Jincheng monkey

sakke534
Liittynyt:
28.7.2014 21:20
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut sakke534 » 9.3.2016 14:19

Ny tarvittais vähäse jelppiä!!!

Jincheng 110cc kone vuotaa öljyä eturattaan suunnalta ajossa ja vähän aikaa ajon jälkeen mutta jos ei aja niin ei vuoda. Eturattaan stefa vaihdettu mutta ei auttanut. Eturattaan päällä oleva kolo missä on kuusiokolo sisällä, niin se on jonkin verran öljyssä ja siitä vähän tihkuu (tiivistemassa ja se kumisuojus päällä ei auttanut). En usko että se koneen heittää tyhjäksi 3-4 ajokerrassa. Ei enää mitää käryä mistä vuotaa tuommoiset määrät öljyä pihalle. :nolo:
Akkuhappo
Pyörä:
Peugeot XPS [50cc Athena]-Honda Monkey [Tönssi]
Liittynyt:
12.11.2015 23:14
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Akkuhappo » 8.4.2016 12:05

Nyt tarviais nopeasti apua!

Eli vedin tosta jinkku mankin jännitteensäätimen (punaisesta johdosta) virrat etu/takavalolle, mutta ongelmana on että etuvalon poltin palaa jatkuvasti ainakun heittäää raikkarille, mutta takavalo kyllä toimii jotenkin tai ainakin yllättävän hyvin. Eli vaikuttaa siltä että siitä punasesta johosta tulis yli 12v virtaa (eli liikaa tolle 12v polttimolle. Jännitteensäädin on ihan uusi (12v).. :x

Ja lisäykseksi vielä, 110cc motti on kiinni.
poekapohojanmaalta
Liittynyt:
14.5.2016 23:03
Monkeyn osat Lifanin koneeseen?

ViestiKirjoittanut poekapohojanmaalta » 14.5.2016 23:10

Eli käykö Honda Monkeyn pytty lifanin 72cc koneeseen? :|
Niilopp
Liittynyt:
12.5.2016 21:52
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Niilopp » 17.5.2016 16:35

kellään tietoa/kokemusta miten 4" levee vanne ja 130 levee kumi mahtuu taakse että ottaakohan ketjuihin kiinni? jos ottaa nii millä lailla ketjulinjaa saisi muutettua niin ettei ketjut ottaisi kumiin kiinni?
MikkoMuhis
Liittynyt:
17.6.2009 16:33
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut MikkoMuhis » 17.5.2016 17:22

Heippa.
Tilasin tuossa äsken Jincheng monkeyn vm. 2016.
Nyt jo ennakkoon kiinnostaisi mitä kaikkea kannattaisi ottaa huomioon kun mopon ottaa käyttöön?

Itsellä nyt tulee ensinmäisenä mieleen että EGR poistaa taikka tulpata samantien ennen kuin alkaa ajelemaan, kuulemma näissä siis on tuo kirottu pakokaasun takaisinkierrätys.
Sitten tietenkin riittävä sisäänajo ja vaihtaa öljyt ilmeisesti jo 30km ajokilsan jälkeen.
Lisäksi olen miettinyt laittavani RVS-aineet öljyjen sekaan, ensinmäisen öljyn vaihdon jälkeen/yhteydessä, taikka sitten sisäänajon jälkeen.
Ainiin, ja mitähän öljyjä näissä suositellaan? Tuon tiedon toki luulisin löytävän mukana tulevasta käyttäjän oppaasta, uskoisin, kunhan se mopo saapuu.

Entäpä missä kaikkialla noita kuristuksia on? Joku sanoi että pelkästään pakoputkessa ja toiset taas että myös imukaulassa olisi kuristusta. Osaisiko joku sanoa tarkemmin missä ne kurit tuossa putkessa on?
Ja ilmeisesti pari numeroa isompi suutin ja "köykäsempi" ilmanputsari ei ole pahitteeksi?

Mites muuten on, kun mopossa on alunperin molemmin puolin sivupeilit, niin saako oikeanpuoleista peiliä poistaa, vai täytyykö ne pitää koska ne ovat siinä alunperinkin?

Tattista nyt jo kaikille jo etukäteen sekä jo käydyistä keskusteluista :)
MikkoMuhis
Liittynyt:
17.6.2009 16:33
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut MikkoMuhis » 24.5.2016 18:28

Joo no olihan ainakin tossa imukaulassa aivan törkeä rajotin tehty.
Mutta mites, onko pakoputkessa jossain vastaava ihan selkeä rajotin-"prikka" tai kohta?
MikkoMuhis
Liittynyt:
17.6.2009 16:33
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut MikkoMuhis » 30.5.2016 23:31

Ilmeisesti pakoputkessa ei ole mitään varsinaista kuristuskohtaa millä lähtökohtasesti on tarkotus rajottaa mopon tehoja. Mutta ilmeisesti pullonkaulaksi tulee tuo katalysaattori. Vaikka toisaalta onhan se paksumpaa putkea siltä kohdin mikä edesauttaa virtauksia, tai toisin sanoen silloin katalysaattori haittaa vähemmän virtauksia.
Anyway, sahasin rautasahalla katalysaattorin hitsaussauman kohdalta, kaivelin sisuskalut irti ja hitsasin takas kiinni. (Heppasin putken mopossa paikallaan, akun maa tietenkin irti, ja sitten hitsasin putken kunnolla irrallaan).

Edit: Tosin enpä sitten tiedä oliko tuolla niin kauheasti vaikutusta edes.

Katalysaattorin sisuskalut näyttivät tältä:
Kuva
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 23.6.2016 10:28

Mikäs on ku kaverin mankin kaasarin kaks ylivuotoletkua? Vuotaa ja myös ilmansuodattimesta valuu bensaa?
Ite katellu nii neulaventtiili ois jumissa, onko se vikana ja mite korjataa vai mikä?
Seppo4321
Liittynyt:
29.3.2016 15:24
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Seppo4321 » 11.11.2016 17:06

Mistä johtuu että vuotaa öljyä kytkinpuolelta siitä kopasta.
Jp345
Liittynyt:
13.12.2016 23:53
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Jp345 » 14.12.2016 0:07

Mikä on ku ei lähe manki käyntii, kipinää saa , bensaa saa?
Ekee
Liittynyt:
29.4.2015 19:57
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Ekee » 18.12.2016 7:27

Venttiilin välykset?
Itsellä oli imuvenassa nollavälys, ei meinannut millään lähteä käymään kylmällä ilmalla.
Kannattaa myös kaikki perusjutut käydä läpi;
-Kaasarin putsaus
-Uusi tulppa
-Imuvuodot
Jp345
Liittynyt:
13.12.2016 23:53
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Jp345 » 18.12.2016 16:50

Imuvuotoa ei ole, kaasari putsattu, kokeiltu eri tulpilla, venttiilit myös säädetty mutta ei edes lupaa.
Ekee
Liittynyt:
29.4.2015 19:57
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Ekee » 20.12.2016 9:09

Tarkista että ajotukset on oikein.
Kokeile myös ilman virtalukkoa ihan varmuuden vuoksi, elikkä lampunkoppa auki ja liittimet irti vaan.
Jp345
Liittynyt:
13.12.2016 23:53
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Jp345 » 21.12.2016 2:33

Ajoitukset on oikein, virtalukkoa ei ole.
Ekee
Liittynyt:
29.4.2015 19:57
Re: Jincheng monkey

ViestiKirjoittanut Ekee » 21.12.2016 19:02

Mittaa puola ja cdi boksi... Alkaa ideat loppua jos molemmat kunnossa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista