Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.1.2012 20:56

Eli helicoili sarjan haet lähimmästä varaosa liikkeestä, ja työnnät sinne helicoilit ja varmaan kestää!
Tossa vieressä varaosaliikkeessä maksoi laadukas helicoilisetti jotain jonkun verran toista sataa, joten voi silti tulla halvemmaksi ostaa kokonaan uudet lohkot (tai no, helicoilsarja on aika ikuinen). Tietysti voi lähettää korjattavaksi johonkin moposporttiin.
'
Entäs tietääkö ketään, paljonko mahtais tigeri kulkee näillä vireillä?
kulkee 30 luultavasti jos haluat että moposi käy myös tyhjäkäyntiä, ilman tyhjäkäyntisäätöjä voisi kulkea jotain 50-60? Tuurilla voit ehkä saada käymään hyvää tyhjäkäyntiä ja kulkemaan hyvin, kuitenkin epätodennäköstä se tolla kakkakaasuttajalla on.

Melkein ite laittaisin sen vakiobingin kun alkaisin SHAn kanssa kinaamaan.
viri-viri
Pyörä:
Yamaha DT, Aprilia RX, Tunturi Tiger
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
25.10.2011 21:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut viri-viri » 20.1.2012 0:00

Anonyme kirjoitti:Tuotaniini, onko mikä malli? Sitä kun on valmistettu mun tietääkseni ainakin Aqua, Air (Sama kone, mutta ilma ja vesijäähy erot vaan?), S .. ?

Ja tämähän oli puch-koneisille tuntureille keskustelualue ja kyseinen kone löytyy vain perus-Tigeristä ja S-versiosta ja tämä kyseinen mopo on se pelkkä Tiger ;) (onkos noissa muuten mitä eroa levyjarrun lisäksi 8o )

Slerpa_ kirjoitti:kulkee 30 luultavasti jos haluat että moposi käy myös tyhjäkäyntiä, ilman tyhjäkäyntisäätöjä voisi kulkea jotain 50-60? Tuurilla voit ehkä saada käymään hyvää tyhjäkäyntiä ja kulkemaan hyvin, kuitenkin epätodennäköstä se tolla kakkakaasuttajalla on.

Melkein ite laittaisin sen vakiobingin kun alkaisin SHAn kanssa kinaamaan.


Testaan kuitenkin molemmilla kaasutimilla heti kun imukaula tulee, ilmoittelen sitten tänne kummalla kulki paremmin...
Mutta laittakaas joku jotain vinkkejä sen putken kaa, mistä ahistaa ja miten?
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AGK » 20.1.2012 8:24

viri-viri kirjoitti:Ja tämähän oli puch-koneisille tuntureille keskustelualue ja kyseinen kone löytyy vain perus-Tigeristä ja S-versiosta ja tämä kyseinen mopo on se pelkkä Tiger ;) (onkos noissa muuten mitä eroa levyjarrun lisäksi 8o )



Joo sitä en rehellisesti sanoen tiedä, tuntuu vaan, että kerta Air ja Aqua on olemassa, niin niilläkin on eri välitykset. Mutta tänään käyn varmistaan tuosta S:stä ne välit, 13-42 näytii Googlen mukaan.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
FKillers
Pyörä:
Pösö ja Tuna
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
3.1.2003 1:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut FKillers » 20.1.2012 17:14

Huhhei, tänään sain töiden jälkeen tuon tunturin koneen irroitettua ja jopa purettua osiin.

Aika hyvin onnistui, mitään ei hävinnyt eikä paljon tarvinnut kirjoilla, mitä nyt muutama perkele pääsi. Melkein ulkomuistista vetäisin, viimeksi olen 4 vaihteisen puch -moottorin purkanut (ja kasannut) noin 11 vuotta sitten.

Sinne tarvinee uusia kaikki stefat ja joitain laakereita, ja keskimmäinen lohko josta ne kierteet on niin pahasti menneet ettei ole muuta vaihtoehtoa. Myös kytkinlevyt menevät vaihtoon.
viri-viri
Pyörä:
Yamaha DT, Aprilia RX, Tunturi Tiger
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
25.10.2011 21:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut viri-viri » 20.1.2012 17:38

Anonyme kirjoitti: 13-42 näytii Googlen mukaan.

Mulla ainakin oli Tigeris 11 edes, kuka eteen pienemmän olis vaihtanu :lol:
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AGK » 20.1.2012 20:23

Niin no.. Wikipedia ja tunturi tiger aqua. :D
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.1.2012 0:21

Ite voisin veikata välityksiksi jotain 10-11/40-42. Jotain ton suuntasta taitaa olla näissä muissakin.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 21.1.2012 1:02

Suoraan mopedin huoltokirjasta.
Rattaat edessä ja takana 11/42.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
viri-viri
Pyörä:
Yamaha DT, Aprilia RX, Tunturi Tiger
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
25.10.2011 21:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut viri-viri » 21.1.2012 1:23

P U C H kirjoitti:Suoraan mopedin huoltokirjasta.
Rattaat edessä ja takana 11/42.

Noniin, paljon kiitoksia tiedosta ;) !
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.1.2012 1:31

Throttle: Ei ollut Sillankorvalla myydä etujarrukilpeä, soittelin sinne tänään, antoi jonkun toisen tyypin numeron jolla tämä osa voisi olla. Numero ei sitten toiminut, enkä nimeäkään painanut mieleen...Ei ilmeisesti muuta kun VMPK:lle tekemään ostoilmotusta...

Sanotaan nyt täälläkin: Jos jollain olisi joutilaana pappatunan etujarrukilpeä maillardin napaan, voisin ostaa. aina parempi jos siinä lukisi se ATOM.
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 21.1.2012 11:53

Voimakoneesta vielä, itsellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, tilaukset ovat tulleet tosi nopeasti ja tavarat ovat aina olleet juuri sitä, mitä tilasinkin. Aina on ollut siis ensiluokkaista toimintaa. Trialiin löytyy vielä mukavasti osiakin, ne kun ovat joskus aika kiven alla...
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 22.1.2012 12:41

Ny ois etuvanne laitettu komiaks. Miten mä irrotan tuon akselin? Näkyis olevan ruostunu kiinni laakereihin tai jotain ja uudet laakerit on olemassa.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 22.1.2012 16:36

Lekaa sille, Voit koittaa lämmittää laakereita toholla. Tai sitten lyöt vaa ne laakerit paskaks, jos uudet on olemassa
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
_otou_
Pyörä:
Roxi, Detsi ja Tiikeri ;P
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.5.2010 21:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut _otou_ » 22.1.2012 22:47

Mitä eroa on tällä:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=111-767-000
Ja tällä: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 13-765-000
Kumpi käy alkuperäseen pyttyyn? :s :eek:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.1.2012 22:52

Jos lukisit, niin huomaisit että toiset on L-profiilin männälle, joten toinen männänrengas on hiukka erikokonen.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista