Suzuki PV huolto/tekniikka

Suzuki PV J.N
Liittynyt:
25.10.2012 17:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suzuki PV J.N » 16.10.2013 16:07

Reetuhai2 kirjoitti:Säädöt vituillaan. Joskus on jos on melkeen varma viasta niin oma-alotteisuus ei ole kiellettyä, melkeempä jopa suositeltavaa. Koska jos sillä pelillä on kiire niin ei oo iso vaiva koittaa auttaako isompi suutin. Sitäkin nopeempi tapa on ajaa ryypyn kanssa.


Joo tänään laitoinki paremmat säädöt niin toimi se paremmin. :)
-_Aksu-
Liittynyt:
19.5.2012 20:28
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut -_Aksu- » 19.10.2013 21:10

Paljon menee pvn etupumppuihin öljyä?
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 19.10.2013 22:03

0.55 dl per pumppu.
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Tyhmä kysyy: Kaasarin koko ja kytkinkysymys

ViestiKirjoittanut hpniemi » 19.10.2013 22:46

Mulla on suzuki pv 1989. Sain sen just.

Mopossa on joku 50cc läppäsylinteri, sanoi entinen omistaja, tarkemmin en tiedä, eikä hänkään tiennyt. Kaasarina on 18mm Dellorto, jossa ilmanputsarin virkaa hoitaa palanen lakanakangasta nippusiteellä kiinnitettynä.

Kaksi kysymystä, joissa tarttisin jeesiä:

1. Alkukaasusta mopo booooooaaa ja isommilla kierroksilla on pirteä ja kulkee hyvin. Booaus tulee myös lämpimänä. Johtuukohan se liian isosta kaasarista vai ilmanputsarin puutteesta vai mistä? Mikä tollaselle 50cc läpälle olisi sopiva kaasarikoko?

2. Kytkintä en tajua. Se toimii ok ajossa ja jos ajaessa pysähdyn kytkin pohjassa ja vaihde päällä, kytkin pitää ja toimii ok, MUTTA jos mopon ollessa sammuksissa laitan vaihteen päälle ja kytkimen pohjaan, takarengas laahaa == vaihde ottaa edelleen. Miten ihmeessä voi olla noin, että se toimii ok muuten, mutta esim. sitä ei voi työntää käymään asfaltilla, kun kytkin ei toimi koneen ollessa sammuksissa? Mikä tässä voisi olla ts väärä säätö vai onko jotain kulunut ja vaihdon tarpeessa?

Kiiiitos.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 20.10.2013 17:08

Todennäkösesti kyseessä on ns tarvike läppis.

Imuaukkohan noissa läppiksissä on yleensä 18mm ja sillon toi kaasari teoriassa on hyvä. Harvoin noissa 50cc läppiksissä kuitenkaan käytetään noin isoja. Ite oon käyttänyt ihan vakiokaasaria, saapi bensakulut pienemmiks ja iha tarpeeks "tehoja" tavalliseen ajeluun. Jos optimia lähtisin hakee nii ite laittasin 16mm kaasarin.

Voisit koittaa vaikka vähän neulaa nostaa ? Eli pykälä sitä hakasta alemmas siellä neulassa, mikä löytyy kaasarista. Kato toi motot.netin tietopankki artikkeli 2t kaasuttimen säätäminen. Sitä kun lukee ajatuksella niin on paljon helpompi säätää :)

Ite kuitenkin ennen kun rupeisin säätämään niin laittasin ehdottomasti putsarin. Hankala säätää tommosten viritysten kanssa. Ihan tavallista käyttis peeveetä varten hankkisin vakioputsarin. Ne on hiljasempia, riittää pikkuvireille ja niitten kanssa on helpompi säätää, vie myös vähemmä bensaa. Jos ei vakioputsaria niin laita sit joku vaahtomuovi putsari, älä semmosta rautalanka häkkyrää.


Toi kytkin hommeli on ihan normaalia. Jos laitat kolmosen tai nelosen niin työntäminen onnistuu kuitenkin ihan hyvin eikös ? Jollain kolmosella se kannattaa mäkistratatakkin :)
Tsekkaa pv proju!
arixtraut
Pyörä:
Derbi x-race 04, Suziki S1 ja Peogeot Tekker
Liittynyt:
3.12.2011 23:31
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut arixtraut » 22.10.2013 21:39

Elikkäs juuri rempattu kone kampura, laakerit, stefat. yms. ja jonkinverran ajettu 50cc plusu (stepaprin tarvike pytty), 12mm mikuni, vapaampi ilmanputsari ja tarvike tehari (älä kysy mikä :lol: ) tekeen sen että yläkierroksilla röpöttää niin paljon ettei nosta kierroksia enempää ja kiihtyminen lakkaa siihen. On tehnyt samaa jo ennen remppaa samalla setupilla ja säädöillä. Pääsuutinta pienentämällä ja neulan asennolla saa hieman paremmaksi mutta sitten menee alhaalta laihaksi, että mikähän tuossa? aiheuttaisiko läppien raotus tuon? :|
Tsekatkaa myös meidä video Youtubessa http://www.youtube.com/watch?v=CgULEWsdJic
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 23.10.2013 7:55

Pääsuutin ei vaikuta sinne alas. Säädät vaan seokset ja neulan kuntoon alhaalta ja sitte pienempää suutinta. Katoppas motowikistä 2t kaasuttimen säätö. Siitä on paljo apua ku tavaa rauhassa :)

Toki ne läpätkin voi raottaa. Eihän se iso homma ole kattoa.
Tsekkaa pv proju!
Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 24.10.2013 22:46

Terve! Elikkäs tänään tuli tilaamani kaasarin korjaussarja mikuniin, eli siis uusi koho, tiiviste, neulaventtiili, neula venttiilin pesä, seos ja ilmaruuvit sekä niiden jouset, luistin jousi,neula sekä sokka, no asensin sen niin ei kaasari vuotanut muttei mopo kyllä lähtenyt käyntiin, kipinää tuli tulpalle. Neulaventtiilin pesä oli tiukka ja joutui naputtelemaan vasaralla ja puupalikalla paikoilleen, olisiko mahdollista että olisi mennyt liian tiukaan/syvälle ja estäisi bensan saannin? :o
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 25.10.2013 16:28

Mikä mahtaa PV:ssä olla kun röpeltää ylhäältä, alkaa ehkä jotain kun on 4/5 kaasua. Viriä on 50cc p+, 16mm Dellorto PHBG, Malossi putsari ja kuriton vakioputki. Suutin on 78. Suuttimen ei pitäis olla liian iso koska vakio suutin on 72,5. Voisko olla vaikka bensanpinta vituillaan?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 25.10.2013 17:46

Nii vakiosuutin on 72,5 14mm mikunilla ? :lol: Jos oireet on noi nii kyllähän se varmaan liian iso on.
Tsekkaa pv proju!
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 25.10.2013 17:58

Joo mä tiiän sen että 14mm mikunilla mutta kun on sen verran viritetty nii luulis että ei se noin pieni voi olla.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.10.2013 0:29

Dellu ja Mikuni nyt kuitenkin on kaks vähä eri asiaa... Ja jos se mopo käyttäytyy niinkun olis iso suutin ja kaikki toimii niinkun pitää ni eipä taoda paljoo jäädä vaihtoehtoi viaks?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 27.10.2013 20:44

Mikä suutin pitäis hommata kun on 60cc läppis,16mm mikuni ja vakioputki ja pytty siis porattu?
Nyt on 89 suutin ja tuntuu liian pieneltä, kun hommasin tohon 14mm mikunista otetun alkuperäisen kohon niin nyt pystyy ajamaan vain ryyppy pohjassa? Ja eikös bensapinta ole ihan sama 14mm ja 16mm mikunissa?
Eli siis entisessä kohossa oli reikä ja ei kellumut kunnolla joten tulvi, ostin kaasarin korjaussarjan jossa oli siis tarvike koho jota en millään säätämisellä saanut sopimaan tuohon, niin ostin mikunin alkuperäisen kohon ja nyt toimii mutta vain ryyppy päällä eli onko liian pieni suutin? Minkä kokoisilla suuttimilla kannattaisi lähteä kokeilemaan? 100-110?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 8.11.2013 8:13

Mitähän tässä on tapahtunu ?

Kuva

Eli ei saada tota vehjettä kirveelläkään käyntiin ja kannen kun avasin niin toi oli näky. Myöskin putkesta löyty pari dl, kyllähän sitä tietty kauan yritettiinkin...

Tarkemmin tietoa olen kirjottanu tonne -> projetkitopic
Tsekkaa pv proju!
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

ViestiKirjoittanut janter1 » 10.11.2013 12:15

osaiskohaa joku kertoo mahollisimman yksinkertaisesti että kun mikä piuha etuvalolta menee minnekkin. purkasin oman peussin ja kasauksen jälkeen vain takavalo paloi. vaihdoin polttimon muttei auttanut. joten todenäköisesti olen laittanut jonkun piuhan väärään paikkaan. apuja!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista