saa irti. Happo. Kestääks?
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 11.1.2012 16:19

_otou_ kirjoitti:Mitä tolla satsilla sit suunnilleen sais? 80km/h ois ihan sopiva vauhti varmaa jo :D vai miten tiikeri käyttäytyy kovis vauheis, alkaako vispaa ja sellai..


En mene täysin varmaksi sanomaan mutta voi mennä tuon 80 jopa vakio pytyllä kun oman breikin huiput on 76 sellaisen siritys kuoron saattelemana. Kiinni oli hitusen siistitty vakio pytty, muffleri, 16mm kaasari ja 13/30 välit. Vaikka kuullostaa hullulta mutta nuokin välit huusi loppuun yllättävän nopeasti.
Ja tietääkseni tiikerissa on isommat pyörät kun breikissää että hyvinkin mahdollista että saat 80 rikki.
En jaksa nyt sitten jaksa ruveta väittelemään asiasta enemmän tietävän kanssa.

Ei ole tiikerin ajettavuudesta kokemuksia mutta tuo oma breikki ei ainakaa vispannut hirveesti huipuissa. Joka on 76.

Slerpa: Tarkoitin lähinnä kirjotuksessa että jos vakio pytyllä huippuja hakiessa mäntä kannnattaa vaihtaa L-Profiili.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 11.1.2012 16:41

Eikai sen pitäs vispata kovin pahasti kunhan kaikki pyöränlaakerit on kunnossa sekä takahaarukan puslat.

Vanteissa kannattaa kanssa kahtoa että pinnat on kireällä ja että ykskään ei oo poikki.
Viime kesänä sain tuosta pinna vanteesta lähestulkoon kaikki pinnat paskaks (käytännössä omaa tyhmyyttäni, kun en vienyt mihinkään pinnotettavaks) ja sen jälkeen siirryin nuihin puolavanteisiin. Mutta tietenkin tämäkin varmaan aika yksilö kohtasta.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.1.2012 17:20

Kyl kyl, mut mä ny olisin liottamas tota napaa sitruunahapossa et saa ruosteet pois ja akseli o ruostunu kii laakereihin, et kestääkö ne laakerit sen?
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut J00N4 » 12.1.2012 1:06

Morjes!

Iteltä löytyy tallista aika hyväkuntoinen -82 Super Sportti KUVA. Oon aatellu että vois ehkä jossain vaiheessa tehdä täydellisen entisöinnin kyseiselle laitteelle ja konerempan. Osiahan ainakin aikoinaan sai Voimakoneelta.

Mutta tosta konerempasta lähinnä haluaisin tietää lisää, löytyykö koneenkin kaikki osat Voimakoneelta? Ja mitäs kaikkea sinne pitäisi vaihtaa? En ole koskaan alakertoja avannut joten tarvitsisin hyviä ohjeita ja räjäytyskuvia.. Jos joku vaan jaksaisi hieman nähdä vaivaa ja auttaa mua olisin todella kiitollinen! :)
Galleria KLIKK!
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut miksuhh » 12.1.2012 1:37

Näin moottorin lähtökuntoa tai muuta vastaavaa tietämättä, listattuna osia joita ainakin yleensä koneremontissa vaihdetaan. Jos nyt alakerta ihan läpimätä paska niin asia aina erikseen että mitä lähdetään vaihtamaan. ;)

- Täydellinen tiivistesarja
- Täydellinen stefasarja
- Kampiakseli
- Runkolaakerit
- Uudet öljyt
+ Rikkoutunut / vaihdon tarpeessa olevat osat

Hyvät aloittelin ohjeet, niksit sun muut löytyy seuraavista linkeistä itselle ollut ainakin todella suuri apu ensimmäisiä koneremontteja tehdessä.

http://www.motot.net/wiki/Yleinen_moott ... kamis-opas
http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen
http://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminen
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -vainio- » 12.1.2012 2:32

Älä nyt helvetissä tuolle muuta tee kuin koneremppa. Kuvan perusteella suhteellisen orkkis ja siisti, kuuluuhan vähän ajanpatinaa olla, kerta ei mikään jordaanista nostettu raato ole. ;)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.1.2012 8:41

:o
Toihan on aivan pirun hienos kunnos, ei todellakaa tarvi tosta alkaa entisöimää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista