Derbien virittäminen

Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Poram » 30.4.2015 14:31

No ite oon laittanut ekaan tankilliseen vähän öljyä, tuorevoitelun lisäksi. Ekan tankillisen ajan, ajan suht rauhallisesti. Toinen tankillinen jo sitten ilman öljyä ja ajan muuten normaalisti, mutta en aja pitkiä matkoja tasakaasulla.
Ei se rikkaammalla laittto mitään haittaa ja voi ehkä pienentää leikkaus riskiä, mutta omasta mielestä ehkä vähän turhaa.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 1.5.2015 11:45

Alumiinipyttyjä ei tarvitse varsinaisesti sisäänajaa, toisin kuin valurautapytyt.

PS. Tietopankista löytyy artikkeli, jossa kerrotaan (valurautapytyn) sisäänajosta tarkemmin.
Alumiinipytyille riittää se, että käytetään tyhjäkäynnillä lämpimäksi kone ja sammutetaan (annetaan jäähtyä kylmäksi).
Sitten vaan ajaa ihan normaalisti, kuten yleensäkkin.
Valkku
Pyörä:
KTM 125 EXC 2007
Liittynyt:
14.3.2015 18:59
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Valkku » 1.5.2015 15:58

Moi!

Mitä sanotte, kestääkö 11k ajettu derbi senda x-racen vakio kampura ja alakerta jotain airsal 70cc tai vastaavaa sylinteriä?
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Poram » 1.5.2015 16:13

Kestää, kunhan vaihtaa jäykemmät kytkinjouset
Maddu98
Liittynyt:
11.1.2013 20:42
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Maddu98 » 5.5.2015 16:03

Ne joilla on asiasta kokemusta niin kuinka suuri vaikutus suorituskykyyn syntyy kun vaihtaa vakio 17.5mm kaasuttimen 21mm kaasuttimeen? Kasvaako myös täten bensankulutus paljoa? Lisätietoja senverran että tekniikana: Tyhjätty derbin vakiopaisari, vähän viilattu 50cc vakiopannu ja ilmanputsaria avarettu :roll:
Aer0
Liittynyt:
5.4.2015 13:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aer0 » 5.5.2015 16:30

Tietääkö kukaan, kuinka paljon um rabasan sylinteri kiertää. Mietiskelin vain, että hyödynkö rajoittamattomalla cdillä mitään turbokitin kanssa, jos kone jaksaa kiertää vain jonnekkin 10k kierroksille. :roll:
Aer0
Liittynyt:
5.4.2015 13:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aer0 » 5.5.2015 16:33

M4tias983 kirjoitti:kuinka suuri vaikutus suorituskykyyn syntyy kun vaihtaa vakio 17.5mm kaasuttimen 21mm kaasuttimeen? :roll:

Ja tämän myös haluaisin tietää, onko kaasarin vaihdolla 14mm --> 19mm mitään isoa tehoeroa?... :roll:
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 5.5.2015 23:06

M4tias983 kirjoitti:Ne joilla on asiasta kokemusta niin kuinka suuri vaikutus suorituskykyyn syntyy kun vaihtaa vakio 17.5mm kaasuttimen 21mm kaasuttimeen? Kasvaako myös täten bensankulutus paljoa? Lisätietoja senverran että tekniikana: Tyhjätty derbin vakiopaisari, vähän viilattu 50cc vakiopannu ja ilmanputsaria avarettu :roll:


Tuossa tapauksessa kaasarin vaihdosta suurempaan on vain haittaa. Setuppisi on hyvin matalaviritteinen ja alavääntöinen, jolloin suurempi kaasari aiheuttaa vain tehon putoamista virtausnopeuden laskemisen kautta.

Aer0 kirjoitti:Ja tämän myös haluaisin tietää, onko kaasarin vaihdolla 14mm --> 19mm mitään isoa tehoeroa?... :roll:


Riippuu täysin muista osista. Jos sulla on vaikkapa 70 cc sylinteri, niin tuo vaihto tuo varmasti hyvin paljon lisää tehoa. Jos sulla taas on vakioputki ja vakiopytty, niin tehot putoaa reilusti. Tehari + vakiopytty -mopolla tuo on vähän siinä ja siinä, korkeakiertoisen putken kanssa on varmasti hyötyä. Itellä reilusti viilattu vakio, Metrakit ja tappiin laskettu kansi niin nyt alkaa tuo 14 mm käymään vähän ahtaaksi.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
VaihdikasMopoilija
Liittynyt:
5.11.2014 0:21
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut VaihdikasMopoilija » 8.5.2015 20:23

Kyselisin kun olen ostamassa derdi senda extreme mopoa, jos vaihdan rajoittamattoman cdi:n onko siitä mitään apua jos hukkaputki ei ole tukittu?
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Poram » 8.5.2015 22:59

EI ole mitään apua, koska ei kierrä vakiona rajoittimelle asti
silli67
Liittynyt:
9.6.2014 15:40
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut silli67 » 12.5.2015 16:52

Eli sopiiko airsal 80cc racingin mäntä 80cc extremee kun ei myydä extremeen mäntää. Molemmat siis halk. 50mm
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 12.5.2015 19:00

Myydään niitä Xtreme mäntiä ihan siinä missä niitä Sportti ja Racing mäntiäkin. Ekalla hakusanalla tuli oikea mäntä, ei luulis olevan sullekaan vaikea löytää niitä. :roll:
¿
silli67
Liittynyt:
9.6.2014 15:40
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut silli67 » 12.5.2015 22:54

Linkkaa ihmeessä kun en ole löytänyt kun tohon 88 extremeen ja olen hakenut: mäntäsarja,kolben,piston ja piston kitillä
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.5.2015 20:31

Eipä se nyt kovinkaan vaikeaa ole etsiä..
Maxiscootilta löytyi parissa minuutissa.

Periaatteessa siihen sopii myös Airsal 80cc männät.
Ainoastaan männänhelmojen muotoilussa voi olla eroja.

Airsal 80cc "sport" mäntää on saatavilla Maxiscootilla hintaan 36.00€ (varastossa).
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.5.2015 15:06

Kehottaisin ottamaan huomioon myös männänrenkaan katkoskohdan sijainnin, xtreme-versiossa näyttäisi olevan suoraan takana.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista