DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Crandorrule
Liittynyt:
17.6.2014 1:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Crandorrule » 18.8.2014 17:21

JKaitala kirjoitti:Tulppa ?


Pitääpä tarkistaa kipinä kun toi kaatosade loppuu
Kenraali
Pyörä:
Yamaha DT 50 -07
Liittynyt:
3.3.2014 16:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kenraali » 18.8.2014 21:03

Mikä on kun dt ei saa kipinää? mitä kannattaa kattoo ekana?
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 18.8.2014 21:09

Tulppa, tulpanjohto, puola ja cdi. Sit ite tutkisin johdot ja jos ei mitää ihmeellistä nii staattoria tutkimaan. ;)
LuJaa
Liittynyt:
19.8.2014 20:06
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut LuJaa » 19.8.2014 20:21

Dt50 vm. 09; ilmansuodatin-elementin kiinnitys kaasuttimen puolelta? Onko siinä millainen mutteri, voiko se mahdollisesti tippua läpi kanavaan? Sitä ei löydy mistään kun nostettiin elementti pois. Muovirungossa näyttäisi olevan kierteet..
Crandorrule
Liittynyt:
17.6.2014 1:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Crandorrule » 19.8.2014 22:17

Noniin, eli vaihdoin tulpan ja lähti käyntiin. Kävin ajamassa pikku lenkin ja tuntui pelittävän ihan hyvin, mutta kun sammutin sen kotipihalla ja tulin käynnistämään hetken päästä uudelleen niin tuli uutta probleemaa :(
Eli polkaistessa käyntiin käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sammuu. Jos kaasun laittaa pohjaan niin ensin nostattaa kierroksia ihan jees, sitten kuuluu "MMOOO" ja kierrokset laskee, sit nostattaa uudelleen kierroksia, sitten taas "MMOOO".

Mikäs tässä nyt voi taas olla kun toimi ihan nätisti vielä jonkin aikaa sitten? :itku: Voiko nää rankkasateet vaikuttaa mopon toimintaan jotenkin?
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 19.8.2014 22:23

Käy liian laihalla ? ilmanputsarissa jotai ? :D
Crandorrule
Liittynyt:
17.6.2014 1:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Crandorrule » 19.8.2014 22:33

Pitää vilkasta kaasaria joku päivä. Toi DT on niin pirun ahdas mopo että vaikea työstää. Nimimerkillä tulpanvaihdossa meni 2h :D
detsimies1
Pyörä:
Yamaha DT 50, Parmakit 110cc, KTM EXC 125, Husqvarna TE 125
Liittynyt:
24.7.2014 18:55
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut detsimies1 » 22.8.2014 16:43

mikähän on mbkssa vikana kun käy tyhjäkäyntiä, muuttakun painaa vähä kaasua niin ei kierrä vaan booaa. savuttaakin aika hyvin mutta seoksetki voi olla aika rikkaat :roll: Kaikki on käyty aikalailla läpi kuten kaasari, läpät,mäntä, tiivistet. Uusi sytytys boksikin on vaihdettu. Eli sen pitäs saada bensaa, ilmaa ja kipinän. Mutta ei kierrä. Tyhjäkäyntiä ny käy jotenkin :s Ehdotuksia nopeesti et mikä voi olla ku ei käy! Voiko esim. kampuran stefa olla hajalla, mikä aiheuttaisi tälläistä?
Mopojonneus on elinikäinen sairaus...
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 23.8.2014 1:33

Jotain lisäinfoa voisit laittaa, kuten vaikka missä olosuhteissa vika ilmeni. Vaihtoehtoja voisivat olla, että imukaula vuotaa(yleistä), pääsuutin on tukkeutunut tai pyörä on vain huonoissa säädöissä, pääsuuttimen ollessa liian pieni.
¿
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 23.8.2014 13:59

Mitä öljyä detsiin kun joku täällä sanoi että motuli ei toimis niin jos jotaki öljyä kokeilis ennekö menee kytkintä avaamaan, ettei turhaa avaa jos johtuuki vaan öljyistä
? Tosiaa lämpimänä kytkin ei toimi yhtään.
Detukki
Pyörä:
Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
21.6.2014 23:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detukki » 23.8.2014 18:00

Ite oon käyttänyt castrollin mtx 10w 40 ölyä laatikossa hyvin on toiminut mutta kerropas miten tuo kytkin ei toimi? Oletko koittanut s''t'' vaijeria_
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 23.8.2014 20:32

Vaijeri on säädetty iha oikein ku kylmänä pelaa ja palautus tulee iha oikein. Mutta siis kun lämpenee ni tekee sitä että tulee vaikka kaupan pihaa ja vetää kytkimen pohjaa että laittas pienempää vaihetta ni sammuu samalla hetkellä ku vetää kytkimen pohjaan. Sitteku ku on lämminkone ja käynnistää ni seon ihan sama paljo mulla on kierroksia ku veän kytkimen pohjaan ja laitan vaihteen silmään ei edes nappaa eteenpäi (sillei ku raakana laittas) vaan sammuu heti. (Mopon sais liikkeelle ku laittaa käyntii, kytkin pohjaa, juoksee vähä vauhtia ja laittaa vaihteen. Nykii hetke ja sitte lähtee vetää mutta ei varmaa oo kovin terveellistä kytkimelle / vaihteille) Oikeelta puolelta kuuluu vapaalla rahinaa mutta ääni häviää kun vetää kytkimen pohjaan... Levyt, jouset ja laakeritki vois talvella vaihtaa jos ei toimi öljyjen vaiholla tai nyt ku on viileemmät kelit (keväällä nimittäin toimi noin 800km motulin öljyillä sit kesällä kuumilla keleillä ei enää toiminu). Se kytkimentappi joka menee lohkoo niin se jousi siinä on kanssa poikki joskus nousee ylös (1-2cm) vaikka montuissa. (semmone ääni ku nykis ajossa kytkintä pohjaa ja sit päästäs irti) Tuota vaihteiston puoltakaa kannata vissii mennä sörkkimään ku siellä on niitä rattaita ja muita, ykski väärässä asennossa ni mikää toimi. :nolo: :nolo:
xsm50
Liittynyt:
11.8.2013 21:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut xsm50 » 23.8.2014 20:58

Mikä voi olla vikana kun moposta on kadonnu väännöt alakierroksilta?
Yamaha50R
Liittynyt:
30.7.2014 18:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha50R » 25.8.2014 15:02

Mikähän detsin jarruissa on kun vetää jumiin aina välillä jarruttaessa. Teki tuota ja vaihdoin jarrupalat koska olivat niin kuluneet niin helpotti. Sitten taas eilen rupesi jumittamaan. Viikon oli jumittamatta. Kun jarrut avasin vaihdettaessa jarrupalat niin männät olivat sisässä ja herkästi liikkuivat? Jarrunestesäiliö vuotaa vähäsen mutta sinne aina lisäillyt jos on menossa minimin puolelle.
DeTsI poika
Liittynyt:
25.8.2014 21:59
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DeTsI poika » 26.8.2014 19:58

hei mikä ihme voi detsissä olla vikana, kun käynnistää käy hyvin mutta kun ajaa jonkun 200metrii nii booa ja sammuu.Sitte siinä joku 5min ootetaan ja taas voi ajaa sen 200 metrii.Eri suuttimia ollaa kokeiltu ja kaasari putsattu. ja ilmanputsari puhistettu. mikä ihme voi olla vikana.
APUA! :x

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista