Gilera RCR/SMT

m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 20.7.2012 23:01

Saako kunnon kipinää? Onko kaasarin säädöt hyvät, ettei käy liian laihalla tai liian rikkaalla? Aluks kannattaa kiristää ne pultit, jotka yhistää pytyn ja putken, jos kerta tulee jotai paskaa sieltä välistä. Ja veikkaisin että kaasarin säädöt on perseellää, tai kipinä on huono eikä bensa ja öljy pala puhtaasti, jolloin se palamaton seos menee putkeen ja valuu sieltä jostai ulos. nii koitappa vaihtaa tulppa ja säädä kaasari 8)
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
v1lzu
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
15.8.2010 13:40
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut v1lzu » 20.7.2012 23:38

Emy kirjoitti:Minkä kokonen suutin sulla on? kuulostaa vähän siltä että tukehtuu tai sitten seokset ei sovi tolle putkelle.

72 suutin täl hetkellä
Emy
Pyörä:
Gilera smt, Husqvarna Sm 125
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
3.12.2010 23:01
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Emy » 21.7.2012 23:13

Suosittelen kokeilee isommalla suuttimella. 72 kuulostaa aika pienelle teharin kanssa.
http://www.motot.net/galleria/albumi21846/Käyhhän tsekkaa husq projeksti kuvia
Gil3joon
Liittynyt:
12.5.2012 4:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Gil3joon » 23.7.2012 19:34

joo ei auttanu tulpan vaihto, koitin kanssa säätää säädöt. vein suoraan huoltoon kaasarissa sanoi oleva jotain
jare&villegalle
Liittynyt:
19.9.2011 16:19
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut jare&villegalle » 26.7.2012 0:05

hei! kyselisin tässä kaverin puolesta että missä kohtaa putkea sijaitsee kuri gilera rcr vuosimallissa 2010? ja mikä katesarja käy tähä vuosimalliin? että käykö esim tämä http://www.mc-scatter.com/product_info. ... BFSJ4lhjTo ? vuosimalli on siis 2010
Viimeksi muokannut jare&villegalle päivämäärä 26.7.2012 17:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Sikabenny
Liittynyt:
11.7.2011 15:57
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Sikabenny » 26.7.2012 14:41

Mikäs gileras mahtas olla ku käyntiin lähtee ilman ryyppyä ensimmäisestä polkasusta, sitte hetke aikaa käy normaalisti ja sen jälkee alkaa röpöttämään/pätkimään? Sitte ku siinä on aikansa lämmitelly konetta nii rupee toimimaan normaalisti. Eilen ekan kerran ku laitoin käyntii nii piti hetken aikaa takuta ennenku pätkimine loppu, sitte ku lähin kaverin luota nii ei meinannu pysyä käynnis ollenkaa mutta sitte taas pätkimine loppu yhtäkkiä ja vipan kerran ku laitoin käyntii nii aluks taas kävi iha normaalisti ja rupes pätkimää, mutta sitte mopo sammu (kokeilin antaa ryyppyä myös). Sitte ei lähteny enää polkemalla käyntii ja ku lykkäsin nii välis meinas lähtee käyntii mutta ei kuitenkaa lähteny ja välis löi putkeenki eli putkes välähteli liekki.
Gilera rupes sen jälkee tekee noi ku vaihdoin kannen ja meinasin vaihtaa suuttimen(koska meinasin ottaa kurin irti) , mutta en sitte vaihtanukkaa(enkä ottanu kuria irti) ja sillo koho irtos ku avasin kaasarin alakopan koska kohon kiinnike oli huonosti, mutta sain kyllä iha normaalisti sen takas. Ku vaihdoin kannen nii samalla tukin kaasarin lämmitysjärjestelmän koska kannesta meni se nippa poikki. Ennen kannen vaihtoa, kaasarin lämmitys järjestelmän tukkimista ja kaasarin sorkkimista gilera toimi normaalisti, sillo oli sama kuri ja sama suutin. Jos joku ymmärti mikä riivaa nii apuja jos sais? Putken kuris on vähä isompi reikä ku vakiona ja suutin 80. Gilera on SMT vm-07.
v1lzu
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
15.8.2010 13:40
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut v1lzu » 26.7.2012 18:18

Mikäs gileras on ku kylmällä koneella ajaa kaupunki ajoa toimii normaalisti, myös lämpimällä koneella toimii kaupungissa, mut sitku lähtee pitempää matkaa ajamaa ni 6 vaihteella ajaa sitä 2-7 km. Vähän matkaa toimii normisti, mut sitten täydellä kaasulla meinaa sammua ja kun vaihtaa vaihteen laittaa kytkimen pohjaa ni kierrokset jää korkeelle ? Joskus aikasemmi teki noin pisti ryypyn päälle ajo pari metrii ja otti ryypyn pois ni toimi taas normaalisti.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 26.7.2012 18:46

Oisko kellää ideoita, miten voi paikata vuotavan syylärin? löysin pienen reijän etukatteen alta, syylärin alakulmasta, ja oli pikkuhiljaa valuttanut koko säiliön tyhjäksi. koitin paikata sikaflexillä, ja toimi pari viikkoo, mutta nyt varmaan etukate (TNT) on hangannut sikaflexin hajalle. pitäskö laittaa enempi sikaflexiä ja laittaa joku palikka etukatteesee, ettei hankaa syylariin?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 27.7.2012 1:13

v1lzu kirjoitti:Mikäs gileras on ku kylmällä koneella ajaa kaupunki ajoa toimii normaalisti, myös lämpimällä koneella toimii kaupungissa, mut sitku lähtee pitempää matkaa ajamaa ni 6 vaihteella ajaa sitä 2-7 km. Vähän matkaa toimii normisti, mut sitten täydellä kaasulla meinaa sammua ja kun vaihtaa vaihteen laittaa kytkimen pohjaa ni kierrokset jää korkeelle ? Joskus aikasemmi teki noin pisti ryypyn päälle ajo pari metrii ja otti ryypyn pois ni toimi taas normaalisti.


Tuo vanha vika voisi johtua bensaletkuissa tai kaasarissa olevasta liikkuvasta roskasta, mutta koska kierrokset huutaa, ei penzziinin saannissa vikaa luultavasti ole. Mopos voisi käydä laihalla, eli saa liikaa ilmaa tai mopossa voisi olla imuvuoto, eli hörppii esim. imukaulaan syntyneestä reiästä/halkeamasta. Tosin sulla ei noita taida olla, kun tekee vasta myöhemmin tuota. Ootko säätänyt kaasutinta, jos olet, niin ethän ole säätänyt koneen ollessa kylmänä?
v1lzu
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
15.8.2010 13:40
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut v1lzu » 27.7.2012 15:49

Kaverit epäilivät liian pientä suutinta? Kun ryyppy päällä toimii normaalisti ainoo vaa et jos kytkin pohjas antaa valuu eikä anna kaasuu ni mopo sammuu ja sama jos pysähtyy eikä anna kaasuu ni sammuu.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 28.7.2012 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Daisarit
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2011 13:17
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Daisarit » 27.7.2012 16:18

Taitaa olla liian pieni suutin jos täyskaasulla meinaa sammua
v1lzu
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
15.8.2010 13:40
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut v1lzu » 27.7.2012 18:10

Nyt siel on 72 suutin ni oisko joku 75-80 hyvä?
Elmoeoeoe
Pyörä:
Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
5.9.2011 20:07
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Elmoeoeoe » 27.7.2012 22:58

Kokeilemalla se selviää mut varmaa joku tota luokkaa.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 28.7.2012 0:18

Jos mopo sammuu kaasua höllätessä, säädä ihmeessä tyhjäkäynti kohdilleen. Tietopankista löytyy lisää vinkkejä tähän toimenpiteeseen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Sikabenny
Liittynyt:
11.7.2011 15:57
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Sikabenny » 28.7.2012 18:37

Sikabenny kirjoitti:Mikäs gileras mahtas olla ku käyntiin lähtee ilman ryyppyä ensimmäisestä polkasusta, sitte hetke aikaa käy normaalisti ja sen jälkee alkaa röpöttämään/pätkimään? Sitte ku siinä on aikansa lämmitelly konetta nii rupee toimimaan normaalisti. Eilen ekan kerran ku laitoin käyntii nii piti hetken aikaa takuta ennenku pätkimine loppu, sitte ku lähin kaverin luota nii ei meinannu pysyä käynnis ollenkaa mutta sitte taas pätkimine loppu yhtäkkiä ja vipan kerran ku laitoin käyntii nii aluks taas kävi iha normaalisti ja rupes pätkimää, mutta sitte mopo sammu (kokeilin antaa ryyppyä myös). Sitte ei lähteny enää polkemalla käyntii ja ku lykkäsin nii välis meinas lähtee käyntii mutta ei kuitenkaa lähteny ja välis löi putkeenki eli putkes välähteli liekki.
Gilera rupes sen jälkee tekee noi ku vaihdoin kannen ja meinasin vaihtaa suuttimen(koska meinasin ottaa kurin irti) , mutta en sitte vaihtanukkaa(enkä ottanu kuria irti) ja sillo koho irtos ku avasin kaasarin alakopan koska kohon kiinnike oli huonosti, mutta sain kyllä iha normaalisti sen takas. Ku vaihdoin kannen nii samalla tukin kaasarin lämmitysjärjestelmän koska kannesta meni se nippa poikki. Ennen kannen vaihtoa, kaasarin lämmitys järjestelmän tukkimista ja kaasarin sorkkimista gilera toimi normaalisti, sillo oli sama kuri ja sama suutin. Jos joku ymmärti mikä riivaa nii apuja jos sais? Putken kuris on vähä isompi reikä ku vakiona ja suutin 80. Gilera on SMT vm-07.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista