ja yksi 6202 C3 laakeri.
kannattaa se toinen vaihtaa sieltä kanssa. Siis se vaihteiston puoleinen.
Samat shimmit vaan kiinni jos on siellä välissä.
Niillä luultavasti menee shimmaus oikein, muttei täysin voi sen varaan laskea. Kannattaa silti koittaa ja lisätä/vähentää prikkoja, jos tarttee.
Ehdottomasti et mee maalailemaan/vaihtelemaan mitään osia. Jos vaihtelee niitä osia, moposta tulee semmonen tyhmännäkönen puolientisöity, josta paistaa niitten patinoituneitten osien vierestä ne kiiltävät osat.
Ja museorekisteri (ja se koko systeemi) on suoraan sanottuna perseestä. Se pitää niin mopossa, kuin autossakin huolen siitä että museoiän saavutettua ei mopopojilla ole enään ollenkaan varaa mihinkään osiin/mopoihin koska jotkut papparaiset omii ne kaikki ja entisöi ne, jonka jälkeen vahaa niitä tallissa, ja ehkä ajaa kerran kesässä jos tohtivat. Museorekisterijärjestelmä pitää myös tehokkaasti huolen siitä että nämä museoiän saavuttaneet mopot/autot katoaa katukuvasta. Pitäisi ehdottomasti olla joku raja montako jokaista saa museorekisteröidä (300?, tai vastaava), jolla sitten pidettäisiin huoli siitä että näitä mopoja säilyy hyväkuntosena myös jälkipolville. Myös tämä rajoitus pitää huolen siitä että niitä mopoja löytyy myös katukuvasta, eikä pelkästään papparaisten talleista...Esimerkiksi vaikka Tuntureissa on käynyt juuri näin, että ennen olivat arvottomia, jolloin kaikilla mopo pojilla oli varaa tunaan. Nyt kun tuli museoikä täyteen, alkoi papparaiset haalimaan noita talleihinsa, ja hinnat nousi pilviin, ja mopot katosi katukuvasta.
Museorekisteri tuo myös "vastuuta". Jos sitä mopoa (mopossa ei museorekkari ole kyllä niin helposti tunnistettavissa mitä autoissa mutta...) hiukan rässii tai ajaa jossain muualla kuin asfalttitiellä, tulee jotkut harrastelijat valittamaan ettei niin saisi tehdä...Myös talvella ajosta on valitettu, ja miljoonasta monesta muusta ihan turhasta syystä. Käytännössä kun itse olin autoa hankkimassa, iteltä jäi se Dodge Dartti hankkimatta autoksi juuri sen vuoksi, koska hyviä, normikilvissä olevia ei vaan ole. Ne on kaikki viimesenpäälle laitettu, ja museokilvissä, joka käytännössä meinaa ettei sillä autolla voi ajaa talvella ilman silmitöntä valitusta "toisten työn pilaamisesta" tai vastaavasta...
En silti väheksy entisöijien työtä mitenkään, omasta mielestä vaan tämä museorekkarisysteemi vaan käytännössä toimii ihan ristiriidassa sen tarkotuksen kanssa, joka ilmeisestikkin on pitää myös vanhoja autoja kunnossa, ja säilyttää se pala historiaa.