Derbien virittäminen

joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 8.6.2015 10:48

Hei
Minkälaiset välitykset kannattaa olla 04 derbi xrace kun on kiinni boostbottle ja rajoittamaton cdi ja aattelin laittaa teholäpät ja ehkä tukkia hukkaputki ja haluaisin että se kulkisi joku 55
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 8.6.2015 14:23

unohda toi boosbotle , rajottamaton cdi ja läpät. Ota kuri pois putkesta ja laita vaikka 11-65 välit
Katso galleriani!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 9.6.2015 0:25

kylmä boostbottlesta aattelin luopua mutta eikös toi rajoittamaton cdi boksi oo parempi kuin normi
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 9.6.2015 18:37

kyllä sä rajotetulla cdi:llä pääset sitä 55kmh
Katso galleriani!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 9.6.2015 21:45

Kiihtyy paremmin kun voi antaa enemmän kierroksia ja poliisit ei voi sanoo siihen mitää kun tossa mallissa on vakiona rajoittamaton.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 9.6.2015 21:58

tientuk3 kirjoitti:Kuva

Tuo kertoo kaiken rajoittamattoman CDI boksin hyödyllisyydestä noilla siun osilla.
Rajoitettu CDI boksi rajoittaa kierrokset 9,400rpm paikkeille.

Eli auttaa ainoastaan alamäessä.
Ja paikallaan huudatettaessa voit raiskata konetta enemmän.

Teholäpät on rahan tuhlausta. Niiden vaikutusta et huomaa ajossa tai kierrätellessä.
Korkeammalla viritysasteella voi olla jotain hyötyä jäykemmistä läpistä (ei ala ns. "lepattamaan" kovilla kierroksilla = >13krpm : huom. mutuilua).

E: menee n. 53km/h 11-65 välityksillä ja rajoitetulla CDI boksilla.
klaxxi
Liittynyt:
6.12.2013 20:16
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut klaxxi » 10.6.2015 3:13

ostin kaverilta derbiin 70cc airsalin uudella männällä niin siinä männässä on 2 männänrenkaan paikkaa mutta eikös derbin 70cc airsalissa ole vaan 1?
ja pelaako se yhdellä männänrenkaalla vai pitääkö ostaa kaksi?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 10.6.2015 11:49

Niitä on kahta eri versiota;
- sport (1-rengas + erilaiset huuhtelukanavat ja pakoaukko)
- racing (2-rengasta + erilaiset huuhtelukanavat ja pakoaukko)

Ym. versioiden mäntiä saa ostettua erikseen, joten jos se on Suomesta ostettu sylinteri, todennäköisesti se on sport versio racingin männällä.

Mut joo, siulla pitää olla molemmat m-renkaat. Muuten se ei toimi oikein (esim. seosta karkaa pakokanavaan alemman m-rengasuran kautta).
9qp6
Liittynyt:
10.6.2015 23:45
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut 9qp6 » 12.6.2015 22:09

Tööpi Senda vm -08,

Mitään viritysideoita?

- Aattelin hommaa 74cc Barikitin, jonku uude kampuran (derbin normi kampurakin käy, koska pitäs kestää.) 21/22mm kaasarin, sekä tehoputki.

HALVEMPIA IDEOITA VASTAANOTETAAN :D
jokpe
Liittynyt:
20.5.2015 22:15
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut jokpe » 13.6.2015 12:44

Ohhoh, tulipa tehtyä ns turhaa remonttia ja revittyä hiukset päästä... Ja suurin vika oli tulpan lämpöarvossa! Ei 9 tulpalla mihinkään, nyt on joku champion joka vastaa 6-7 arvoa ja derbi karjuu ja vetää kuin syötävä... Viriä 74 italkit gilardoni, 21mm naraku (phbg kopio), hebon kkampurasetti, turbokit lacada, hebon hiilikuituläpät, pipercross yms yms... Nyt välit 15/70 ja on hiukan lyhyehköt kun kääntää soran selälleen joka vaihteella ja 5. ja 6. vaihteilla juuri eroa ole :D minkä välit olis sellaiset soppelit että kulkis sen 100kmh ainakin mutta vetäisi vielä iloisesti?
:seko:
ibe475
Pyörä:
Derbi Senda X-Race (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut ibe475 » 14.6.2015 12:17

Kiitos vastauksistanne! Mietin vaan sitä että jos otan sen hukkiksen pois niin mitkä välit ois hyvät (kun ostin kyseisen mopon mukana tuli 48 piikkinen takaratas)
ibe475
Pyörä:
Derbi Senda X-Race (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut ibe475 » 14.6.2015 12:18

Niin ja myös minkä kokoisen suuttimen laittaisin
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Poram » 14.6.2015 17:58

No välit riippuu siitä, että haetko huippuja vai kiihtyvyyttä. On ne vakio välitkin ihan hyvät. Suutin löytyy jostain 70-80 väliltä luultavasti.
Janne Räisänen
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2014
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.3.2015 9:48
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Janne Räisänen » 24.6.2015 17:53

mitä kuristuksia löytyy vm.2014 drd xtremestä?
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 26.6.2015 0:28

aattelin hankkia toisen derbin ja laittaa 70 airsalin, isomman kaasarin ja tehari löytyykin jo. sitten pitäisi saada vääntöä lisää, kun aattelin ajella sillä mettäteillä ja metsässä. Miten tuo tehari vaikuttaa vääntöön 2 tahdissa. pilaako se väännön vai onko samat väännöt vai tuleeko lisää.
Viimeksi muokannut joonasfin päivämäärä 26.6.2015 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista