DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 10.11.2014 22:00

röpöttää/käy rikkaalla, toisin sanoin ei ota kunnolla kierroksia ja syö vähän enemmän bensaa kun normaalisti :D
Kannattaa säätää neulaa laihemmalle josset oo vaihtamassa suutinta, eli sokka ylemmäs.
Ite jätin 102 suuttimen kun pistin kurin putkeen takas, hyvin pysty ajelee.
L-P
Pyörä:
Yamaha dt 50r 2007
Paikkakunta:
Marttila
Liittynyt:
12.7.2012 20:52
Re: DT/X-limit 2004->

ViestiKirjoittanut L-P » 11.11.2014 11:43

juho97 kirjoitti:osaako kukaa sanoa mikä dteessä on ku antaa kipinän vain ekalla polkasulla ja sitte joutuu oottaan pari sekuntia ja sitten tulee taas kipinä kerran ? kaikki sähköt katottu staatorilta asti ettei ole poikki ja koitettu toisella moricilla, uusi jännitteensäätäjäki ostettu. ei ole ainakaan siinä sytytyspuolasa koska se oranssi johto joka tulee siihen tekee samallai eli polokasee kerran nii virtaa tulee ja seuraavalla ei. ja sitte pari sekunni päästä tulee.


Tosiaan oma tekee samaa, staatttorin valkoinen johto näyttää ensin jotain mutta toisella polkaisulla mittariin tulee lukemaan OF, eli vika staattorissa?
MopoDUDE
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 13.11.2014 22:30

Joo okei mutta semmonen vielä että ku vaihoin jarrulevyn niin alko nopeus näyttää liian vähän? ottaako toi anturi ilmeisesti nopeuden niistä levyn reijistä vai mistä? Ja onko mitään keinoa saada näyttämään oikein? :D
YamahaDetsi666
Pyörä:
Yamaha DT50R -08
Liittynyt:
24.10.2014 22:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YamahaDetsi666 » 20.11.2014 16:52

Oisko täällä motot.netin väellä tietoa että mikä mopodetsis ois vikana ku lähtee aika harvoin käyntii ja sillonki tarttee pitää kaasuu et pysyy käynnis, sit se röpöttää ja tehoi ei lähde yhtää irti ku ajaa. Kipinä löytyy, läpät on uudet, kaasari putsattu.

Edit: Elikkä vaihdoin uuden tulpan, jolla mopo lähti heti käyntiin mutta savutti kokoajan jnejne kierroksetkin meni vain joku 8000 vaikka porattu moric on ja jossain vaihees ei taas lähtenyt käyntiin ja katsoin millaista kipinää tulpasta tulee ja sieltä tuli pelkkää sivukipinää ja tulppa oli aika nokinen ja öljynen? että voisiko olla että saa tuorevoitelujärjestelmästä liikaa öljyä vai mites kannattaa tätä lähtee tutkii :D
Viimeksi muokannut YamahaDetsi666 päivämäärä 23.11.2014 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.11.2014 17:24

Tulppa ja tulpanhattu vaihdettu? Tuoretta bensaa tankkiin ja tarkista myös öljympumppu. Ilmanputsari puhtaaksi ja tarkista samalla että molemmat putsarielementin mutterit ovat paikallaan.
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 21.11.2014 18:21

Voiko detsiin laittaa paljonki isompi sulake, koska koitin suurempaa jännitteensäädintä (motoforce 12V jännitteensäädin) joka päästäisi enempi virtaa kulkemaan akkuun mutta se vaan poltti 10A sulakkeen, että voisko koittaa suurempaa? Tarvis enempi virtaa Xenoneille. :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.11.2014 20:32

Eihän xenonit käytännössä tarvitse muutakuin syttyessään enemmän virtaa joitain sekunteja? Käytössä kuitenkin sen normaali 35-55W. Akku kyllä tarjoaa virtaa syttymisen ajan kunhan johdotus on toteutettu oikein. Kokemuksesta voin sanoa että ei muita jännitteensäätimiä kannata edes kokeilla. Muutenkin latausteho määräytyy staattorin käämityksen ominaisuuksista eikä jännitteensäätimestä.
YamahaDetsi666
Pyörä:
Yamaha DT50R -08
Liittynyt:
24.10.2014 22:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YamahaDetsi666 » 12.12.2014 21:54

Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs :eek: Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos :(
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 13.12.2014 16:18

YamahaDetsi666 kirjoitti:Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs :eek: Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos :(


Kuulostaa imuvuodolta. Itselläkin jää leijumaan 2000-2500rpm.
DetsiMalaguti
Liittynyt:
15.12.2014 17:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DetsiMalaguti » 15.12.2014 17:53

Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee :eek: , must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo :(

E: Puolahan sieltä oli palanut mutta uusi vika taas ilmennyt :(
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 11.1.2015 0:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 18.12.2014 15:32

DetsiMalaguti kirjoitti:Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee :eek: , must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo :(


Tulpanhattu kunnolla kiinni? Johto ehjä? Cdi kunnolla kiinni? Oletko sörkkinyt mitään ennen ku kipinä hävis?
mharju
Pyörä:
Yamaha DT -07
Paikkakunta:
Uusikaarlepyy
Liittynyt:
28.6.2013 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mharju » 24.12.2014 0:59

sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?
jonetzu
Liittynyt:
10.2.2014 20:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonetzu » 27.12.2014 15:02

Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? :| :roll:
Mikuel
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -08
Liittynyt:
6.8.2012 20:26
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mikuel » 7.1.2015 23:10

Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.1.2015 13:41

mharju kirjoitti:sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?

Ei sovi. Pitää olla vauhtipyörä jossa on triggeri ulkopuolella

jonetzu kirjoitti:Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? :| :roll:


Ite vaihtaisin ekana tulpanhatun. Onko varma että tulppa on ollut sökö, ettei vaan oo päässy kosteteutta väliin ja lyö sitä pitkin kipinän maihin ;) ? Minkävärisiä tulpat ovat olleeet? Suutin kuulostaa vähän pieneltä talvikelille.

Mikuel kirjoitti:Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?


Bensahanasta on anturi hajalla tai johdot vioittuneet hanasta/johtosarjasta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista