Aprilia SX / RX 2006->

TumB
Liittynyt:
27.10.2011 14:18
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut TumB » 6.1.2012 1:50

Itse kysyisin tätä että ku kokeilin nostaa kaasarin neulan sokkaa niinkuin neuvottiin, niin mopo lähti lykkäämällä käyntiin ja kierrokset nousi samantien tappiin. Laskin takas 3/5 loveen ja nyt pätkii kaasu ihmeellisesti tk:n teharin kanssa niinkuin ennenki. Jotakin neuvoja kenties?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.1.2012 1:53

Ettet ois jättäny kaasaria huonosti kii tms? Tai saanu luistia/kaasuavaijeria jotenki jumii
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
TumB
Liittynyt:
27.10.2011 14:18
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut TumB » 6.1.2012 1:57

No vaijeri itseasiassa on paskana mutta kun kokeili nypätä vaijeria siitä kaasarin päältä niin normaalisti luisti ja muutenkin vaijeri toimi ihan hyvin.. Nyt sitten huomasin että vaijeria suojaavassa mustassa "jutussa" on halkeama josta mennyt vettä sisään ja ruostettahan sielä näkyy. Äkkiä uutta ostamaan
Kondi19797
Pyörä:
Aprilia sx 07
Liittynyt:
10.7.2011 20:20
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Kondi19797 » 6.1.2012 12:39

Onko tuo mittari nyt lopullisesti rikki kun laittaa käyntiin niin lukema nousee sitä myötä kun kierrokset nousee ( paikallaan 108km/h näytti :lol: ) ja sitten kun ei ole mopo edes käynnissä mutta virrat päällä ni näyttää iha normaalisti kun työntää tota mopoa?
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Wozer » 6.1.2012 13:10

Mulla oli vähän samanlainen vika.Johdot olivat vaan vähän lepsusti kiinni ja niitäkin kun vähän asetteli, niin toimis ;) tosin vähän sen jälkeen mittari hajosi kokonaan :lol:
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 6.1.2012 13:17

Joo Kondi ei tosiaan ole rikki, kiristä akun napojen johdot. Jos ei auta vaihda sulake. Jos ei vieläkään auta, lataa akku. Itellä pamahti sulake kerran kun asentelin takavaloa :D Sulakkeen vaihdolla mittari toimi taas normaalisti. Ja mopon ostopäivänä alko mittari tekemään tuota, olivat perkele unohtaneet kiristää akun johdot kunnolla WestMac:llä :paha: Ja sitte jos on sulakkeesta kiinni ja sulake pamahtaa uudestaan, tarkottaa se sitä että joku johto osuu esim. runkoon (maihin) ja lyö oikosulkua, eli sillon tsekkaat kaikki liitokset että on hyvin suojattu :)
Galleria KLIKK!
scorder
Pyörä:
Kawasaki kx 125 & minimoto & Husqvarna wre 125
Liittynyt:
26.4.2008 22:09
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut scorder » 6.1.2012 15:48

Mulla itellä oli menny jännitteensäädin ni teki kans tollasta samanlaista, ajos oli aina 199km/h mittaris :D
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.1.2012 3:07

J00N4 kirjoitti:Lataa akku.

jooh tosiaan unohdin mainita et akun olen ladannu ;)
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.1.2012 3:13

Sammy94 kirjoitti:Aloitusviestiin viitaten, aika heikkoa porukkaa säätämään pärriä. Ite ajanu tyhjätyllä vakioputkella 96 Gepsiin, ja mittariin 94.. Kuseepa vielä alaspäin tuo Aprilian digimittari. Nyt ihan mielenkiinnolla koitin Turbokittiä, edessä 13h ja takana vakio, 53 muistaakseni. Tuloksena 101 gepsiin 50kg jantterin alla. Muuten vakiokamoilla siis ajettu, ainoastaan ilmanputsarin kuri pois ja asianmukaiset säädöt.

Sitte ihan kysymykseen, kuinka tuo takaswingi on tuossa koneessa/rungossa kiinni, meinaan tuo pultti ei lähe sitte millään irti.. Mutteri lähti kyllä nätisti toiselta puolelta, mutta ei lähe hakkaamalla, eikä kiertämällä irti.. Neuvoja?

painelet 101km/h vakiopytyllä ja suht lyhyillä väleillä mutta et osaa irrottaa takaharuukka :)
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 7.1.2012 12:35

M-65, jos sulake on ehjä ja oot laittanu ne akun johdot tiukasti kiinni, vika löytyy todennäkösesti liitoksista, eli jokin johto osuu runkoon eli maihin ja syntyy oikosulku. Aika jännä vaan jos sulake on ehjä, koska sen pitäisi pamahtaa oikosulun aikana. Katos vielä kertaalleen se sulake ja jos on ehjä, niin vika on varmaankin jännitteensäätäjässä, koska mittari ei yleensä hajoa tuolla tavalla. Tuo on yleinen ongelma että mittari pomppii ja se johtuu melkeempä aina akusta tai sulakkeesta, mittari on sitten hajalla kun trippimittari näyttää 99999km tai kun nopeus ei tule ollenkaan näytölle :(
Viimeksi muokannut J00N4 päivämäärä 8.1.2012 3:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Galleria KLIKK!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 7.1.2012 12:50

Ja se sulake ei aina näytä rikkinäiseltä, vaikka oliskin rikki. Mullaki näytti apikan sulake ihan ehjältä, mutta kun sen kuitenkin vaihoin niin alko mittari pelittään ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
jezzejee
Pyörä:
Aprilia rx 50
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.8.2011 12:42
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut jezzejee » 8.1.2012 0:39

Sammy94 kirjoitti:Aloitusviestiin viitaten, aika heikkoa porukkaa säätämään pärriä. Ite ajanu tyhjätyllä vakioputkella 96 Gepsiin, ja mittariin 94.. Kuseepa vielä alaspäin tuo Aprilian digimittari. Nyt ihan mielenkiinnolla koitin Turbokittiä, edessä 13h ja takana vakio, 53 muistaakseni. Tuloksena 101 gepsiin 50kg jantterin alla. Muuten vakiokamoilla siis ajettu, ainoastaan ilmanputsarin kuri pois ja asianmukaiset säädöt.

Sitte ihan kysymykseen, kuinka tuo takaswingi on tuossa koneessa/rungossa kiinni, meinaan tuo pultti ei lähe sitte millään irti.. Mutteri lähti kyllä nätisti toiselta puolelta, mutta ei lähe hakkaamalla, eikä kiertämällä irti.. Neuvoja?

nähty on :)
-suzuki
Pyörä:
motorhispania sm 70cc, pevetti
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
30.7.2009 20:33
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut -suzuki » 8.1.2012 0:53

Tosiaan olin itse tos ajamas, ja todellaki sen se kulki.
Sammy94
Pyörä:
Suzuki Pv, Benelli 49x
Liittynyt:
22.7.2008 21:52
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Sammy94 » 8.1.2012 1:04

J00N4 kirjoitti:Joo Sammy94 lähe kävelemään. Väität että oot saanu 96km/h gepsiin täysin kurittomalla putkella, vakiopytyllä, vakioväleillä, sopivilla kaasarin säädöillä ja ilmanputsarin snorkkelin irrotettuasi? XD Jos oot tosissas toivon että ajat 96km/h ojaan ja halvaannut. Ite sain 95km/h gepsiin Tecnigas E-Noxilla niin jyrkkään alamäkeen että huhhuh, vakiopytyllä, 13-53 väleillä, hyvillä säädöillä +Pipercrossilla.
Sori mutta tuo ei ole mitenkään mahdollista kun vakioputki on vielä alavääntöinen, eli yläkierroksilla on huonosti tehoa. Arrowillakaan, joka on siis ylävääntöinen, tuo ei onnistuisi vakioväleillä, koska kone huutaisi vakioväleillä jo 70km/h kohalla täyskaasulla niin kovaa, että vain sekopää jatkaisi nopeuden kasvattamista. Osta kunnollinen Gps laite ja älä katso mopon mittaria ollenkaan.

Kyllä, aika moni äijä voi tän asian varmistaa. Ja vakiopytyn kans ei oo yhtää mitää merkitystä mikä putsari sulla on, kuhan osaat säätää vehjettäs. Tuli tuos mieleen "vakio"putken kans oli 15h eturatas, ja tuon yläkauttasen Tkn kanssa tuo 13h.

Ja mistä sä tiedät minkälaiset tehot tossa tyhjätyssä vakioputkessa on? Kun ammattilainen tyhjäs ton, niin alaväännöt hävis kyllä aikalailla, ja yläkierroksille tuli kaivattua tehoa. Täälä on aika hyvä lähtee pätemään jos ei oo itellä kokemusta.. :lol:

Täs on nyt pieni ristiriita sun puheissas, sanot että ajat 13-53 väleillä 95 gepsiin, ja sitten sanot että kone huutaa jo 70km/h kohalla niin lujaa että vain sekopää jatkaisi nopeuden kasvattamista, joku täs sun tarinas ei nyt täsmää. :roll: Ja tuo Tg on ihan testattuna huonompi putki, kuin kunnolla tyhjätty vakio.. Tää homma on testattu kahen puhelimen gepsiin, ja ihan auton navigaattorin kanssa. Muutama äijä tältä foorumilta voi kyllä varmistaa tämän asian.

Lisäksi, kyseisellä setillä jätetty Wm-kitin 70cc varustettu Derbi, jossa lisäksi tyhjätty putki ja muut hilppeet. Tämä vertaus ei toki johda mihinkään mutta antaa suuntaa kyllä. Ja tosta videosta, videota ei huipuista oo muistaakseni otettu, mutta viivoista on video kyseisen Derbin kanssa..
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.1.2012 1:09

Aikasemmin väitit, että oli vakio välit kiinni ja nyt jostai ilmesty 15piikkine etee :D Ja kerroppa mitä eroo sillä on, kuka ne hilppeet ottaa sieltä vakioputkesta pois? JOON4 sanoi, että vakioväleillä huutaa 70 jälkee hunajaa..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista