Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
röpöttää/käy rikkaalla, toisin sanoin ei ota kunnolla kierroksia ja syö vähän enemmän bensaa kun normaalisti
Kannattaa säätää neulaa laihemmalle josset oo vaihtamassa suutinta, eli sokka ylemmäs.
Ite jätin 102 suuttimen kun pistin kurin putkeen takas, hyvin pysty ajelee.
L-P
- Pyörä:
- Yamaha dt 50r 2007
- Paikkakunta:
- Marttila
- Liittynyt:
- 12.7.2012 20:52
juho97 kirjoitti:osaako kukaa sanoa mikä dteessä on ku antaa kipinän vain ekalla polkasulla ja sitte joutuu oottaan pari sekuntia ja sitten tulee taas kipinä kerran ? kaikki sähköt katottu staatorilta asti ettei ole poikki ja koitettu toisella moricilla, uusi jännitteensäätäjäki ostettu. ei ole ainakaan siinä sytytyspuolasa koska se oranssi johto joka tulee siihen tekee samallai eli polokasee kerran nii virtaa tulee ja seuraavalla ei. ja sitte pari sekunni päästä tulee.
Tosiaan oma tekee samaa, staatttorin valkoinen johto näyttää ensin jotain mutta toisella polkaisulla mittariin tulee lukemaan OF, eli vika staattorissa?
MopoDUDE
- Pyörä:
- Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
- Liittynyt:
- 5.5.2014 21:25
Joo okei mutta semmonen vielä että ku vaihoin jarrulevyn niin alko nopeus näyttää liian vähän? ottaako toi anturi ilmeisesti nopeuden niistä levyn reijistä vai mistä? Ja onko mitään keinoa saada näyttämään oikein?
YamahaDetsi666
- Pyörä:
- Yamaha DT50R -08
- Liittynyt:
- 24.10.2014 22:50
Oisko täällä motot.netin väellä tietoa että mikä mopodetsis ois vikana ku lähtee aika harvoin käyntii ja sillonki tarttee pitää kaasuu et pysyy käynnis, sit se röpöttää ja tehoi ei lähde yhtää irti ku ajaa. Kipinä löytyy, läpät on uudet, kaasari putsattu.
Edit: Elikkä vaihdoin uuden tulpan, jolla mopo lähti heti käyntiin mutta savutti kokoajan jnejne kierroksetkin meni vain joku 8000 vaikka porattu moric on ja jossain vaihees ei taas lähtenyt käyntiin ja katsoin millaista kipinää tulpasta tulee ja sieltä tuli pelkkää sivukipinää ja tulppa oli aika nokinen ja öljynen? että voisiko olla että saa tuorevoitelujärjestelmästä liikaa öljyä vai mites kannattaa tätä lähtee tutkii
Viimeksi muokannut YamahaDetsi666 päivämäärä 23.11.2014 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Tulppa ja tulpanhattu vaihdettu? Tuoretta bensaa tankkiin ja tarkista myös öljympumppu. Ilmanputsari puhtaaksi ja tarkista samalla että molemmat putsarielementin mutterit ovat paikallaan.
mharju
- Pyörä:
- Yamaha DT -07
- Paikkakunta:
- Uusikaarlepyy
- Liittynyt:
- 28.6.2013 22:52
Voiko detsiin laittaa paljonki isompi sulake, koska koitin suurempaa jännitteensäädintä (motoforce 12V jännitteensäädin) joka päästäisi enempi virtaa kulkemaan akkuun mutta se vaan poltti 10A sulakkeen, että voisko koittaa suurempaa? Tarvis enempi virtaa Xenoneille.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Eihän xenonit käytännössä tarvitse muutakuin syttyessään enemmän virtaa joitain sekunteja? Käytössä kuitenkin sen normaali 35-55W. Akku kyllä tarjoaa virtaa syttymisen ajan kunhan johdotus on toteutettu oikein. Kokemuksesta voin sanoa että ei muita jännitteensäätimiä kannata edes kokeilla. Muutenkin latausteho määräytyy staattorin käämityksen ominaisuuksista eikä jännitteensäätimestä.
YamahaDetsi666
- Pyörä:
- Yamaha DT50R -08
- Liittynyt:
- 24.10.2014 22:50
Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs
Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos
Ghinni
- Pyörä:
- Yamaha DT 09
- Liittynyt:
- 7.12.2014 13:08
YamahaDetsi666 kirjoitti:Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs
Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos
Kuulostaa imuvuodolta. Itselläkin jää leijumaan 2000-2500rpm.
DetsiMalaguti
- Liittynyt:
- 15.12.2014 17:48
Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee
, must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo
E: Puolahan sieltä oli palanut mutta uusi vika taas ilmennyt
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 11.1.2015 0:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Ghinni
- Pyörä:
- Yamaha DT 09
- Liittynyt:
- 7.12.2014 13:08
DetsiMalaguti kirjoitti:Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee
, must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo
Tulpanhattu kunnolla kiinni? Johto ehjä? Cdi kunnolla kiinni? Oletko sörkkinyt mitään ennen ku kipinä hävis?
mharju
- Pyörä:
- Yamaha DT -07
- Paikkakunta:
- Uusikaarlepyy
- Liittynyt:
- 28.6.2013 22:52
sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Mikuel
- Pyörä:
- Yamaha DT 50 SM -08
- Liittynyt:
- 6.8.2012 20:26
Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
mharju kirjoitti:sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?
Ei sovi. Pitää olla vauhtipyörä jossa on triggeri ulkopuolella
jonetzu kirjoitti:Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Ite vaihtaisin ekana tulpanhatun. Onko varma että tulppa on ollut sökö, ettei vaan oo päässy kosteteutta väliin ja lyö sitä pitkin kipinän maihin
? Minkävärisiä tulpat ovat olleeet? Suutin kuulostaa vähän pieneltä talvikelille.
Mikuel kirjoitti:Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?
Bensahanasta on anturi hajalla tai johdot vioittuneet hanasta/johtosarjasta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista