Derbin huolto ja ongelmat #1

Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 23.9.2012 17:11

Tuppuman kirjoitti:
Itse suosittelen että ostat 39.87mm. männän ja viet pytyn jonnekkin koneistamolle/moottorihiomolle HUOM! uusi mäntä pitää aina antaa mukaan kun hoonautat/porautat pytyn

Kyllä ne pinnoitetun pytyn voivat hoonia ilman uutta mäntää, siitä ei saa melkein yhtään irti ja kun noi mäntien kokojen erot on sitä sadasosamillin luokkaa. Ainakin mulle sanoivat, että ei tosta melkein mitään saanu irti. Valurautaisen poraus ja hoonaus on taas erijuttu kun lähetään yleensä kymmesosamillejä enemmän suurentamaan.
No1 kirjoitti:
Bridge kirjoitti:Noniin auttakaapa joku, elikkä kertokaa miksi derbin etujarru ei ilmaudu vaikka kuinka yrittää, oon ilmannu tällä tyylillä: Ensin avataan jarrunestesäiliö ja laitetaan se täyteen, sitten pumpataan 10 kertaa ja painetaan kahva pohjaan ja sitten avataan ilmausruuvi hetkeksi ja laitetaan takaisin kiinni, tuota ollaan toistettu varmaan 30 kertaa eikä vieläkään tule tuntoa kahvaan ku painaa, säiliö on pietetty koko ajan täynnä?? Miksei jarru ilmaudu??????


jollei muuten ilmaudu niin pumppaas etujarrua ilmausruuvi kiinni niin kauan että tulee painetta/kuplia, voi mennä joku puoli tuntia, sen jälkeen ilmaat pari kertaa ilmausruuvista niin pitäis toimia.

Tai sitten voi jonkinlaisella ruiskulla ja letkulla työntää jarrusatulasta sen nesteen sinne jarrusylinteriin. Jolloin se on käytännössä täysin ilmattu samantien kun jarrunestettä on tarpeeksi.
jepe95
Pyörä:
derbi drd pro sm
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
31.12.2009 1:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jepe95 » 23.9.2012 19:04

kertokaas jotai hyviä niksejä ku mulla on tossa drd pro:n syylarissa pieni reikä mistä tulee aina nesteet pihalle ja sentakia on lämpöleikannut jo kerran, niin miten sen sais paikattua parhaiten, biltemasta kävin ostamassa semmoista litkua mitä laitettiin jäähdytysnesteen sekaan mutta ei auttanut. ainiin ja sitten minulla on tuolla aprilia rx:än ehjä syylari voiko sen jotenkin modata siihen?
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 23.9.2012 20:44

En tiedä meneekö rxän syyläri siihen, mutta itse paikkasin kemiallisella metallilla reijän, ja hyvin on pysynyt.
Brääm Brääm ja baanalle :D
33R1K
Liittynyt:
6.10.2010 22:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut 33R1K » 23.9.2012 22:13

minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 23.9.2012 22:28

tsekkaas kannen suoruus
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Paniini#
Pyörä:
Derbi DRD X-Treme 2011, Ex. CPI SM 50 PRO
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
11.9.2012 20:21
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Paniini# » 23.9.2012 23:21

Hmmm...Kuuluukohan tämä oikean aiheen alle?

Eli DRD X-Tremestäni vuotaa etupumppujen stefat, vähän... 2011 vuosimallia, meneekö takuuseen ? Takuuta jäljellä ensi kesäkuulle, ajettu 2300km... Vaihdettu 13 piikkinen eturatas & rajoittamaton CDI, led-minivikut & rele sekä kilventeline...Tämä paha ?
**Myydään Derbi uuteen kotiin!**
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 24.9.2012 1:50

Paniini# kirjoitti:Hmmm...Kuuluukohan tämä oikean aiheen alle?

Eli DRD X-Tremestäni vuotaa etupumppujen stefat, vähän... 2011 vuosimallia, meneekö takuuseen ? Takuuta jäljellä ensi kesäkuulle, ajettu 2300km... Vaihdettu 13 piikkinen eturatas & rajoittamaton CDI, led-minivikut & rele sekä kilventeline...Tämä paha ?


Riippuu ihan paikasta. Tuskin alkavat sielä kokeilemaan/katsomaan mitään rattaita tai CDI-boksia, mutta jos haluat päästä läpi varmuudella niin vaihda ainakin CDI ja ratas takaisin vakioiksi ei siinä kauan nokka tuhise.. Saa kyllä aika kusinen paikka olla jos meinaavat takuut ottaa pois kilventelineen, vilkkujen ja releen takia :lol:
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 24.9.2012 1:53

33R1K kirjoitti:minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?


Niin siis tarkoitat jäähdytysnesteitä? Periaatteessa niiden pitääkin kerätä sinne painetta, josei niin sitten on vikaa jossain. Mutta tuo on ihan normaalia, eikä siitä kannata mitään ressiä ottaa, eikä sitä korkkia kannata mennä ajon jälkeen availemaan, kun saattaa päräyttää lastit naamalle ja sitten ei ole enää kivaa kellään :lol:
Neppari
Pyörä:
Derbi DRD Pro Sm -08, Suzuki PV projekti
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
30.7.2009 9:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Neppari » 24.9.2012 10:19

Mikä mahto tulla Derbin laatikkoon ... Ajelin normaalisti kuutosella jtn kuuttakymmpiä. Sitten pysähdyin vähäksi aikaa ja lähin kiihdyttää ykkösellä. ykköseltä kakkoselle vaihtaessa rusahti aika ilkeästi. Sit laitoin kolmosen mut sen jälkeen vaihteet ei mene enää ylöspäinJa vapaallekkaan kone ei mene... :s Osaisiko joku siis kertoa mikä sieltä meni ?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 24.9.2012 14:58

Joku laakeri varmaanki paskana tai sitten se siirtäjä on rikki. Purkamalla selviää mitä on syöny
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 24.9.2012 16:22

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei lähde käyntii, polkiessa/työntäessä seosten syttyessä lyö kipinää putkeen tulee alkukäyrän ja paisarin välisestä liitoksesta ja aivastaa... Ja polkiessa välillä potkaisee takaisin..
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 24.9.2012 16:50

Ootko vaihtanu tulpan? Männän kunto?
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 24.9.2012 16:57

Kville kirjoitti:Ootko vaihtanu tulpan? Männän kunto?


molemmat ovat 0km ajetut
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kville » 24.9.2012 17:06

Kokkeile eri tulpilla. Onko mäntä oikeen päin? Siis nuoli menosuuntaan
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
33R1K
Liittynyt:
6.10.2010 22:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut 33R1K » 24.9.2012 18:54

Tuppuman kirjoitti:
33R1K kirjoitti:minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?


Niin siis tarkoitat jäähdytysnesteitä? Periaatteessa niiden pitääkin kerätä sinne painetta, josei niin sitten on vikaa jossain. Mutta tuo on ihan normaalia, eikä siitä kannata mitään ressiä ottaa, eikä sitä korkkia kannata mennä ajon jälkeen availemaan, kun saattaa päräyttää lastit naamalle ja sitten ei ole enää kivaa kellään :lol:



Okei :lol: Enää ei kerry painetta ku paisuntasäiliön perässä oli letku missä oli pultti tiiviisti kiini. Otin sen pois ja ajelin n. 4 km nii ei ollu painetta enää. Edellisessä moottorissa ei kertyny ollenkaan ja toimi normaalisti tyhjennetyllä vakioputkella mut nyt on toinen moottori ja akrapovic tehari ja lämpenee aika nopeesti mut veikkaan että johtuu siitä et kaasaria ei oo viel sääjetty.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista