Monkey viritys ja tekniikka

alkla159
Liittynyt:
6.7.2009 21:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut alkla159 » 27.5.2011 15:06

tuoks öljynlauhdutin paljoo lisää öljyntilavuutta? :roll: :D
juusoboi
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juusoboi » 28.5.2011 1:01

alkla159 kirjoitti:tuoks öljynlauhdutin paljoo lisää öljyntilavuutta? :roll: :D


Sanottaisiinko että yhden ruokalusikallisen :D
alkla159
Liittynyt:
6.7.2009 21:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut alkla159 » 28.5.2011 23:21

aina pitää varmistaa! ;)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 1.6.2011 18:23

tuotanuin, kun tuo mäntä on kampiakselin roiskeilla voideltu ? (äkkiä pähkäiltynä, kone auki) niin onko sielä öljypumpun puolella lohkossa joku reikä pumpulle ja se pumppaa jatkuvasti kampiakselin kylkeen öljyä joka roiskii sitte männälle ??? mietin vaan että saisko sitä lisättyä sitä voitelua mitenkään. kampiakseli on vielä öljypumpun puolen lohkossa kii :)
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 1.6.2011 19:36

Ostat tehokkaamman öljypumpun esim. 270% tehokkaamman niin saa ainakin tarpeeksi öljyä.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 1.6.2011 20:46

_keijomies_ kirjoitti:Ostat tehokkaamman öljypumpun esim. 270% tehokkaamman niin saa ainakin tarpeeksi öljyä.


faktahan on se että se öljypumppu pumppaa vain nokka-akselille, keinuvivuille ja kytkimen painelaakerille öljyä kun katoin kaikki öljylinjat läpi. mäntä on täysin kampiakselin roiskeitten varassa, niin aattelin kysästä teidän mielipiteitä että jos porais puolen milli poranterällä öljympumpulta reijän kampiakselin kylkeen ja lisäis sillä männän voitelua. ja roiskis samalla vaihteistoonki seki.

http://www.motot.net/galleria/kuva67865/ klikkaa kuva suuremmaksi. sininen ympyrä on öljypumpun akseli ja akselin reikä, punanen piste on reikä jonka poraisin ja teoria roiskeista punasella.

E: tai sitte pytystä alta tuleva reikä josta tulee kannesta öljy paluu kanava, siitä vetäis pikku putken tuohon kampiakselin alle.
rakkeee
Liittynyt:
11.5.2011 18:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rakkeee » 2.6.2011 0:23

Mikäköhän eturatas kannattais laittaa, vakio takaratas, powerfiltteri ja imukaula porattu vissiin 14mm. Mopo kulkee n.60-65km/h, mutta kiihtyy aika hitaasti. Ja sitte, minkä värinen on kierrosrajoittimen johto?
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 2.6.2011 1:01

rakkeee kirjoitti:Mikäköhän eturatas kannattais laittaa, vakio takaratas, powerfiltteri ja imukaula porattu vissiin 14mm. Mopo kulkee n.60-65km/h, mutta kiihtyy aika hitaasti. Ja sitte, minkä värinen on kierrosrajoittimen johto?


rajottimen johto on sini-valkonen, eturatas 15-17
PV vs monkey
Liittynyt:
11.5.2011 7:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut PV vs monkey » 2.6.2011 11:44

onko nu muka paljon tehokkaampia ne pumput mitkä lupaa 25 ja 270 rosenttia enemmän pumppaus tehoa kuin alku perainen
alkla159
Liittynyt:
6.7.2009 21:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut alkla159 » 2.6.2011 16:06

Mikä mahtais olla mankin sähköis vikana ku ei lataa ku 11,60v. Akkukaa ei oo kiinni ku se meni maihi ku oli johdot poikki rungon ja etuhaarukan kohalt. Mut eiks toi lataus teho pitäis olla vähä enemmä? sit ku pistää kaasuu nii nousee vaa 12v. Kone on Loncin 110cc ja kävi kerra sellane pikku vahinko et jäi toi bensahana auki ja oli valuttanu bensaa jonkii verra koneen päälle ja oli menny siintä sitte staattorii. et onks nyt sit staattori paskana? ....? :roll:
rakkeee
Liittynyt:
11.5.2011 18:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut rakkeee » 3.6.2011 13:20

Missäs kaikkial tos jinkun putkes on kurit? Kuulemma putken päässä sellanen ohuempi pätkä, nii sen päädyssä kuri, pitääkö paikkansa? Entä jos katkaisee putken, sielläki kuulemma on? Pitääkö paikkansa
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 3.6.2011 14:02

Ne kurit on aika olemattomat, eikä siitä mitään hyötyä ole vaikka ne poistaisikin. Loppupillin voit tietysti repiä veks (siis koko pillin, ei vain sitä näkyvää osaa) ja hitsata avaramman tilalle.
pege-94
Pyörä:
Aprilia RX50 Racing -05
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
6.2.2010 14:32
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pege-94 » 5.6.2011 14:07

Olen kysyny tätä jo aiemmin mutta en saanu kunnollista vastausta/arveltu syy ei ollu oikee..

Eli mikähän on ku manki huutaa tyhjäkäynnillä oisko 5000 ja kaasarin säätö ei auta mitää. Ryypyn ku laittaa päälle, ni huutaa viel enemmä, eli saako liian vähä ilmaa??? Vai pitäskö neulaa laskee..?

Imuvuotoa se EI ole, eli siitä ei ainakaa ole kyse.

Ja kiinamankihan (Honlei) on kyseessä..
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 5.6.2011 14:40

Kannattaa kaasari irrottaa ja kattoo et ei jumita mikään osa siellä ja toimii normaalisti.
Tyhjäkäynti ruuvia kannattaa avata myös aika paljon.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
pege-94
Pyörä:
Aprilia RX50 Racing -05
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
6.2.2010 14:32
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pege-94 » 5.6.2011 14:52

Kaasari avattu moneen otteesee, puhistettu ja katottu ettei jumita. Ja kuten sanoin ni noiden ruuvailu ei auta mitää.. :|

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista