Joo nyt täytyy vähän mennä itteeni, koska kurittomana vakioputki ei kyllä ole alavääntöinen, en tiedä miksi näin tarinoin
Oot oikeassa, että mulla ei ole omaa kokemusta putken tyhjentämisestä, mutta tiedän tasan tarkalleen miten homma tehdään.. Olen myös ajanut useaa kuritonta Derbiä, Gileraa ja Apriliaa, joten olen ajantasalla tehoista. Tiedän myös että ilmanputsari ei vaikuta tehoihin vakiopytyn kanssa, mutta kun itsekkin ilmoitit ottaneesi ilmanputsarin snorkkelin irti ajattelin kertoa, että minulla oli Pipercross käytössä TG:n kanssa.
Mutta joo sanoit että oot ajanut tyhjätyllä putkella ja ilmanputsarin snorkkelin irrotettuasi muuten vakiolla Aprilia Sx:llä (eli myös VAKIOVÄLEILLÄ!) 96km/h gepsiin.. Niinkuin totesin jo aikasemmin en sitä usko. Uskon kyllä jos edessä on ollut 15 piikkinen ratas mikä muuttaa asian täysin, mutta sillon taas en ymmärrä miten on jaksanut lähteä edes liikkeelle
Tosiaan sekoilin tossa kurittoman putken tehoalueissa pahasti, mutta siltikään se ei väännä yhtä korkealta kuin esimerkiksi Arrow ja niinkuin Rajis- jo sanoikin, puhuin että vakiovälityksillä kone huutaisi jo 70km/h kohdalla hoosiannaa Arrowin kanssa.
"Ja vakiopytyn kans ei oo yhtää mitää merkitystä mikä putsari sulla on, kuhan osaat säätää vehjettäs." --> Tästä lauseesta haluaisin kuulla lisää, eli mitä kaikkia ultimate säätöjä oot oikeen tehnyt?
"Ja tuo Tg on ihan testattuna huonompi putki, kuin kunnolla tyhjätty vakio.."
--> Tämä lause herättää myös kiinnostukseni. Mikä on kunnolla tyhjätty vakioputki? Onko se putki josta on poistettu pilli- sekä holkkikuristin, hukkapilli tukittu, sekä katalysaattori poistettu? Koska jos on, väite ei pidä paikkaansa. En ole nähnyt yhtäkään kuritonta mopoa, joka olisi mennyt ohi tai pysynyt meikäläisen rinnalla Tecnigasin ja 13/53 välitysten kanssa. Tuskin on kovin moni muukaan täällä topikilla. Sitten on taas eriasia jos TG:stä ei ole otettu kuristinholkkia pois..
Ehkä sulle on sitten sattunut jokin super Aprilia tai joku vastaava
"Lähinnä vittuilua tullut, jospa ite vittuunnun tuon swingin akselin kanssa.."
--> Tähän mä vielä komentoin, että sitä saa mitä tilaa. Jos tulee tänne ja alottaa viestinsä näin: "Aloitusviestiin viitaten, aika HEIKKOA porukkaa säätämään pärriä." Alotat viestisi "haukkumalla" muita. Tuolla tyylillä ei varmasti saa mukavaa vastausta..
Kaikesta tästä "riitelystä" huolimatta, vastaan nyt kysymykseesi: Takasvingin akseli lähtee kun avaa mutterin (en muista kummalta puolelta) ja hakkaa akselia toiseen suuntaan. Itse purin toissa päivänä KTM EXC 125:n ja tuli sama ongelma vastaan.. Akseli ei saatana irtoa sitten millään. Topikilta kanssa ite kyselin niin "asiantuntijat" vastasitvat että armotonta paukutusta se vaan kaipaa, siinä ei ole mitään kikkaa.
Tuohon akseli ongelmaan tyssäsi mullakin hyvä purkuvire
http://aijaa.com/000739313609Meikäläinen kuittaa!