Gilera RCR/SMT

Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Karaikun » 14.8.2012 14:23

mitä eroo on SMT ja SMT racingissa?
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut poekka » 14.8.2012 15:22

Moro mulla ois semmone ongelma ku ajon iha normaalisti ja olin vaihtamassa 5-6 nii se aluks meni vapaalle ottivähä kieroksia jansitte iski 6 päälle. Sen jälkeen vähän aikaa normaalisti mutta 20m jälkeen alko vauhti tippuu ja ei meinannu pysy käynnissä. No työnsin kotiin ja kokeilin köynnistää nii pysy käynnissä vaan ku anto kunnolla kaasuu ja silloki oli käynti semmosta kubois bensa loppumassa. Jos yrittää ajaa nii liikku n2 kmh ja meinaa sammuu. Bensaa on tankattu ja tulppa vaihettu. En jaksa korjata kirjoitus virheitä. Kiitos vastauksista
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut poekka » 14.8.2012 16:09

Jo nt toi käy ihan normaalisti mutta ku lähtee ajaan niin sitte se alkaa taas lopahtamaan ja sammuu. Nyt sis voi ajaa 1-2 vaihteellannormaalisti mutta ku 3 laittaa ni hytyy ja sammuu
Aosod
Liittynyt:
13.8.2012 22:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aosod » 14.8.2012 16:24

Moro, miten saisin ton oman gileran SMT kulkemaan n.80 km/h.Tällä hetkellä menee mittarin mukaan 67 huudattamalla.Holkki on otettu kokonaan pois ja rattaita vaihettu.Jostain luin, että suutin vaihtaa isommaksi, mutta kuinka isoksi ja moni piikkisiä rattaita suosittelette eteen/taakse?
PS: gilera on o5 vuoden
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Karaikun » 14.8.2012 16:37

Aosod kirjoitti:Moro, miten saisin ton oman gileran SMT kulkemaan n.80 km/h.Tällä hetkellä menee mittarin mukaan 67 huudattamalla.Holkki on otettu kokonaan pois ja rattaita vaihettu.Jostain luin, että suutin vaihtaa isommaksi, mutta kuinka isoksi ja moni piikkisiä rattaita suosittelette eteen/taakse?
PS: gilera on o5 vuoden


No vaihda se suutin ja nopeasti! sopiva koko 90+.. mitkä ratas koot sulla on nytte?
Aosod
Liittynyt:
13.8.2012 22:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aosod » 14.8.2012 17:43

Taitaa olla 13/56 rattaat tällä hetkellä.Minkä kokosia rattaita suosittelet?
poekka
Pyörä:
Honda nsr 125 TT
Liittynyt:
10.3.2012 19:43
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut poekka » 14.8.2012 20:50

Vika löydettu suutin oli irronnut :D ja itellä oli holkki pois välit 11 52 ja suutin 95 kannattas sutki vaihtaa sutin nopeesti enne ku leipoo :lol: :lol:
Tuuninkiva
Pyörä:
Gilera Smt -07
Liittynyt:
22.8.2011 21:22
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Tuuninkiva » 15.8.2012 20:15

ennyttiijä noista suuttimen vaihoista... itel menee metral täydellisesti vakio suuttimella
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Karaikun » 17.8.2012 8:47

Tuuninkiva kirjoitti:ennyttiijä noista suuttimen vaihoista... itel menee metral täydellisesti vakio suuttimella


Ei saa tarpeeks bensaa vakio suuttimella nii tulee leikkaa jossain vaiheessa (riippu tietenkin kaasarin koosta ja suutimen vakio koosta.)
Aosod
Liittynyt:
13.8.2012 22:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aosod » 17.8.2012 22:32

Mikä on vikana kun ei taho ottaa kierroksia 8k jälkee gilera, vaihoin 2 pv sitte eturattaan 15 ja sen jälkeen ei ottanut enää kierroksia 8k ylöspäin, nyt vaihoin yhen pienemmän eikä siltikää jaksa vääntää enempää kierroksia.Voiko suutin vaikuttaa tähän, koska on vakiosuutin tai kenties vakioputki via onko vaan liian raskaat välit ettei jaksa vääntää?
Daisarit
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2011 13:17
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Daisarit » 17.8.2012 22:51

Jos mopo on vakio niin todennäkösesti liian raskaat välit
Aosod
Liittynyt:
13.8.2012 22:05
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aosod » 18.8.2012 0:24

No on siinä nyt holkki otettu pois, mutta kaikki osat kyllä vakioita.
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Sako600 » 18.8.2012 10:42

Aosod kirjoitti:Moro, miten saisin ton oman gileran SMT kulkemaan n.80 km/h.Tällä hetkellä menee mittarin mukaan 67 huudattamalla.Holkki on otettu kokonaan pois ja rattaita vaihettu.Jostain luin, että suutin vaihtaa isommaksi, mutta kuinka isoksi ja moni piikkisiä rattaita suosittelette eteen/taakse?
PS: gilera on o5 vuoden


Laita isompi suutin ja tehari kiini. Väleiksi jotain 12/53 ettei tuu liian raskaat mutta ite laittasin piruutta teharin kanssa jotkin 12/60 välit että pääsis kiihytteleen :)

Tähän liittyen oma kysymykseni. Onko teidän mielestänne järkevää laittaa gilera rcr 2009 isompi suutin 70-80 väliltä, 12/60 välit kiihtyvyyden toivossa, kaasarin reikälevy pois ja holkkia viilata sen verran, että mopo kulkee 53-55km/h? Gillulla on ollut tosihauska ajaa mettässä, mutta sitä tehoa tarvis vähän enemmän, mutta ei silleen että poliisit lähtee kilpeä viemään tai antamaan sakkoa. Perjaatteessahan poliisi voi sakottaa jo 53km/h ja välien vaihdosta, mutta mulla tuo kulkee täysin vakiona sen 53km/h. Onko teitä sakotettu välienvaihdosta tai käsketty muutoskatsastaa?
jocke_
Pyörä:
peugeot speedake[ex], kymco agility[ex], baotian 2x[ex], yamaha bw's[ex], gilera smt[ex], kymco agility[ex], yamaha aerox[ex]
Liittynyt:
21.3.2010 0:20
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut jocke_ » 21.8.2012 2:02

Moro ! semmosta kyselisin kun en mistää oo tarkkaa tietoo saannu ni onko gilera smt 05 vakiovälit 14/53 ? tarttis tietää ku joudun katsastaa uudestaa ku laskin menemää poliisin tutkaa turbokitillä ja 13/65 väleillä 79.. Onko vakiovälit oikeesti noin pitkät ? meni meinaan noilla 13/65 väleillä karvanverran vaille 85 tasasella tutkaa :D
Daisarit
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2011 13:17
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Daisarit » 21.8.2012 8:33

11/53 oli ainakin mulla :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista