Aprilia SX / RX 2006->

Sammy94
Pyörä:
Suzuki Pv, Benelli 49x
Liittynyt:
22.7.2008 21:52
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Sammy94 » 8.1.2012 1:16

Ei voi muistaa kaikkia näistä mopereista, pahoitteluni, 15h oli edessä. Ja en oo väittäny missää vaiheessa että sillä on väliä kuka sen putken on tyhjänny. Kuhan vain tos ilmoitin. Aivan, mulla on ollu sellanen mielikuva et näissä on vakiona toi 13 eturatas.

Ja missähän vaiheessa oon sanonu että on vakio eturatas? 13 oon muistaakseni puhunu..

E: Joku viivavideo
-> http://s436.photobucket.com/albums/qq89 ... 174833.mp4
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.1.2012 1:38

Sillon alkuun sanoit, että peli oli muuten vakio paitsi toi putki tyhjennetty.. Ja tosta nyt sai sellasen kuvan, että ois jotenki erikoisesti tyhjätty kun oli ammattilaisen tekemä :D Ja noi välit kyllä vaikuttaa jo aika paljon, ihme et vakioputkella ees jaksanu vetää noilla.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Sammy94
Pyörä:
Suzuki Pv, Benelli 49x
Liittynyt:
22.7.2008 21:52
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Sammy94 » 8.1.2012 1:46

Tuola kyllä lukee alunperin, että 13 ollut edessä, mutta muistin väärin, eli 15 piikkinen oli. Ja voihan sitä puhua vakioputkesta, mutta tuo putki on aika kaukana vakiosta.

Ja mun tietääkseni täälä saa kysyä apua, ja siihen voisi jopa löytyä vastaus. Lähinnä vittuilua tullut, jospa ite vittuunnun tuon swingin akselin kanssa.. :roll:
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 8.1.2012 3:37

Joo nyt täytyy vähän mennä itteeni, koska kurittomana vakioputki ei kyllä ole alavääntöinen, en tiedä miksi näin tarinoin :D Oot oikeassa, että mulla ei ole omaa kokemusta putken tyhjentämisestä, mutta tiedän tasan tarkalleen miten homma tehdään.. Olen myös ajanut useaa kuritonta Derbiä, Gileraa ja Apriliaa, joten olen ajantasalla tehoista. Tiedän myös että ilmanputsari ei vaikuta tehoihin vakiopytyn kanssa, mutta kun itsekkin ilmoitit ottaneesi ilmanputsarin snorkkelin irti ajattelin kertoa, että minulla oli Pipercross käytössä TG:n kanssa.

Mutta joo sanoit että oot ajanut tyhjätyllä putkella ja ilmanputsarin snorkkelin irrotettuasi muuten vakiolla Aprilia Sx:llä (eli myös VAKIOVÄLEILLÄ!) 96km/h gepsiin.. Niinkuin totesin jo aikasemmin en sitä usko. Uskon kyllä jos edessä on ollut 15 piikkinen ratas mikä muuttaa asian täysin, mutta sillon taas en ymmärrä miten on jaksanut lähteä edes liikkeelle :D

Tosiaan sekoilin tossa kurittoman putken tehoalueissa pahasti, mutta siltikään se ei väännä yhtä korkealta kuin esimerkiksi Arrow ja niinkuin Rajis- jo sanoikin, puhuin että vakiovälityksillä kone huutaisi jo 70km/h kohdalla hoosiannaa Arrowin kanssa.

"Ja vakiopytyn kans ei oo yhtää mitää merkitystä mikä putsari sulla on, kuhan osaat säätää vehjettäs." --> Tästä lauseesta haluaisin kuulla lisää, eli mitä kaikkia ultimate säätöjä oot oikeen tehnyt? 8o

"Ja tuo Tg on ihan testattuna huonompi putki, kuin kunnolla tyhjätty vakio.."
--> Tämä lause herättää myös kiinnostukseni. Mikä on kunnolla tyhjätty vakioputki? Onko se putki josta on poistettu pilli- sekä holkkikuristin, hukkapilli tukittu, sekä katalysaattori poistettu? Koska jos on, väite ei pidä paikkaansa. En ole nähnyt yhtäkään kuritonta mopoa, joka olisi mennyt ohi tai pysynyt meikäläisen rinnalla Tecnigasin ja 13/53 välitysten kanssa. Tuskin on kovin moni muukaan täällä topikilla. Sitten on taas eriasia jos TG:stä ei ole otettu kuristinholkkia pois..

Ehkä sulle on sitten sattunut jokin super Aprilia tai joku vastaava ;)

"Lähinnä vittuilua tullut, jospa ite vittuunnun tuon swingin akselin kanssa.."
--> Tähän mä vielä komentoin, että sitä saa mitä tilaa. Jos tulee tänne ja alottaa viestinsä näin: "Aloitusviestiin viitaten, aika HEIKKOA porukkaa säätämään pärriä." Alotat viestisi "haukkumalla" muita. Tuolla tyylillä ei varmasti saa mukavaa vastausta..

Kaikesta tästä "riitelystä" huolimatta, vastaan nyt kysymykseesi: Takasvingin akseli lähtee kun avaa mutterin (en muista kummalta puolelta) ja hakkaa akselia toiseen suuntaan. Itse purin toissa päivänä KTM EXC 125:n ja tuli sama ongelma vastaan.. Akseli ei saatana irtoa sitten millään. Topikilta kanssa ite kyselin niin "asiantuntijat" vastasitvat että armotonta paukutusta se vaan kaipaa, siinä ei ole mitään kikkaa.

Tuohon akseli ongelmaan tyssäsi mullakin hyvä purkuvire :D http://aijaa.com/000739313609

Meikäläinen kuittaa! ;)
Galleria KLIKK!
Juk5uu
Pyörä:
Aprilia Sx -07 [EX]
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
28.1.2009 22:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Juk5uu » 8.1.2012 11:17

Täytyy kyllä itsekkin hieman ihmetellä tuota saatua nopeutta. Tuo omani kun ei jaksanut tyhjällä vakioputkella ja 12/50 väleillä jaksanut mennä kunnolla kun loivaan alamäkeen. Tällöinkin gps näytti 82km/h, mikä on omasta mielestäni vielä mahdollista saavuttaa täysin tyhjällä vakioputkella.

En toki tyrmää noita nopeuksia, itsekin tuli tuossa syksyllä ihmeteltyä, kun hebon putkella ja 12/65 väleillä saatu nopeus oli gps:ään 81km/h ja kiihtyvyys oli jotain aivan omaa luokkaansa. Silloinkin viivoissa jäi 70cc ovetto (ei toki ihme, ilmajäähdytteinen) ja väljäksi raiskatun tt yamaha dt:n kanssa kiihdytys 0-60 aivan tasoissa, sen jälkeen dt otti pisteet kotiin. Eniten tuon putken kanssa tuli ihmeteltyä sitä, että kuinka paljon se otti kierroksia. Ajossa nappasi "toisen" piikin vasta kun kierroslukumittarin palkit oli tapissa, ja repi siitä vielä reilusti ylöspäin.
Nämä kaikki siis ajettu vakiopytyllä,avarretulla imukaulalla (ei kylläkään vaikutusta vakiokaasarilla) ,
vakiokaasarilla jossa 106 suutin, kaasarin säädöt ainakin suht lähellä oikeeta ja s6 putsarilla.
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 8.1.2012 15:29

Hebo onkin täydellisyyttä metallin olomuodossa ;)
Galleria KLIKK!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.1.2012 17:13

En kyllä kans usko, et tg ois lussumpi ku kuriton vakio :D Ja on kyllä ollu kuskissa vikaa, jos oot tolla 70cc derbin vieny :lol:
Edit: 1000. viesti foorumilla :PP
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Bundexi
Pyörä:
Aprilia SX 50 2008, Samurai 110cc, Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2011 20:53
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Bundexi » 8.1.2012 22:24

Minkä kokonen on näitten vakio mäntä?
Ju5 tu5
Liittynyt:
25.8.2011 14:36
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Ju5 tu5 » 11.1.2012 1:25

Bundexi kirjoitti:Minkä kokonen on näitten vakio mäntä?



39.85mm
Bundexi
Pyörä:
Aprilia SX 50 2008, Samurai 110cc, Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2011 20:53
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Bundexi » 12.1.2012 10:53

Mites se männän vaihto sitten. Ostanko tosta astetta isomman männän ja sit meen porauttaan pytyn siihen kokoon?
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut miksuhh » 12.1.2012 12:55

Ihan uusi vakio koossa oleva mäntä menee, mikäli pyttysi ei ole leiponut ja sen takia se tarveisi porauttaa isommaksi. ;)
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.1.2012 16:24

Ja tota alupyttyähän ei sitte voi porauttaa ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Hepex » 16.1.2012 22:09

^ Mutta hoonauttaa voi. Bäk in the pisness, aprilia edelleen vähän heikossa hapessa.. Magneetto kokonaisuudessaan vituillaan. Vauhtipyörän lukitusreijät ottavat kiinni impulssikäämin suojakumiin eikä magneettoa saa kunnolla kiristettyä. Kaikki sähköosat uusittu, pitäs antaa kipinää.. No eipä oo ollu muutamaan kuukauteen kiinnostusta.. Vituttaa pikkuhiljaa traktoreilla ajelu, bärjele. Lojunut muutaman kuukauden autotallin lattialla ilman katteita, surkeen näkösenä. No ehkä motivaatio vielä joskus palaa, viimeistään sitten ku pikkusisko rupee ajamaan sillä joskus keväällä.
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut J00N4 » 17.1.2012 2:19

Jee, Hepex et ollutkaan kadonnu kiven sisään niinku luulin :D Aika outoa että sun mopos oli tollanen fiasko, kun ei paljon täällä topikilla ole isoja vikoja ollu, eikä kaveriporukassakaan mitään valittamista Aprilioiden kanssa, toivottavasti saat intos takasin ja Aprilian kasaan pian! :)
Galleria KLIKK!
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Aprilia SX / RX 2006->

ViestiKirjoittanut Hepex » 17.1.2012 16:37

Juu yks fiasko koko mopo. Pumput rupes vuotamaan reilu 1tkm kohalla, kone leikkas ekan kerran joskus reilu vuoden vanhana, 70cc ei oo koskaan ollukkaan säädöissä, rupee vaan huutamaan täysillä kierroksilla, sähköissä ollu melkeen uuesta asti ongelmaa. No mitäpäs pienistä alamäistä, kyl se motivaatio joskus sieltä löytyy.. Piikkikouluki alkaa tuossa piakkoin, en viime vuoden puolelle kerenny sitä alottamaan. Vikahan ei tossa mopedissa iso oo, varmaan pitää vähän leikellä sitä kumia ja ruuvailla vaan magneetto kiinni. Katteet vaan kiinni ja kovaa ajoa..

Offtopikkia sen verran et miten perus sliksirenkaat kulkee lumella? Vai pitääkö tässä ruveta vanteita ja renkaita vaihtelemaan.. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista